Gå til innhold

Tilsetningsstoff -> ujevn gange...?

Eirik
 Share

Anbefalte innlegg

lambdasonden..kosta 1400,- el noe..skifta den og etter det har den malt 100% rent både på kald og varm motor

Oi se der ja, burde vel sett den :oops:

Frode H

Tomgangsregulatoren (blank sylindrisk sak med en slange inn og en ut) kan du også prøve å rense. Demonter den, hell i litt forgasserrens, WD-40, CRC-5-56 eller hva du måtte ha tilgjengelig som kan løse opp litt dritt, rist den godt og tøm ut igjen rensestoffet

Er dette en stor opperasjon eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det kan være litt klure å komme til å demontere den, mulig det er litt bedre plass på din bil. På M42 motoren ligger den i bakkant av motoren og er litt vanskelig å komme til.

Okey, trur eg får prøve det imorgen..takk skal du ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Nei. Det kan være litt klure å komme til å demontere den, mulig det er litt bedre plass på din bil. På M42 motoren ligger den i bakkant av motoren og er litt vanskelig å komme til.

hmm ? det er ikke den store dingsen (?) som er ved luftfilteret altså ? hmm du har ikke et bilde av dette på m42 motoren vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, noen av dere andre som hadde problemer som har prøvd å skifte lambdasonden? Funket det?

Har ikkje gjort det enda men vurdererr det..skal kjøpe den som de har på biltema og prøve å lodde det isammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ? det er ikke den store dingsen (?) som er ved luftfilteret altså ? hmm du har ikke et bilde av dette på m42 motoren vel ?

Det er ikke den saken som henger på luftfilteret. På min E30 318is satt tomgangsregulatoren montert i bakkant på motoren. I E36 vet jeg ikke helt hvor den står men kan tenke meg det er i det samme området. Det går vakumslanger fra innsuget og til tomgangsregulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også sånn at den jaget fra ca 700 ->1000, feilen hos meg var de to slangene som sitter på tomgangsreg som var sprekt, trakk inn falsk luft, billig å prøve, kosta ca 130,- for begge, men det var til en 316.....

Jeg vil også anbefale å sjekke alle vakumslanger rundt innsug og tomgangsregulator.

Tomgangsregulatoren (blank sylindrisk sak med en slange inn og en ut) kan du også prøve å rense. Demonter den, hell i litt forgasserrens, WD-40, CRC-5-56 eller hva du måtte ha tilgjengelig som kan løse opp litt dritt, rist den godt og tøm ut igjen rensestoffet.

Korrekt. Oftest er det ICV (Idle Control Valve) som er problemet, og falskluft. Kan tilogmed være LMM.

40 min på å skifte lambda? Da har de hatt lunsjpause på 30 min også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...