caden Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Har en 91 modell 520i som det hender jeg har problemer med å få i gir. Det skjer når den er kald, den blir utrolig hard å få i gir, kjenner at det ikke treffer som det skal nedi der. Etter å ha kjørt en stund blir den mer og mer normal og til slutt er den helt fin. Men jeg har hatt en mistanke om at det kun skjer når det er fuktig ute, noe jeg tror jeg fikk bekrefta i dag. Hadde ikke kjørt bilen siden fredag, og det har vært vått ute stort sett hele helga. Skulle ut en tur i stad og da var den helt håpløs. Når den stod stille i gir rista hele bilen akkurat som den nesten ble kvalt, hørte godt det rista under bilen når jeg åpnet døra, var også nesten umulig å få i gir. Hvis jeg slår av motoren er den dog helt fin, da går gir skiftene helt perfekt. Så hva kan være galt? Clutchen? Virker rart siden den er helt fin når bilen har fått gått litt, men igjen så kjenner ikke jeg alle symptomene på gåen clutch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Hvordan føles clutchen da? Føles den helt normalt? Har hvert borti det der jeg også, umulig å få i gir når den står stil, men det går lettere etterhvert som jeg begynnte å kjøre. Jeg kjenner meg også igjen i det du sier om fuktig vær. Men jeg opplevde det også hvis bilen står lenge i sola, så kjører jeg en tur å parkerer den i skyggen.. Da kom også problemet. Men etter en stund forsvant problemet, og jeg merket aldri noe igjen etter det... Men jeg kjente veldig tydlig at clutchen var helt på trynet, den tok liksom ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caden Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2005 Clutchen føles normal ellers, den tar fint. Nå har jeg ikke prøvd denne bilen med helt ny clutch så vet jo aldri. Den er forresten like hard å få i gir mens jeg kjører, er bare at den blir bedre etter jeg har kjørt en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Mai 24, 2005 Share Skrevet Mai 24, 2005 Er det hydraulisk clutsj så kan det være vann i systemet som gir etter når man trykker på pedalen. Olje gjør jo ikke det. Kan være at vannet oppfører seg forskjellig ved forskjellige temperaturer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caden Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2005 Virker ikke som noen har vært borte i samme problemet? Men den var veldig dårlig når jeg skulle kjøre en tur i stad så jeg testet litt mer. Som sagt rister hele bilen (er vel særlig eksosanlegget høres det ut som) hvis jeg står stille i gir med clutchen helt inne, spesielt i andre gir. Hvis jeg slipper clutchen litt ut blir det borte, virker helt rart. Slo også av motoren for å sette den i gir (er som sagt helt perfekt når motoren er av), et par ganger når jeg slo den på igjen hoppet den rett og slett ut av gir. Hvis jeg har den i gir og slår motoren av, så er den hard å få ut av det giret. Men hvis jeg slår den av i fri er alle gira helt fine. Den har blitt værre i det siste så ender vel kanskje opp med at jeg må sette den inn, liker ikke å kjøre når jeg må bruke makt for å få den i gir de første kilometerene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 Vann kan ikke komprimeres, så om noe hadde gitt etter måtte det vært luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grewling Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 Kan jo høres ut som om du kanskje trenger et nytt utløserlager til clutchen, med tanke på at det rister og greier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå