need4quattro Skrevet Mai 24, 2005 Share Skrevet Mai 24, 2005 Har for høy tomgang, prøvd å justert tomgang og LMM uten at det hjalp. Har tatt ut tomgangsregulatoren, den var full av olje, rensket den og satt den på plass. Det hjalpt heller ikke. Så prøver jeg å dra ut ledningen til tomgangsregulatoren når motoren står på tomgang, merkes ikke på tomgangen. Er da regulatoren ødelagt? Siden det ikke merkes på tomgangen når man kobler den ut?? Er forøvrig snakk om en M20 med L-jetronic innsprøytning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 24, 2005 Share Skrevet Mai 24, 2005 den som var full av olje: mener du den som ligger under gassspjeldet? isåfall så er dette ikke en tomgangsregulator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
need4quattro Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2005 Ja, riktig. Jeg hørte med BMW verksted, de sa det var tomgangsregulatoren... Hvis det ikke er det, va er den til da og hvor ligger tomgansregulatoren på L-jetronic? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 hvis ikke turtallet påvirkes av justering på tomgangsregulator og LMM så må det jo være en snodig feil? hehe.. den MÅ jo endre turtall når bensin/luft blanding forandres jeg har aldri vært borti dette før, det har alltid fungert for meg å justere tomgangsregulator og LMM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
need4quattro Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2005 På Gs bildeler sin delekatalog heter den delen som BMW verkstedet kalte tomgangsregulator for Gasspjeldbryter. Hvordan skal den funke da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 På innsugsmanifoilen, mot batteriet, er det en ventilsak. Det går 2 slanger på den. Kanskje 3, orker ikke gå ned å se. Det er et rør som stikker bakover mot torpedoveggen(ikke helt inntil, bare den veien) Inni hullet der er justeringen som du bruker et kort, brei flatt skrujern til å justere tomgang med. Håper du forsto den. kan ta bilder viss det er problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
need4quattro Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2005 Den er skrudd i bunn, altså det er ikke mer å gå på den. Etter litt lesing på nette har jeg kommet fram til at det kanskje kan være kaldstarten som er inne hele tiden..??! Den som sitter ved gassspjeldet, har 2 vannslanger og 1 til vacum\luft. Fungerer den som en slags termostat?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå