Gå til innhold

Rensing av sportluftfilter??

x25Touring
 Share

Anbefalte innlegg

heh..hver uke å ja.. han mener vel at du må skifte olje like ofte som du fyller bensin å da sikkert :stupid:

tror ikke du trenger og tenke på å rense det før du har kjørt 30.000km..noen sier at det er hver 10.000 men tidligere erfaring viser at det ikke er nødvendig..men spørs som sagt om det er noe ørkenrally du kjører da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renser mitt mellom 5-10kkm.

Da skal du kjøre MYE for å måtte rense det en gang i uken.

På mitt filter (KD)er det anbefalt å rense hver 10-15kkm.

Jeg mener også at det må kunne gå an å bruke litt sunn fornuft. Hvis du har kjørt/vært på et sted hvor det flyr mye steinstøv (les: i ørkenen eller på bilkrossbanen) eller kjører daglig på grusvei, ville jeg fulgt ekstra nøye med, og kanskje renset oftere. Blir det helt svart, kan det sikkert også være på tide med en liten rens, jah :-)

Til nå kan jeg vel si at nesten alle modifikasjoner jeg har gjort med bilen har ført til at jeg følger ekstra nøye med på hvordan ting oppfører seg, og jeg åpner f.eks. panseret flere ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra www.knfilters.com

.....the service interval can vary widely depending on the severity of the driving conditions. The service interval can be from 100 miles in a desert-racing environment to 50,000 miles for normal street use......
All of our air filters are washable and reusable. They can be easily cleaned and oiled using our K&N Recharger kits and returned to your vehicle up to 25 times. We recommend you check your air filter every 30,000 miles, however, under most street conditions the filter will not require cleaning until 50,000 miles of continuous use. And yes, we’ve heard the stories of customers who ran their K&N filter for 100,000 miles without a cleaning, but we believe cleaning after 50,000 miles to be the most beneficial service life without sacrificing air flow.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker KD sitt rensemiddel. Der står det i klartekst bak på flasken hvordan man skal gjøre. Det blir som å vaske opp :-)

Etterpå bruker jeg KD sin filterolje.

Det er sikkert ikke nødvendig å bruke slike produkter, men jeg liker å følge produsentens anvisninger, slik at man får ting til å vare lengst mulig. Men det finnes helt sikkert vanlig husholdningsprodukter som kan gjøre en tilsvarende jobb. Tipper f.eks. at man kan bruke Zalo for å vaske det, og en billigere olje til etterbehandling. Men det er bare noe jeg tror....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste og sikreste er vel å bruke rensemidlene fra samme produsent som på filteret...

NO gasoline cleaning.

NO steam cleaning.

NO caustic cleaning solution.

NO strong detergents.

NO high pressure car wash.

NO parts cleaning solvents.

Any of these NO's can cause harm to the gauze filter media, plus shrink and harden the rubber end caps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...