BMWE34 Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Hvordan kan jeg teste om lamda-sonden er defekt/i orden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 gjør det enkelt og ta en diagnosetest. får du svar med en gang. Min var defekt(pga ujevn tomgang/fjusk) Skifta den på 30min og alt var 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 gjør det enkelt og ta en diagnosetest. får du svar med en gang. Min var defekt(pga ujevn tomgang/fjusk) Skifta den på 30min og alt var 100% Har mistanke til dette selv Hva kostet testen? Og hva kosten repp'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elgx Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Aldri skift del kun begrunna på en diagnose test, men ta en spenningsmåling av lambdasonden før du bytter den i tillegg... Først da kan man være sikker på om den er gåen eller ok. husker ikke nøyaktig hva som er optimal spenning ut av den med motor i gang, men 1.45V eller noe rundt der. Noen andre som husker det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 gjør det enkelt og ta en diagnosetest. får du svar med en gang. Min var defekt(pga ujevn tomgang/fjusk) Skifta den på 30min og alt var 100% Har mistanke til dette selv Hva kostet testen? Og hva kosten repp'en? testen koster vel 350,- og lambda med jobb rundt 18-1900,- Så blir vel grovt regnet en 2300,- + - spørs hvor snille de er de som gjør det med tanke på tid etc..men skal gå Veldig fort og event skifte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Hvis du er litt kyndig med loddebolten, så får du lambda sonde på biltema for 750 kr, du trenger den med 4 ledninger, enkel sak og skifte, hvis det er noe galt med labda sondens så jager bilen på tomgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Hvis du er litt kyndig med loddebolten, så får du lambda sonde på biltema for 750 kr, du trenger den med 4 ledninger, enkel sak og skifte, hvis det er noe galt med labda sondens så jager bilen på tomgang.. Dette må du vise oss hvordan man gjør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Hvis du er litt kyndig med loddebolten, så får du lambda sonde på biltema for 750 kr, du trenger den med 4 ledninger, enkel sak og skifte, hvis det er noe galt med labda sondens så jager bilen på tomgang.. Finner lambdasonder hos Biltema, men det står ingen til BMW, og heller ingen til 750,-. De har bare fire forskjellige typer/delenummer. 1, 2, 3 og 4 tilkoblingskabler, men de med fire (398,-) står kun listet til div. Volvo, VW, MB og Audi, ikke BMW. Fungerer de altså allikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Hvordan kan jeg teste om lamda-sonden er defekt/i orden? Hvis sonden er i orden skal du kunne ta av ledingene på den og måle med et voltmeter/multimeter en vekslende spenning mellom 0 og 0.9V (etter hva jeg husker) da er sonde i orden.Får du ingen spenning er sonde mest sannsynlig ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Det er den med 4 ledninger som passer til BMW, jeg har prøvd med stort hell;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Det er den med 4 ledninger som passer til BMW, jeg har prøvd med stort hell;-) Er det noe triks når du lodder, eller er det enkelt å se hvilken ledning som skal hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Høres meget bra ut! Hadde vært helt konge å slippe unna med 398,- i stedet for 1700,- som ny original koster.. Hvordan er passformen inn i hullet til den gamle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 trenger ikke lodde, jeg bytta på en volvo 460 for en uke siden og kjøpte lambdasonde på biltema, betalte 398 kr og det var bare å skjøte ledningene med skjøtehylser, det følger med koblingskjema og skjøtehylser fra biltema og alt er godt forklart! dette er simpelt gutter, ikke la et verksted lure over 2000kr ut av dere for no sånt! man skal måle mellom 0.0 og 0.9 volt. I boka til volvo`n stod det fra 0,2 til 0,7, men det er visst 0.0 til 0.9 som er riktig. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Gennialt! Takker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Genialt viss dette funker så er det jo helt sjef Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå