Bmw323i Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 hei. Jeg får en 325 motor nå pga jeg hjalp en kompis med noe arbeid. Motoren må overhales, så da overhales den skikklig der alle pakninger og lagrer blir byttet. her er handlelista mi: Slipesett topp kr 780 Bunnpanne pakningssett kr 460 Stempelringer kr 240 Kn filter kr 1 000 Oljefilter kr 70 Registerreim + vannpumpe kr 300 Sum kr 2 850,00 Jeg fant ikke pris på nye rammelager, er det noen som vet? jeg tenkte også på å investere i en litt grom kam. tenkte da 292 graders eller 288, men jeg fant ikke disse på schmiedmann sine sider. Er det forresten noen som har erfaringer med kammer som har omtrent like grader? ville det vært billigere å sendt kamakslingen inn til sliping til grom kam? Motorskruinga vil nok desverre ikke bli prioritert i første rekke, må fikse andre små ting først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 Hvor fant du disse prisene? Var jo veldig billig for stempelringer og regreim+vannpumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 Her finner du ramlager: http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 391O1V1Q30 Men husk, prisene er pr. syl, samme gjelder stempelringene! 240x6=1440,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 jeg fikk kjøpt rammelager, rådelager og stempelringer for 1600kr hos oslo sylinderservice. men jeg har firer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2005 schmiedmann fant jeg disse prisene hos. er det noen her som har erfaring med k kam? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 hadde 304 graders Shrick kam på den gamle motoren og bilen bruker endel bensin da hvertfall og du får et stort behov for å straffe bilen pga den går så dårlig på lavt turtall! hehe.. men du merker det jo jævli godt når du får litt turtall! men da burde du skaffe grenrør også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 Er det ikke registerkjede på 325 - E30 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2005 Hvor fant du disse prisene? Var jo veldig billig for stempelringer og regreim+vannpumpe. det var regreim + den reima så er på vannpumpa. ikke selve vannpumpa. prisene er hentet fra schmiedmann fra danmark. 240x6 for å finne stempelringer til hele motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2005 Jarle: 304grader er veldig mye, jeg tenkte på enten 288 eller 292, men jeg vet ikke hvor de selger disse kammene. Når skruinga begynner leverer jeg toppen inn til planing osv, så sliper jeg ventilsetene slik at kompen blir helt perfekt. effektanlegg og grenrør kommer sikkert og, får se. jeg skal iallefall ha chip, da mellomregisteret blir betraktlig bedre. antilloop, hmm ikke på min iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 MotorNord i Sverige selger slike kammer! 292 er nok passe, da slipper du å ødelegge tomgangen, en kamerat monterte en 316 graders på sin og den gikk ikke på tomgang under 2000rpm. husk hardere ventilfjører når du bytter kam da! jeg måtte hvertfall det på min, jeg vet man kan bruke 288 uten å bytte de, men på 292 vet jeg ikke! Sjekk ut www.motornord.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2005 jeg fant en k kam fra www.kamaksel.no de hadde både 292 og 288 til 29oo kr. han sa det at med en 292 graders kam så ville den jage litt på tomgang, men ikke så mye. 288 gradersen var så og si nesten normal. er vell ikke så gale det? jeg skal skjekke ut motornord! takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2005 motornord er faktisk dyrere enn km cams. må jeg bytte vippearmene og?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 tror ikke du trenger å bytte løfterne, men hvis de er slitte så må du nok det! Sjekk på den siden som går mot kammen, den skal ha en svak bue mot kammen, og sjekk etter slitekant der løfterne går mot kammen, er det slitekant på kammen, ville jeg bytta løfterne også! Jeg kjørte med originalløftere og 304 graders kam. MotorNord selger Schrick kammer og de er hvertfall veldig bra! men hvis du får de billigere i Norge så er det jo ikke no å lure på! Du får bare justere opp tomgangen hvis bilen begynner å jage da vettu. Er jo ikke no vits å sette på en liten kam når du er igang liksom, jeg hadde nok gått for 292.. samme pris og mer hk.. og drit i om bilen bruker mer bensin, du trimmer den vel ikke får å kjøre økonomisk?? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 hvor fikk du tak i så billige stempelringer? er det under 300 for alle sylinderene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 hvor fikk du tak i så billige stempelringer? er det under 300 for alle sylinderene? Nei, det er pr. stempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå