Jump to content

Recommended Posts

Posted

da mine nåværende bremser begynner å bli slitt,lurer jeg på å sette på M2 bremser.noen som har er faring med de? hva er forsjellen på de,og vanlige? hva koster de,og er de vanskalige å montere?

Posted

mente m3, det var bare en tryyleif.bytte hele understellet? ok,da blir det ikke m3 bremse på meg.blir sikkert dyrt

Posted

Stemmer det da? Såfremt festene på fjærbeinet er likt på 320i som på M3(noe jeg tror de er) så er det vel omtrentlig bolt on. Jeg monterte E36 M3 bremser på min E30 M3, og det er da ikke nødvendig å bytte noe annet. Ja selvfølgelig med unntak av felger da om du ikke har 17" eller større fra før. Jeg kjøpte forøvrig bremsene mine brukt på ebay. Med repsett og nye klosser kom det på ca 3.000,- foran. Annet alternativ er forøvrig bremser fra E46 330i.

Posted

ok! har 17" felger ja.m3 felger faktisk.men nå er jeg ikke så teknisk anlagt,men er det problem å skifte de selv?

Posted

nai, det er bare til å skru av calipteren, så er som regel skivebremsa festa med en skrue. om du bruker ordntlig med tid og ikke tar det fra hverandre før du ser hvordan det ser ut så er det ikke no problææm!!

Posted
ok! har 17" felger ja.m3 felger faktisk.men nå er jeg ikke så teknisk anlagt,men er det problem å skifte de selv?

Nei, det er veldig enkelt. Men før du eventuelt handler inn M3 bremser så finn ut med 100% sikkerhet om de passer på fjærbeinene dine. Jeg tror de gjør det, men er ikke helt sikker da E36 ikke er min sterkeste side :)

Men om de passer så er det plankekjøring, og du skifter komplette bremser foran på et par timer, inklusive skift av pakninger på kalippere.

Posted

Passer ikke direkte på foran ihvertfall, da må du vel ha M3 spindler også. Er ikke plass til M3 caliper på 320. 320 caliper går ikke over M3 skiven da den er tykkere også, ikke bare større diameter.

Bak vet jeg ikke, der har jeg byttet alt til M3.

Posted

Ta å gå inn på koed.dk, har masse til E30 også bremser til bilen din som er vel så bra som M3 bremsene til E30 kommer litt an på dyre du vil ha de

Posted

Jeg har ikke sett under en 320i noen gang. Men har byttet til m3 understell på min 325i. Å der er jeg 100% sikker på at m3 bremsene ikke passer rett på uten å bytte det meste av resten av understelle. må ihvertfall bytte driveakslinger, bærearmer og calipere

Posted

Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje?

Posted
Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje?

Det er ingen vits det! Er jo ikke lov til å kjøre over 100km/t uannsett! Det eneste jeg ser er 80km/t skilt. Så lenge bilen veier det samme så er det ikke behov for større bremser. Kjører du på bane så er det nok med orginale bremser hvis du bruker dem riktig!

Posted
Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje?

Det er ingen vits det! Er jo ikke lov til å kjøre over 100km/t uannsett! Det eneste jeg ser er 80km/t skilt. Så lenge bilen veier det samme så er det ikke behov for større bremser. Kjører du på bane så er det nok med orginale bremser hvis du bruker dem riktig!

Er ikke nok med vanlige nei. Da får du ikke godkjent den.

Posted
Jeg har m3 bremser foran på min, men "bare" 323 bak, er det noe vits å sette på m3 bremser bak? Når jeg får montert på intercooleren blir det jo litt mer fres i bilen, men ikke så mye at det er noe behov å bytte bremser kanskje?

Det er ingen vits det! Er jo ikke lov til å kjøre over 100km/t uannsett! Det eneste jeg ser er 80km/t skilt. Så lenge bilen veier det samme så er det ikke behov for større bremser. Kjører du på bane så er det nok med orginale bremser hvis du bruker dem riktig!

Har du kjørt en bil med heftige bremser på bane,så skjønner du at orginale bremser ikke er nok.Det er vesentlig mer å hente på rundetider med gode bremser enn det er med stor effekt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...