Neonlars Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Jaja.. Har vel kanskje vært diskutert før, men blir tatt opp igjen.. Leste i et blad at nye Audi Rs6 skal leveres med V10-twinturbo på ca 580hk eller noe, og at den skulle bli mye råere enn dagens M5..? Noen som har noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 M5 er fortsatt penere, uansett hvordan RS6`en ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 så en annonse for nye rs6 idag, da sto det at den hadde en effekt på 450 hk.. Aner ikke hvor mye hest det er i m5en, men turbomotorer er jo mye enklere å trimme og, en liten chip så kan man ha det kjekt. Men bmw m5 er jo mye fetere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Nå kommer jo dette litt an på definisjonen av "RÅ" da:D Noen definerer RÅskap kun vha. prestanda/motor; antall hk, nm, 0-100, 0-200 osv.. Personlig så mener jeg at når man skal vurdere hvor "RÅ" en bil er, så må man ta litt hensyn til alt, helheten! Litt motor/prestanda/ytelser, utseende både inne og ute, hvordan ting står i forhold til hverandre En annen ting er at BMW ikke bruker noen form for "hjelpemidler" på motoren, ingen twinturbo/turbo/kompressor osv..De holder den ren.. Å dytte på en twinturbo o.l og skryte av at den er råere enn M5 blir da i mine øyne helt feil! Og uansett hvilke prestanda andre bilmerker kommer opp med, så er og blir det ALDRI noen B M W M 5 :D M5 er og vil alltid være King Of The Road Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 så en annonse for nye rs6 idag, da sto det at den hadde en effekt på 450 hk..Aner ikke hvor mye hest det er i m5en, men turbomotorer er jo mye enklere å trimme og, en liten chip så kan man ha det kjekt. Men bmw m5 er jo mye fetere M5 har 507hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Nå skal det sies at da jeg var i Praha, gikk jeg bare og tuslet så fikk jeg øye på en RS6! Og la meg tilføye at den bilen er SMOOTH! Har sikkert fått store øyne på en M5 også! Men den Rs6'en falt jeg for med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 hvor skal dette ende? hver gang audi, bmw og merchedes lanserer en ny værsting "familiebil", så legger de på +/- 50 hk i forhold til konkurrentene. snart så har vi "familiebiler" på 1000 hk.. blir vel til at bilfabrikantene går med på en gentlemans-avtale, som de gjorde med toppfarten (250 km/t), om å f.eks ha maks 600 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Det må jo være en god ting at "familie"bilene snart kommer opp i 1000hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 hvor skal dette ende?hver gang audi, bmw og merchedes lanserer en ny værsting "familiebil", så legger de på +/- 50 hk i forhold til konkurrentene. snart så har vi "familiebiler" på 1000 hk.. blir vel til at bilfabrikantene går med på en gentlemans-avtale, som de gjorde med toppfarten (250 km/t), om å f.eks ha maks 600 hk. Hmm.. Jeg tror grunnen til at bilene er sperret på 250 km/t er rett og slett at de ikke er konstruert for og sikkre nok i høyere toppfart. De er alt for høye og ustødige (for høyt tyngdepunkt). Se f eks på biler som har toppfart på 300 km/t og over. De er ikke høye familie biler men biler som er konstruert for høy fart. De har også mye mere avanserte hjuloppheng (dobble triangelarmer) ikke "familebiler" med MacPherson hjuloppheng som er stivet opp. Skal en bil være trygg i 300+++ km/t må den være konstruert for det fra grunnen av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Det har lite å gjøre med at bilene ikke er konstruert for det - for det er de nemlig... Det har som nevnt tidligere, å gjøre med en "gentlemans-agreement" mellom de tyske bilprodusentene (- Porsche) og de tyske myndigheter. Både de råeste fra Audi, BMW og MB kan leveres med flere steg høyere toppfart. Bla. kan MB SL 65 AMG (V12 - Twinturbo - 612HK) leveres med toppfart på 250km/t, neste steg er 280km/t, neste er 300km/t og det finnes til og med et ekstrem-steg der bilen er god for 320km/t. Høyeste hastighet denne bilen kan oppnå er 331km/t. Merk dere at disse "stegene" er FRA FABRIKK! Bilene akler høye hastigheter. Det er faktisk ganske greit å ha en litt romslig, stor og tung bil i høye hastigheter - blir ofte mer stabile da. Jeg snakker av egen erfaring når jeg forteller at det er langt mer behagelig og føles sikrere å kjøre på Autobahn i 250km/t med en 750i (E38) enn i ca. 240km/t med en 328i (E36). Har forøvrig "touchet" 300km/t med en tilårskommen Audi S2 (kraftig modifisert) på Autobahn - det var en litt spesiell følelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 nå må vi huske på at selv om effekten blir høyere og høyere på rs6 og m5 og slikt så er det tunge biler vi snakker om, rs2 som kom i 94 har samme aks fra 0-100 som rs6 og m5 har i dag, (4,7)....med kun 315 gamp, personlig synes jeg rs2 og rs4 ser mye tøffere ut enn rs6, men det er jo smak og behag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 så en RS 4 i dag, FYFAEN FOR EN HERLIG BIL....knal rød, 381 hk osv...herregud... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 er en rett nedfor meg her i gata som har en audi rs4 med 630 hk Den har over 200 på aks. feltet inn på motorveien her med rumarg i stavanger, å det er temmelig raskt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 hvor skal dette ende?hver gang audi, bmw og merchedes lanserer en ny værsting "familiebil", så legger de på +/- 50 hk i forhold til konkurrentene. snart så har vi "familiebiler" på 1000 hk.. blir vel til at bilfabrikantene går med på en gentlemans-avtale, som de gjorde med toppfarten (250 km/t), om å f.eks ha maks 600 hk. er enig med deg, har tenkt på dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå