Gå til innhold

Tilsetningsstoff -> ujevn gange...?

Eirik
 Share

Anbefalte innlegg

For en måned siden helte jeg tilsetningsstoff i bensintanken. Dette skulle rense dyser og hemme korrosjon i bensintanken.

Etter dette har bilen av og til hostet og harket litt når den står på tomgang, noe jeg tenkte var helt normalt med tanke på blandingsforholdet etter tilsetningsstoffet.

Men i det siste har den vært ekstra "forkjølet" og det kommer bare når jeg starter motoren igjen etter å ha latt den stå i 10-20 minutter...

Det forsvinner som regel etter at jeg gir gass eller lar den svive i ett par minutt... Men når jeg gir gass, høres det ut som om den nyser noe jævlig før den fungerer helt fint...

Hva skjer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et typisk problem hvis bilen "jager" på turtall(hopper opp og ned på tomgang) er lambdasonden( for de som har bil med dette) Bilen kan også fjuske pga at denne er fucka..er sikkert andre mulige årsaker også..men dette er en typisk årsak til det hvertfall..

Var litt fjusking og ujevnheter på tomgang på min for en stund tilbake..tok en diagnosetest og fant ut at det var lambdasonden..kosta 1400,- el noe..skifta den og etter det har den malt 100% rent både på kald og varm motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott da prøver jeg å skifte den og ser hva som skjer... :wink:

Genialt å slikt forum som dette! Skulle jeg levert den inn til Bavaria for å få dem til å finne ut hva det er + fikse så hadde det vel blitt noen tusenlapper... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også sånn at den jaget fra ca 700 ->1000, feilen hos meg var de to slangene som sitter på tomgangsreg som var sprekt, trakk inn falsk luft, billig å prøve, kosta ca 130,- for begge, men det var til en 316.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også sånn at den jaget fra ca 700 ->1000, feilen hos meg var de to slangene som sitter på tomgangsreg som var sprekt, trakk inn falsk luft, billig å prøve, kosta ca 130,- for begge, men det var til en 316.....

Jeg vil også anbefale å sjekke alle vakumslanger rundt innsug og tomgangsregulator.

Tomgangsregulatoren (blank sylindrisk sak med en slange inn og en ut) kan du også prøve å rense. Demonter den, hell i litt forgasserrens, WD-40, CRC-5-56 eller hva du måtte ha tilgjengelig som kan løse opp litt dritt, rist den godt og tøm ut igjen rensestoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...