jcvold Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 da mine nåværende bremser begynner å bli slitt,lurer jeg på å sette på M2 bremser.noen som har er faring med de? hva er forsjellen på de,og vanlige? hva koster de,og er de vanskalige å montere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiansen motorsport Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Du mener m3? Det er ikke noe problem å bytte. men hvis du skal kjøpe d nytt, så blir d dyrt. fra 320 til m3 bremser så må du bytte så å si hele understellet. Bremseskivene på m3 er større. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2005 mente m3, det var bare en tryyleif.bytte hele understellet? ok,da blir det ikke m3 bremse på meg.blir sikkert dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 Stemmer det da? Såfremt festene på fjærbeinet er likt på 320i som på M3(noe jeg tror de er) så er det vel omtrentlig bolt on. Jeg monterte E36 M3 bremser på min E30 M3, og det er da ikke nødvendig å bytte noe annet. Ja selvfølgelig med unntak av felger da om du ikke har 17" eller større fra før. Jeg kjøpte forøvrig bremsene mine brukt på ebay. Med repsett og nye klosser kom det på ca 3.000,- foran. Annet alternativ er forøvrig bremser fra E46 330i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 kjøp black diamond skiver. Det er pørri skiver. Så bruker du bare orginale bremse klosser. ca. 3500 for skivene tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2005 ok! har 17" felger ja.m3 felger faktisk.men nå er jeg ikke så teknisk anlagt,men er det problem å skifte de selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 nai, det er bare til å skru av calipteren, så er som regel skivebremsa festa med en skrue. om du bruker ordntlig med tid og ikke tar det fra hverandre før du ser hvordan det ser ut så er det ikke no problææm!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 ok! har 17" felger ja.m3 felger faktisk.men nå er jeg ikke så teknisk anlagt,men er det problem å skifte de selv? Nei, det er veldig enkelt. Men før du eventuelt handler inn M3 bremser så finn ut med 100% sikkerhet om de passer på fjærbeinene dine. Jeg tror de gjør det, men er ikke helt sikker da E36 ikke er min sterkeste side Men om de passer så er det plankekjøring, og du skifter komplette bremser foran på et par timer, inklusive skift av pakninger på kalippere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Passer ikke direkte på foran ihvertfall, da må du vel ha M3 spindler også. Er ikke plass til M3 caliper på 320. 320 caliper går ikke over M3 skiven da den er tykkere også, ikke bare større diameter. Bak vet jeg ikke, der har jeg byttet alt til M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webby Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Ta å gå inn på koed.dk, har masse til E30 også bremser til bilen din som er vel så bra som M3 bremsene til E30 kommer litt an på dyre du vil ha de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiansen motorsport Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Jeg har ikke sett under en 320i noen gang. Men har byttet til m3 understell på min 325i. Å der er jeg 100% sikker på at m3 bremsene ikke passer rett på uten å bytte det meste av resten av understelle. må ihvertfall bytte driveakslinger, bærearmer og calipere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiansen motorsport Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje? Det er ingen vits det! Er jo ikke lov til å kjøre over 100km/t uannsett! Det eneste jeg ser er 80km/t skilt. Så lenge bilen veier det samme så er det ikke behov for større bremser. Kjører du på bane så er det nok med orginale bremser hvis du bruker dem riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje? Det er ingen vits det! Er jo ikke lov til å kjøre over 100km/t uannsett! Det eneste jeg ser er 80km/t skilt. Så lenge bilen veier det samme så er det ikke behov for større bremser. Kjører du på bane så er det nok med orginale bremser hvis du bruker dem riktig! Er ikke nok med vanlige nei. Da får du ikke godkjent den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje? Det er ingen vits det! Er jo ikke lov til å kjøre over 100km/t uannsett! Det eneste jeg ser er 80km/t skilt. Så lenge bilen veier det samme så er det ikke behov for større bremser. Kjører du på bane så er det nok med orginale bremser hvis du bruker dem riktig! Har du kjørt en bil med heftige bremser på bane,så skjønner du at orginale bremser ikke er nok.Det er vesentlig mer å hente på rundetider med gode bremser enn det er med stor effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå