Gå til innhold

M3 Bremser


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

da mine nåværende bremser begynner å bli slitt,lurer jeg på å sette på M2 bremser.noen som har er faring med de? hva er forsjellen på de,og vanlige? hva koster de,og er de vanskalige å montere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det da? Såfremt festene på fjærbeinet er likt på 320i som på M3(noe jeg tror de er) så er det vel omtrentlig bolt on. Jeg monterte E36 M3 bremser på min E30 M3, og det er da ikke nødvendig å bytte noe annet. Ja selvfølgelig med unntak av felger da om du ikke har 17" eller større fra før. Jeg kjøpte forøvrig bremsene mine brukt på ebay. Med repsett og nye klosser kom det på ca 3.000,- foran. Annet alternativ er forøvrig bremser fra E46 330i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! har 17" felger ja.m3 felger faktisk.men nå er jeg ikke så teknisk anlagt,men er det problem å skifte de selv?

Nei, det er veldig enkelt. Men før du eventuelt handler inn M3 bremser så finn ut med 100% sikkerhet om de passer på fjærbeinene dine. Jeg tror de gjør det, men er ikke helt sikker da E36 ikke er min sterkeste side :)

Men om de passer så er det plankekjøring, og du skifter komplette bremser foran på et par timer, inklusive skift av pakninger på kalippere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer ikke direkte på foran ihvertfall, da må du vel ha M3 spindler også. Er ikke plass til M3 caliper på 320. 320 caliper går ikke over M3 skiven da den er tykkere også, ikke bare større diameter.

Bak vet jeg ikke, der har jeg byttet alt til M3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje?

Det er ingen vits det! Er jo ikke lov til å kjøre over 100km/t uannsett! Det eneste jeg ser er 80km/t skilt. Så lenge bilen veier det samme så er det ikke behov for større bremser. Kjører du på bane så er det nok med orginale bremser hvis du bruker dem riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje?

Det er ingen vits det! Er jo ikke lov til å kjøre over 100km/t uannsett! Det eneste jeg ser er 80km/t skilt. Så lenge bilen veier det samme så er det ikke behov for større bremser. Kjører du på bane så er det nok med orginale bremser hvis du bruker dem riktig!

Er ikke nok med vanlige nei. Da får du ikke godkjent den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje?

Det er ingen vits det! Er jo ikke lov til å kjøre over 100km/t uannsett! Det eneste jeg ser er 80km/t skilt. Så lenge bilen veier det samme så er det ikke behov for større bremser. Kjører du på bane så er det nok med orginale bremser hvis du bruker dem riktig!

Har du kjørt en bil med heftige bremser på bane,så skjønner du at orginale bremser ikke er nok.Det er vesentlig mer å hente på rundetider med gode bremser enn det er med stor effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...