Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har planer om å bygge inn sub i E30 i bagasjerommet. Noen som har evt. bilder/tegniner eller forslag til hvordan jeg kan skru plater, evt sveise? Virker litt vrient iogmed at det er så mye vinkler i sideveggene.. :?:

Jeg har 2stk 12''ere i bagasjen i min E30. Jeg bare lagde meg en kasse som gikk akkurat mellom hjulbuene i bagasjen. Synes det funka flott, ettersom dette på en måte låste kassen bak i bilen. Husk å ta hensyn til den saftige strømkabelen hvis du har batteri bak(måtte lage 2 kasser jeg, tenkte ikke over den forbanna ledningen). Ser jo ikke så utrolig sinsskyt bra ut, men helt greit med et fint stoff på kassen(gjerne i samme farge som resten av bagasjerommet). Husker ikke hva målene på kassen er, men er jo bare å finne frem tommestokken/metermålet! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Problemet med E30 og en del andre bmwr er att det er en isolert "torpedovegg" opp bak baksetet og hattehylla er av samme type...

HVIS du har midtarmlene i baksetet kan du ta det ut, og ta av det tynne stofflaget der, da ser du ett spor bak der midtarmlenet er, tar du bort denne vil du få en del mer trykk inn i kupeen på bilen, men det beste alternativet er å kombinere det med bassreflex, 3" eller 4" rør ut fra toppen av kassa, opp i hattehylla, men dette er en del jobb.

BTW; Med 3 eller 4 toms, bør du ha to rør om du har litt kraftige bassere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har midtarmlene bak ja. Bak dette er det skjært et rektangulert hull inn til bakveggen på subben. Har 4stk 3" bassrør som går opp i hattehyllen, så det tror jeg er nok.. ;) Men det som var planen var evt å bygge hele subben inn, dvs. bygge opp med plater og lage vegg som vender ut mot kofferlokket. Btw. har det noe å si om magnetene peker ut eller innover mot Cupeen? For i min kasse er magenete bygd utover, dvs. at de peker ut mot kofferlokket..?? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forskjellen er att du må fasevende de, og er kassa bygd i nøyaktig litermål må du trekke fra volumet på magnetene på kassevolumet for å få det riktig...

Mange forsterkere og spillere har en egen knapp for fasevending, du vil nok høre hva som er riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...