Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei. Jeg får en 325 motor nå pga jeg hjalp en kompis med noe arbeid. Motoren må overhales, så da overhales den skikklig der alle pakninger og lagrer blir byttet. her er handlelista mi:

Slipesett topp kr 780

Bunnpanne pakningssett kr 460

Stempelringer kr 240

Kn filter kr 1 000

Oljefilter kr 70

Registerreim + vannpumpe kr 300

Sum kr 2 850,00

Jeg fant ikke pris på nye rammelager, er det noen som vet? jeg tenkte også på å investere i en litt grom kam. tenkte da 292 graders eller 288, men jeg fant ikke disse på schmiedmann sine sider. Er det forresten noen som har erfaringer med kammer som har omtrent like grader? ville det vært billigere å sendt kamakslingen inn til sliping til grom kam? Motorskruinga vil nok desverre ikke bli prioritert i første rekke, må fikse andre små ting først.

  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hvor fant du disse prisene? Var jo veldig billig for stempelringer og regreim+vannpumpe.

Posted

hadde 304 graders Shrick kam på den gamle motoren og bilen bruker endel bensin da hvertfall og du får et stort behov for å straffe bilen pga den går så dårlig på lavt turtall! hehe.. men du merker det jo jævli godt når du får litt turtall! men da burde du skaffe grenrør også!

Posted
Hvor fant du disse prisene? Var jo veldig billig for stempelringer og regreim+vannpumpe.

det var regreim + den reima så er på vannpumpa. ikke selve vannpumpa. prisene er hentet fra schmiedmann fra danmark. 240x6 for å finne stempelringer til hele motoren.

Posted

Jarle: 304grader er veldig mye, jeg tenkte på enten 288 eller 292, men jeg vet ikke hvor de selger disse kammene. Når skruinga begynner leverer jeg toppen inn til planing osv, så sliper jeg ventilsetene slik at kompen blir helt perfekt. effektanlegg og grenrør kommer sikkert og, får se. jeg skal iallefall ha chip, da mellomregisteret blir betraktlig bedre.

antilloop, hmm ikke på min iallefall.

Posted

MotorNord i Sverige selger slike kammer! 292 er nok passe, da slipper du å ødelegge tomgangen, en kamerat monterte en 316 graders på sin og den gikk ikke på tomgang under 2000rpm. husk hardere ventilfjører når du bytter kam da! jeg måtte hvertfall det på min, jeg vet man kan bruke 288 uten å bytte de, men på 292 vet jeg ikke!

Sjekk ut www.motornord.se

Posted

jeg fant en k kam fra www.kamaksel.no

de hadde både 292 og 288 til 29oo kr. han sa det at med en 292 graders kam så ville den jage litt på tomgang, men ikke så mye. 288 gradersen var så og si nesten normal. er vell ikke så gale det? jeg skal skjekke ut motornord! takk for tipset!

Posted

tror ikke du trenger å bytte løfterne, men hvis de er slitte så må du nok det! Sjekk på den siden som går mot kammen, den skal ha en svak bue mot kammen, og sjekk etter slitekant der løfterne går mot kammen, er det slitekant på kammen, ville jeg bytta løfterne også! Jeg kjørte med originalløftere og 304 graders kam. MotorNord selger Schrick kammer og de er hvertfall veldig bra! men hvis du får de billigere i Norge så er det jo ikke no å lure på!

Du får bare justere opp tomgangen hvis bilen begynner å jage da vettu. Er jo ikke no vits å sette på en liten kam når du er igang liksom, jeg hadde nok gått for 292.. samme pris og mer hk.. og drit i om bilen bruker mer bensin, du trimmer den vel ikke får å kjøre økonomisk?? hehe :wink:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...