BoSJo Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 fatter ikke at du ikke ser det selv, om ikke annet så er du flink til å sette et lille smil på mine læber hvertfall.
apshai@chello.no Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Ser nå at jeg har sett litt feil i farten. Du er jo ikke moderator, det var visst han over deg på forrige side som var det. Men han er jo heller ikke så glad i mine postinger, så det kommer vel på det samme. Vel, det var uansett ikke meningen at jeg skulle få deg til å dra på smilebåndet, men det får jeg ikke gjort noe med. Uansett, hold dere alle til saken iallefall, og diskuter helst kun temaet for tråden så lenge den lever. Hvis noen kommer opp med en annen idé til et slags arrangement, er jo det bare berikende for formålet som sådan. apshai@chello.no
Dr_S Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Dette løpet hadde blitt stoppet av Onkel Blå fortere enn noen hadde klart å si "førerkort".
apshai@chello.no Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Dr., (???) Hmmm ... sitter her og lurer på hvilken paragraf i veitrafikkloven dette "løpet" mitt ville blitt stoppet av. Så vidt meg bekjent, sier ikke veitrafikkloven noe om et forbud mot at flere kjøretøy beveger seg, mer eller mindre etter hverandre, over en bestemt strekning. Det er vel først når noen bryter veitrafikkloven, den vil komme til å gjelde, eller har jeg misforstått helt. Hvis du antyder at politiet på forhånd kollektivt kan straffe, beslaglegge eller på annen måte forhindre en gruppe lovlig registrerte biler fra å kjøre på veien, fordi de kan komme til å bryte loven på et senere tidspunkt, så tror jeg du uttaler deg mot bedre vitende. De kan nok stoppe enhver bil når som helst for å kontrollere kjøretøyet, men å hindre dem fra å kjøre videre, uten å ha påvist at de har brutt noen lover eller forskrifter, det tror jeg du kan se langt etter. Da må de evt. benytte seg av oppvigler- eller løsgjenger-loven, noe som ville sett forferdelig bakstreversk ut, og sannsynligvis også vært feil grunnlag for å straffe noen i denne sammenhengen. Ser ut til at du også er en sånn nei-fyr (nå begynner det å bli mange av dere), som bare poster innlegg for å kvele evt. forslag fra fødselen. Sier til deg, som til de andre. Du kan heller spare deg umaken og la være å uttale deg neste gang. Jeg trenger ikke flere bedrevitere, som sier at dette ikke går an å gjennomføre. Lei av negative vibber, apshai@chello.no
Stephan.s Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 De negative vibbene her er du selv skyld i, enten du ser det selv eller ei.
apshai@chello.no Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Stephan.s, Synes det er tydelig at du er ganske hårsår, når du gidder å stå før kl. 7, bare for å poste denne setningen. Det kunne du spart deg, da jeg (og mange andre) etterlyser at folk holder seg til tema istedenfor å dra krangelen videre. Jeg har gjort det klart for lenge siden at jeg ikke er interessert i videre utveksling av spydigheter. Til alle dere andre som har lest denne tråden, Jeg tar gjerne skylden for at tråden ble full av krangel, basert på at jeg med vilje provoserte med mitt første innlegg, men det annonserte jeg da vitterlig ganske tydelig allerede med en gang. Men det var jeg som postet det, og hadde jeg ikke gjort det, hadde ingen blitt støtt av den heller. De som følte seg støtt, har vel sagt ifra ganske høyt, men nå er det ingen vits i å dra den lengre. Målet mitt var jo å få tråden opp igjen, og det klarte jeg. Neste mål er å få realisert idéen min (eller, for all del, noen andres idé hvis det kommer opp noe som viser seg å være et bedre forslag). Jeg ønsker virkelig å se et slikt konsept realisert, i hvilken form det nå enn måtte bli til slutt, så kan man evt. ta det noen steg videre, hvis det blir en suksess. Jeg vet at mange med meg hadde ønsket å vært med på noe slikt, så jeg håper diskusjonen kan leve videre enten her, eller på en ny tråd som jeg utfordrer hvem som helst (inkludert meg selv) til å starte. God helg og god søndagstur, apshai@chello.no
Stephan.s Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Vel, det var kanskje for naivt av meg å tro at du var inneforstått med at enkelte av oss må jobbe natterstid for at landet skal gå rundt. Så jeg var nok ikke med hensikt oppe kl 7 for å skrive her. Men jeg pleier å klikke på "Søk i forumet" når jeg logger meg på bimmers, for å se om det har vært noen nye poster i de trådene jeg har skrevet i tidligere. Og når jeg ser du har skrevet i denne er jeg bare nødt til å lese så jeg får meg en god latter før jeg legger meg
apshai@chello.no Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 ... og det håper jeg du også gjør (ihvertfall ang. denne tråden). Så håper jeg å slippe og lese mer fra deg her. Jeg er ikke interessert i mer styr nå. Derimot, når det gjelder forslaget mitt, håper jeg det, og de andre idéene som har vært oppe, blir diskutert videre. Jeg kommer tilbake med mer fra min side, hvis jeg ser at interessen er tilstede. Kan nevne at siden jeg skrev det første innlegget mitt (det provoserende) på denne tråden her forleden, har tråden vært besøkt nesten 1000 ganger. Det sier meg at det er en viss interesse for dette (hvis ikke alle som har vært innom, kun har lest pga. diverse "morsom skittkasting"). apshai@chello.no
Spaceout Skrevet Oktober 10, 2007 Skrevet Oktober 10, 2007 Apshai: Jeg er faktisk positiv til idé'n din etter å ha lest alle innleggene her i dag. Du har klart målet ditt da om kanskje ikke sånn du hadde tenkt at det skulle fram bringe så mye negativ respons. Du er god til å lage lange poster da Det å ta en tur nedover i europa ville krevd hard jobbing fra arrangører og sikkert blitt så dyrt at mange hadde droppa det, men å starte en sånn tradisjon med en årlig tur til et sted og hatt en kjempe fest etter på hadde jo vært grisekult. Alle putter like mye i fest potten og drikker det de klarer (kanskje vente litt med å reise hjem dagen etter på ) Kanskje man kunne fått til en sånn tur ned i europa med stopp på nubergring som en her var så flink å legge opp.(husker ikke hvem, bare illtempogigante hvis jeg husker riktig) Den så veldig gjennomførbar ut men kanskje ikke første året. Det at det kan bli kjøring som politi og andre ikke er så glade for ville det vel sikkert blitt uansett hvor man drar, men man håper jo folk har vett i hodet til kjøre noen lunde forsvarlig. Å bruke sånn ca 5-7000 på en sånn tur som Apashai har foreslått synes ikke jeg er så ille(må jo hjemme også). Og det at man har en vinner er jo bare for morro. Hadde ikke giddi å kjørt meg ihjæl, eller andre, for å slippe å betale for drikke på festen etter på. Bare dumt! Jeg tar forbehold om at jeg kan ha formulert meg feil og vil helst ikke bli så alt for mye kritisert, vært nok av der her nå syns jeg. Kredd til han som starta tråden og satte igang idé'n til en sånn tur!
apshai@chello.no Skrevet Oktober 10, 2007 Skrevet Oktober 10, 2007 Spaceout, Takk skal du ha for støtten, og for at du liker ideen. Alle andre lesere, Jeg mener at man begynne et sted (helst noenlunde i det små), og ikke la slike ideer flyte ut å bli altfor vanskelig og komplisert å gjennomføre (ref. hva jeg har skrevet i tidligere postinger). Jeg har åpent kritisert folk som har vært innom denne tråden for ikke å gjøre alvor av planene sine, fordi de har vært så høye i hatten med tildels særdeles mye "Yes, dette må vi få til" etc., uten at noen har kunnet ta på seg å fikse et opplegg.. Håper derimot at flere etterhvert får øynene opp for min måte å tilnærme meg et faktisk gjennomførbart opplegg på. Hvis nok personer sier de vil kunne være med noe ala mitt opplegg, innen tidlig neste sommer, kan jeg gjerne konkretisere og evt. spikre ferdig et opplegg som burde funke (kommer nok til å gjøre det uansett), men ikke forvent et prikkfritt og nøye gjennomtenkt proff-opplegg. Ideen, slik jeg allerede har utbrodert den, er nok 90% ferdig. apshai@chello.no
Christopher R Skrevet Oktober 10, 2007 Skrevet Oktober 10, 2007 Jeg henger meg på! Skulle hatt en litt mer sporty bil, men... -Kan lage POLIZEI-bil igjen, og ta med masse ulike politiuniformer
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Jeg henger meg på! Skulle hatt en litt mer sporty bil, men... -Kan lage POLIZEI-bil igjen, og ta med masse ulike politiuniformer
Hyggmaister Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Apshai-duden: 1. Begynn å grin/skriv en bok 2. De beste lykkeønskinger til med arrangeringen 3. Håper dere får en fin tur om det blir noe av det 4. Jeg trodde du hadde gått over til Auda?
apshai@chello.no Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Velkommen tilbake til tråden. "Løpet mitt" (heretter kalt "arrangementet") går av stabelen fra Trondheim-Kirkenes fredag den 25. juli kl. 06.00. Arrangementet har start fra Trondheim Torg alternativt et annet sted i sentrum hvis torget er avstengt for bilkjøring (f. eks. Ravnkloa ved strippebaren "Dreams"). Dvs. at vi har 42 timer på oss for å være fremme på lørdagskvelden ved midnatt (som er limit, vi må jo komme tidsnok til å ta en fest). Jeg skriver opp bil- og chassisnumrene på deltakerbilene som befinner seg ved startstedet, slik at vi vet hvem som skal være med, og hvem som fullfører. Jeg kan evt. også få tak i noen "Gumball"-klistremerker for å feste på bilene. Som nevnt tidligere i tråden er det ingen regler eller "opplegg" som begrenser deltakernes frihet (dvs. frihet under ansvar). Førstemann til Kirkenes "vinner". Antar det er en bar/utested i Kirkenes som ville syntes det var kult å få besøk lørdag kveld (økt omsetning, etc.). Alle "chipper inn" med en tusenlapp til vinneren som står og venter på kaia i Kirkenes til resten av bilene dukker opp, og vinneren dekker selvsagt barregningen etterpå. Husk at "æreskodeks" er regler nok (dvs. at dette ikke er noe svindel selvsagt). Vel møtt og "Gung Ho!" NB1 : Innspill/kommentarer til dette mottas med takk NB2 : For inspirasjon, se filmen "The Gumball Rally" fra 1976 (originalen som kom før "Cannonball" og alle de andre etterligningene) NB3 : Les lenger opp i tråden for utbroderinger / kommentarer på måten dette kan gjennomføres på. Mvh apshai (Gumbaill) PS : Jeg har forresten kjøpt meg Volvo (Audi er for dyrt, på samme måte som BMW dessverre), så nå har dere Bimmer-eiere all mulig sjanse til å gruse svenskene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå