Gå til innhold

Blir så sint...


Siv
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte fra trondheim til kyrksæterøra i går da en e60 dokka opp bak meg! Fy f... kor fin tenkte jeg! Jeg trodde jo han ville kjøre forbi meg da vi kom til en fin lang slette, men nei da... han ventet til d kom en uoversiktelig sving!!! :shock::shock: hva er d som skjer da!? men ikke nok med d, d lå en langtransport litt lengre fremme som lå å durte i 100-110, han kjørte forbi den å, men selvfølgeli' i en helt idiotisk sving... Har d kommet bil der(som d gjorde to sek etter han kjørte forbi)hadde han tatt med seg selv, motgående og meg i samme slengen!

Kanskje hadde han d veldig travelt, men da har han kjørt forbi da d var oversiktelig... Slike sjåfører ødelegge for andre! skjønner de ikke at d ikke bare går utover dem hvis d skjer noe!? Off.. blir så frustrert og jævli irritert! De tenker jo ikke lengre enn nesa rekker!

Sorry, men måtte bare få d ut, sånt går meg på nervene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, skummelt det der :?

Er ikke noe digg å være vitne til slik hassardiøs kjøring :shock:

Noen mennesker er ikke helt vel bevarte.

Er en i lokal området, som presterte å kjøre 220km/t i 70sone, for så å snurre rundt og havne i grøfta til slutt.

Ble minimale skader på bilen faktisk! Men uansett, tro om det hadde oppstått en kollisjon? Da ville nok bilene sett ut som vanlige yatzy terninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte faktisk en slik tulling for noen uker siden når jeg og familien var på svensketur. Kommer inn mot en slak venstresving, møter en semitrailer, ligger i rolig marsjfart 20 km/t over fartsgrensen. Plutselig kommer en Corvette i vill fart. Dere har sikkert sett et "troll i eske"? Slik føltes det da denne idioten dukket opp bak semin. Bilene våre var cm unna hverandre når han smetter inn i egen fil igjen. (Jeg er glad det er gode bremser på BMW'n min) Hele familien var i sjokk, det der kunne ha gått virkelig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye stygg kjøring, men jeg mener at gamle folk som ikke tør å kjøre fortere enn 60 er en større fare... Lå senest bak en idag som kjørte i 10kmt i 50sonen... Sånt blir jeg irritert av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Langtransport eller vogntog, går ikke fortere enn 90km/t :wink:

De SKAL vel ikke gå fortere, men den plumberingen er nok noe manipulert på mange av vogntogene (spesielt utenlandske).. :roll: Lå bak mange vogntog nedover Østerdalen på tur til Våler forrige helg, og de fleste lå godt over 90 ja..type 110-120 km/t..

Apropos tullete kjøring..så flere tullinger på tur nedover og oppover fra Våler.. På tur hjem så lå jeg vel opp mot 120 i 90-sonene, men jeg ble forbikjørt av et par E39 (to forskjellige tilfeller) kjørt av familiefedre (fullpakkede biler, kone og to unger)..disse lå jevnt i 180-200 :shock: og kjørte forbi det som var, i svinger og overalt..galskap.. :? Jeg er ikke den som er flinkest til å holde fartsgrensene, men det der var drøyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Langtransport eller vogntog, går ikke fortere enn 90km/t :wink:

D va iallefall noe som lignet en lastebil eller noe,å jeg lå jo i 100-110 så d var rart viss den kjørte saktere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Langtransport eller vogntog, går ikke fortere enn 90km/t :wink:

D va iallefall noe som lignet en lastebil eller noe,å jeg lå jo i 100-110 så d var rart viss den kjørte saktere...

Trodde lastebiler bare hadde fartsskiver, slik at dersom dem kjører over 90 kan onkel politi gi dem bøter hvis dem sjekker.

Har vært mye snakk om å innføre fartssperre på lastebiler, men trodde ikke det var gjort enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Langtransport eller vogntog, går ikke fortere enn 90km/t :wink:

D va iallefall noe som lignet en lastebil eller noe,å jeg lå jo i 100-110 så d var rart viss den kjørte saktere...

Trodde lastebiler bare hadde fartsskiver, slik at dersom dem kjører over 90 kan onkel politi gi dem bøter hvis dem sjekker.

Har vært mye snakk om å innføre fartssperre på lastebiler, men trodde ikke det var gjort enda...

D er fartssperre på alle laste biler over 7500kg. MAX 90km/t.

Men noen eldre lastebiler har fjernet den eller triksa litt så di går litt fortere. Går ikke an å fjerne på nyere lastebiler! men går an og jukse litt...

Om du blir stoppt sjekker di som regel skiva di ja, men KUN for kjøre og hvile tid!

Di har ikke lovt og gi deg bot, selv om di ser du har kjørt for fort.

Vett ikke hvorfor, men er ganske takknemlig for d er slik :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Langtransport eller vogntog, går ikke fortere enn 90km/t :wink:

Hmmm... Å det er du 100 % sikker på :?: Det er riktig at de ikke har lov til å kjøre fortere, MEN, det er ikke så stort inngrep å fjerne farts-sperra på endel trailere/lastebiler..... Ikke misforstå, jeg forsvarer det ikke, men det er ikke spes vanskelig å koble ut den sperra. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ann å få fjernet fartsperren på nye lastebiler, men d går ann å få kalibrert med mindre hjul, å sette på større etterpå. I eldre lastebiler er det vel ikke montert fartsperre i det hele tatt. :)

Feil!

Har ingen problemer med å lure fartssperren på lastebilen jeg kjører.

Det gjøres ved å legge gasspedalen i bånn helt til du når selve fartssperra, så vrir du av tenningen og på i samme farten mens du fortsatt holder full gass, da øker farten forbi 90 og oppover..

Jeg kjører da en -98 modell Daf 95 XF, så jeg vet ikke om dette fungerer på andre merker.

PS! Jeg gjør ikke dette til vanlig, bare hørte rykter om at det gikk ann, så jeg måtte jo teste :wink:

Anbefaler alle om å holde fartsgrensa når dem kjører såpass store kjøretøyer. Er ikke så mye som skal til før det kan gå skikkelig ille.

Og JA, bruk bilbelte! 8)

Fikk et "støkk" i meg da jeg ankom til et ulykkessted hvor en lastebilsjåfør var drept nettopp fordi han ikke brukte bilbelte.

Etter den opplevelsen tar jeg ALLTID på meg bilbeltet når jeg kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ann å få fjernet fartsperren på nye lastebiler, men d går ann å få kalibrert med mindre hjul, å sette på større etterpå. I eldre lastebiler er det vel ikke montert fartsperre i det hele tatt. :)

Feil!

Har ingen problemer med å lure fartssperren på lastebilen jeg kjører.

Det gjøres ved å legge gasspedalen i bånn helt til du når selve fartssperra, så vrir du av tenningen og på i samme farten mens du fortsatt holder full gass, da øker farten forbi 90 og oppover..

Jeg kjører da en -98 modell Daf 95 XF, så jeg vet ikke om dette fungerer på andre merker.

Jeg har kjørt stort sett kun Volvo FH12/16 og Scania. På Volvo FH av den første typen er det en ledningsstump og to kabelsko som skal til. En bekjent av meg har koblet fartssperra på bryteren som er til lyset i det oppbevaringsrommet midt i dashbordet nede ved gulvet. Han slår over bryteren der hvis han skal kjøre forbi e.l, men ALDRI over lengre strekkker.

Så enkelt er det å lure sperra :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...