Eirik Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 For en måned siden helte jeg tilsetningsstoff i bensintanken. Dette skulle rense dyser og hemme korrosjon i bensintanken. Etter dette har bilen av og til hostet og harket litt når den står på tomgang, noe jeg tenkte var helt normalt med tanke på blandingsforholdet etter tilsetningsstoffet. Men i det siste har den vært ekstra "forkjølet" og det kommer bare når jeg starter motoren igjen etter å ha latt den stå i 10-20 minutter... Det forsvinner som regel etter at jeg gir gass eller lar den svive i ett par minutt... Men når jeg gir gass, høres det ut som om den nyser noe jævlig før den fungerer helt fint... Hva skjer?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Sånn er min også. Etter at den har stått så lenge som du sa. Min er sånn fordi den har falskluft ... Når du sier hoster å harker vet jeg ikke heelt hva du mener, men min har ujevn gange .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 jager den på turtall når den står på tomgang? slik at den ligger og hopper mellom 750-1000rpm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Min gjør det der nå og da, hva er feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316I Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 slenger meg på ei å, min er sånn av og til like etter ei ha starta bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 et typisk problem hvis bilen "jager" på turtall(hopper opp og ned på tomgang) er lambdasonden( for de som har bil med dette) Bilen kan også fjuske pga at denne er fucka..er sikkert andre mulige årsaker også..men dette er en typisk årsak til det hvertfall.. Var litt fjusking og ujevnheter på tomgang på min for en stund tilbake..tok en diagnosetest og fant ut at det var lambdasonden..kosta 1400,- el noe..skifta den og etter det har den malt 100% rent både på kald og varm motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Mye jobb å bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 fikk GS til og skifte..de brukte 40min ca så går kjapt.. vet ikke hvor lang tid man bruker selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2005 Jepp, den jager som du sier... Men motoren sviver mellom "rett før den dauer-turtall" og 1100rpm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prog_Kick Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 akkurat samme problemsom min, lamdasonden er lett og bytte da den er bare skrudd rett inn i eksosrøret ca rett under dashbordet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2005 Flott da prøver jeg å skifte den og ser hva som skjer... Genialt å slikt forum som dette! Skulle jeg levert den inn til Bavaria for å få dem til å finne ut hva det er + fikse så hadde det vel blitt noen tusenlapper... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bmw Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Min var også sånn at den jaget fra ca 700 ->1000, feilen hos meg var de to slangene som sitter på tomgangsreg som var sprekt, trakk inn falsk luft, billig å prøve, kosta ca 130,- for begge, men det var til en 316..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Hva koster en lambdasonde? har samme problem at den ligger og jager..det er mest problem når den er varm, idag stoppet den faktisk og dette liker eg ikkje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2005 lambdasonden..kosta 1400,- el noe..skifta den og etter det har den malt 100% rent både på kald og varm motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Min var også sånn at den jaget fra ca 700 ->1000, feilen hos meg var de to slangene som sitter på tomgangsreg som var sprekt, trakk inn falsk luft, billig å prøve, kosta ca 130,- for begge, men det var til en 316..... Jeg vil også anbefale å sjekke alle vakumslanger rundt innsug og tomgangsregulator. Tomgangsregulatoren (blank sylindrisk sak med en slange inn og en ut) kan du også prøve å rense. Demonter den, hell i litt forgasserrens, WD-40, CRC-5-56 eller hva du måtte ha tilgjengelig som kan løse opp litt dritt, rist den godt og tøm ut igjen rensestoffet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå