Kimkim Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Noen som har erfaring med og kjøre med spacere her? åssen er det? er det lovelig? mvh kimkim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdfdsfds Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Går fint det, ikke noe farlig men ulovlig hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Går fint det, ikke noe farlig men ulovlig hehe Får da TÜV-godkjente spacere.. Så lenge man ikke overgår grensene på 7.5mm avvik på originalt innpress (på hver side) så skal det jo være greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2005 Du må ikke drive og etterstrame når du har på sånne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Spacere med styrekant mot nav/felg er helt greie å kjøre med. Universalspacere uten styring er det værre med. Hadde først universalspacere på E30en min og det var komplett umulig å sentrere hjulene. Byttet til TÜV godkjente med styring og problemet var borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW316 Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Kjører med 4mm fram og 6mm bak, fungerer fint det. Fikk dem med på kjøpet av felgene (brukt) Trengs ingen etterstramming på mine i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2005 men spacere på 1 cm er det uvanlig bredt eller pleier dem og ligge på den størelsen? Noen som vet om noe i oslo/akershus distriktet som selger sånne tuv godkjente? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Det som er tingen med spacere er at det går veldig utover hjullagerene. Mere tyngde på de. Hørt om noen få som har kjørt klart lagera. Men, spørs selvfølgelig hvor mye du spacer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Det som er tingen med spacere er at det går veldig utover hjullagerene. Mere tyngde på de. Hørt om noen få som har kjørt klart lagera. Men, spørs selvfølgelig hvor mye du spacer. Dette blir litt feil. Bruker du spacere for å få riktig innpress på felgene blir det ingen ekstra belastning på hjuloppheng/lagrer. Det betyr ingen ting om spacerene f.eks er 50mm tykke. Har du riktig innpress på felgene og selger på f.eks 30mm spacere for å få hjulet ekstra langt ut får hjuloppheng/lagrer en ekstra belastning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Har 20mm spacere framme og 10mm bak.går heilt fint det De på 20mm er jo fastskrudde og.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Hva er spacere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 24, 2005 Share Skrevet Mai 24, 2005 Sitter mellom felg og nav for å gi en felg lavere innpress (= stikke lenger ut). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet Mai 24, 2005 Share Skrevet Mai 24, 2005 Jeg har 8.5x18 forran med 235/40 og ET22. Bak har jeg 10x18 med 265/35 og ET25. Bak har jeg en 5mm universal spacer med forlenga bolter, det funker bra, ingen eller svært lite vibrasjoner. Skulle hatt noen forran også, maks 5mm, men vet ikke om jeg tørr å bruke de univeral spacerne forran, så spm mitt er, hvor får jeg kjøpt TUV godkjente spacere som er maks 5mm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Mai 24, 2005 Share Skrevet Mai 24, 2005 Sitter mellom felg og nav for å gi en felg lavere innpress (= stikke lenger ut). Okei Thanks for the info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 24, 2005 Share Skrevet Mai 24, 2005 Jeg har 8.5x18 forran med 235/40 og ET22. Bak har jeg 10x18 med 265/35 og ET25. Bak har jeg en 5mm universal spacer med forlenga bolter, det funker bra, ingen eller svært lite vibrasjoner. Skulle hatt noen forran også, maks 5mm, men vet ikke om jeg tørr å bruke de univeral spacerne forran, så spm mitt er, hvor får jeg kjøpt TUV godkjente spacere som er maks 5mm? 5mm spacere med godkjenning tror jeg ikke finnes p.g.a at de rett og slett er for tynne til at de kan ha styring mot nav og felg. FK leverer 10mm spacere med styring. Dette er de tynneste av den varianten. En annen ting med 5mm universalspacere er at de faktisk er så tynne at felgen alikevel styrer på navet og du unngår kast i hjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå