Gå til innhold

Senking + komfor

BMW_JP
 Share

Anbefalte innlegg

Kommer jeg til å miste mye komfor hvis jeg senker bilen min 40/15 , men beholder original demperne? De er i så god stand allikevel, dessuten er det jo bare 40/15 senking. Jeg merket at jeg mistet litt komfor når jeg gikk opp fra 15" til 18", ble litt hardere i bru-skjøter osv., men jeg har mer komfor enn en Ford Focus 2000 modell som har 15" felger.... (til sammenligning :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bilstein-dempere selv og min er betydelig stivere enn det den var med m-tech. I lav fart på dårlig vei er komforten på grensa til fryktelig :lol: I høyere fart er det knapt forskjell fra slik det var før.

De bilene jeg har kjørt som har blitt senket med orginale dempere har hatt svært liten forskjell i komfort. Siden du allerede har kjøpt 18" er vel uansett ikke komfort det du setter høyest uansett, så kjør på :)

At en e36 med 18" har bedre fjæringskomfort enn en focus med 15" synes jeg er rart. Min mors renault megane (riktignok en mer komfortorientert bil) med 16" er mye mer komfortabel enn hva min var med 15" og m-tech senkinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt H&R fjører, men jeg vil beholde de org. demperne. Det skal vel gå greit?

Jeg synes det faktisk smeller og bråker mer i Focusen enn BMWen over bru skjøter og lignende, mulig det er mer løse deler og knirk i interiøret i Focusen da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senka min gamle E36 320 med 40/40 på originalfjøre og det gikk helt fint..snakka med han som kjøpte den av meg i forrige uke og han har ikke hatt noe problemer med at demperne har tatt kveld å det er 2år siden jeg solgte den + at jeg hadde den selv senka i 1 år.

komfortmessig er det nok kun at den blir stivere som er merkbart..så kjør på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke helt bestemt meg egentlig om jeg skal senke. Fjærene har kommet, bare å hente de på postkontoret. Men er det noe positivt å senke bilen??? Uten at det blir kanskje finere og tøffere? Lettere å selge en org. bil ? Innbytte f.eks. hos BMW? (Kjøpte den hos BMW) NB: jeg er ingen råner eller styling fyr..... ;)

Her er i hvertfall bilen helt original + photoshop manipulert senking ;D

Org.

bmw1.jpg

40/15 mm senking cirka..

bmw2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men den ser ut som den står på stylter nå, ser egentlig rimelig teit ut.

Ingenting som hindrer deg i å putte tilbake de orginale fjærene hvis du vil det en gang.

Ja det er faktisk en jekk under der altså...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke helt bestemt meg egentlig om jeg skal senke. Fjærene har kommet, bare å hente de på postkontoret. Men er det noe positivt å senke bilen??? Uten at det blir kanskje finere og tøffere? Lettere å selge en org. bil ? Innbytte f.eks. hos BMW? (Kjøpte den hos BMW) NB: jeg er ingen råner eller styling fyr..... ;)

Her er i hvertfall bilen helt original + photoshop manipulert senking ;D

Org.

bmw1.jpg

40/15 mm senking cirka..

bmw2.jpg

Er det det blå eller den røde bilen vi snakker om nå?

Hahaha. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...