Gå til innhold

Pakningssett + kamaksling

Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

hei. Jeg får en 325 motor nå pga jeg hjalp en kompis med noe arbeid. Motoren må overhales, så da overhales den skikklig der alle pakninger og lagrer blir byttet. her er handlelista mi:

Slipesett topp kr 780

Bunnpanne pakningssett kr 460

Stempelringer kr 240

Kn filter kr 1 000

Oljefilter kr 70

Registerreim + vannpumpe kr 300

Sum kr 2 850,00

Jeg fant ikke pris på nye rammelager, er det noen som vet? jeg tenkte også på å investere i en litt grom kam. tenkte da 292 graders eller 288, men jeg fant ikke disse på schmiedmann sine sider. Er det forresten noen som har erfaringer med kammer som har omtrent like grader? ville det vært billigere å sendt kamakslingen inn til sliping til grom kam? Motorskruinga vil nok desverre ikke bli prioritert i første rekke, må fikse andre små ting først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor fant du disse prisene? Var jo veldig billig for stempelringer og regreim+vannpumpe.

det var regreim + den reima så er på vannpumpa. ikke selve vannpumpa. prisene er hentet fra schmiedmann fra danmark. 240x6 for å finne stempelringer til hele motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle: 304grader er veldig mye, jeg tenkte på enten 288 eller 292, men jeg vet ikke hvor de selger disse kammene. Når skruinga begynner leverer jeg toppen inn til planing osv, så sliper jeg ventilsetene slik at kompen blir helt perfekt. effektanlegg og grenrør kommer sikkert og, får se. jeg skal iallefall ha chip, da mellomregisteret blir betraktlig bedre.

antilloop, hmm ikke på min iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MotorNord i Sverige selger slike kammer! 292 er nok passe, da slipper du å ødelegge tomgangen, en kamerat monterte en 316 graders på sin og den gikk ikke på tomgang under 2000rpm. husk hardere ventilfjører når du bytter kam da! jeg måtte hvertfall det på min, jeg vet man kan bruke 288 uten å bytte de, men på 292 vet jeg ikke!

Sjekk ut www.motornord.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du trenger å bytte løfterne, men hvis de er slitte så må du nok det! Sjekk på den siden som går mot kammen, den skal ha en svak bue mot kammen, og sjekk etter slitekant der løfterne går mot kammen, er det slitekant på kammen, ville jeg bytta løfterne også! Jeg kjørte med originalløftere og 304 graders kam. MotorNord selger Schrick kammer og de er hvertfall veldig bra! men hvis du får de billigere i Norge så er det jo ikke no å lure på!

Du får bare justere opp tomgangen hvis bilen begynner å jage da vettu. Er jo ikke no vits å sette på en liten kam når du er igang liksom, jeg hadde nok gått for 292.. samme pris og mer hk.. og drit i om bilen bruker mer bensin, du trimmer den vel ikke får å kjøre økonomisk?? hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...