Gå til innhold

Montering av DVD / Multimedia i E36


Anbefalte innlegg

Har nå gått til anskaffelse av DVD m/ 7" monitor.

Det jeg egentlig lurer på er erfaringer med montering av dette i en E36.

Jeg har nå tatt ut de de 2 hyllene som er under luft-instrumentene, og skal felle inn skjermen der. Skjermen går akkurat inn der, men hvordan skal jeg få den festet? (Har vurdert å bare bruke svart silikon)

Heller finner jeg ingen lur plass å sette dvd-spilleren. Jeg vil helst ha den inn i hanskerommet, men der får den ikke plass. Så jeg vurderer å bruke vinkler for å montere den under hanskerommet.

Noen innvendinger? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mye problemer med det selv da jeg kjøpte tv og dvd spiller til min bil. Jeg skar et hull midt å på dæshbordet og senket den den over viften i midten oppe.

dvd spilleren har jeg bare lagt løst i hanskerummet. Er et helvete og finne en plass til den. Det du eventuellt kan gjøre er å bruke dvd spilleren din som cd spiller. Da kan du jo ha den i cd spiller plassen.

Men det er ikke like chill syntes jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du vil plassere den under luftkjommiane kan du sikkert bruke en sandwich plate til å erstatte hyllene. Sandwich er veldig lett å arbeide med og etter pussing og sparkling (og pussing) kan du sikkert få det til å se fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca. 2 timer på hele jobben igår.

Da tok jeg ut hanskerommet, skjærte hull i det, og felte inn dvd-spilleren.

Festet spilleren med 2 striper dobbelt sidig tape! satt som et skudd :P

Så skjærte jeg av den nederste hylla i midtkonsollen. Den som sitter fast med panelet til bryterne til 'rumpevarmerne'.

Limte fast selve panelet med bryterne og satte skjermen inn i hullet.

Der satt egentlig skjermen godt, men siden jeg ikke vil ha vibrasjoner og at jeg vil at skjermen skal stå der, så klinte jeg litt svart silikon rundt!

Tok så salo på fingeren og dro nedover silikonet for å få en slett og fin linje :)

Ble bra :)

(bilder er hjemme // er på jobb nå) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, prøver meg på en aldri så introduksjon til montering av multimedia pakke i E36 316i (1992 modell)

Dette er altså der de 2 hyllene sitter til vanlig. Men de har jeg tatt bort for å felle inn skjermen. Den øverste hylla var løs, men den andre satt fast i panelet der hvor du setter på setevarmer. Så jeg tok å sagde bort hylla ifra panelet. Limte panelet på igjen bare ved sidene.

http://img95.echo.cx/img95/10/dvd14lv.jpg

Så demonterte jeg hanskerommet, fordi jeg vil skjule dvd-spilleren og dermed måtte jeg felle den inn. Så jeg tok ut hanskerommet og sagde hull i det på den ene siden så jeg fikk dvd'n akkurat igjennom. Brukte dobbel sidig tape (Av den kraftige sorten) for å få den til å ligge helt i ro.

http://img122.echo.cx/my.php?image=dvd25wk.jpg

Et bilde som viser baksiden av hanskerommet. dvd spilleren er fast nå.

http://img137.echo.cx/my.php?image=dvd33ku.jpg

Så felte jeg inn skjermen og la silikon oppfor skjermen og på begge sidene, ikke under. For å få det glatt og fint, tok jeg salo på fingertuppen og dro forsiktig nedover langs silikonet for å få en smooth finish :)

http://img137.echo.cx/my.php?image=dvd41ea.jpg

Legger ved et filmklipp på 1MB. Det kan du laste ned HER

Bildene ble så mongostore, må forminske dem før jeg lar de komme direkte frem i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra det der. :)

Men hva har du gjort med høyttalere og slikt? Har du line-in på CD-spilleren/headuniten din? Tenkte på en slik løsning med separat DVD-spiller tidligere, men liker ikke tanken på å ha to spillere, og DVD-spillerne har vanligvis ikke forsterker heller, så da må man til med noe mekk for å få lyd i bilens høyttalere når man kjører DVD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fikse deg et bilde av dvd'spilleren i hanskerommet, jonr. :)

Gunnar:

Jeg har noe mikk-makk feil selv :P

Når jeg spiller på cd-spilleren, bruker den alle høytalerne.

Når jeg spiller radio, bruker den bare fronthøytalerne.

Når jeg spiller med dvd, bruker den bare høytalerne bake!

Tror jeg skal prøve å sette kablene (rød/hvit) inn på cd-spilleren der hvor høytalerne kommer nå. Så bruker jeg bare dvd-spilleren som spiller, lzm.

Og bare styrer lyd ifra cd-spiller. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...