Gå til innhold

Hva tennplugg merke er best?

///stian
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare å dra av pluggledningene og skru ut gamle og inn nye. Ganske greit å komme til alle seks. Husk å justere åpningen korrekt om det er plugger med én elektrode. Tror den skal være 0,8.

Ok ? jeg har byttet tennplugger på andre biler før, men aldr stilt noe etter på ?

Og da jeg tok av det svarte plast dekksle finner jeg 6 stykk små grå firkanter med ledninger på- Er det de som må av ? er på venstre side av motoren rett over manifolden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke stille noe etterpå, du må justere åpningen mellom elektrodene på pluggen FØR du skrur den i. Det må gjøres på alle biler (med mindre de skal ha den åpningen som er standard på akkurat den pluggtypen).

Det eneste unntaket er om man bruker Halo eller Bosch Super 4 plugger. De skal ikke justeres.

De seks firkantene du snakker om er nok coilene ja. Tennpluggsokkelen går på tennpluggen bak de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke stille noe etterpå, du må justere åpningen mellom elektrodene på pluggen FØR du skrur den i. Det må gjøres på alle biler (med mindre de skal ha den åpningen som er standard på akkurat den pluggtypen).

Det eneste unntaket er om man bruker Halo eller Bosch Super 4 plugger. De skal ikke justeres.

De seks firkantene du snakker om er nok coilene ja. Tennpluggsokkelen går på tennpluggen bak de.

Ok.. Da får man bare prøve og ta de pent av og skru ut tennpluggen. Sattser på at jeg ser noe og skru på etter på ;)

De andre bilene jeg har eid (sierra 2.0 is , audi 80, toyota carina 2 og Carina E) satt det bare ledninger rett på pluggene, akkurat som på en moped eller gress klipper !

De var jo bare og dra løs, skru ut pluggen og sette i nye. Hvis de på bmw sitter under coilene , aner jeg ikke hvordan dette da ser ut. Blir nok ikke klok på det før jeg har av coilene da ? sitter de rett og sellet ikke i egene ledninger ?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50+ har seks coiler i stedet for en coil og fordeler slik som er vanlig. Og jo, det er jo en ledning til hver plugg, men de går altså til coilen som igjen sitter på pluggen...

aha !!! så av med coil og så ser man plugger ? og man stilelr vel da forhold coil plugg etter du har tatt ut gamle plugger ?

Dette bør vel også stå på plug esken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...