325_e30_2dørs Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Hei! Ny bruker med ny bil Kjøpte meg en 325 86mod som har rullet 157 000km og ingen rust! Bilen er strøken og kjørt av eldre folk. Har fått 60/40 Apex sett i posten og skal montere det. Noen som kan gi meg en lite "How to do" liste? Plages særlig litt bak med å få ut fjæren.. På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Du kan ta og se på AutoPower's Mekkartips http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=22 Kanskje det er noe fornuftig oppi all det svenske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Er noe herk. Lønner seg å løsne diffen og sånn. Min fjærspenner spratt av og bulket siden. faen |Hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325_e30_2dørs Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2005 Da fikk jeg byttet dempere\fjærer bak. Var rimelig enkelt, skrudde først av demperen. Deretter monterte jeg fjærklemme og sto oppe på navet, da løstnet det uten problem. Begynte å løsne fram, løsnet styrestaget, monterte på fjærklemme og skrudde av de 3 mutrene i toppen i motorrommet. Må jeg ut med hele fjærbenet? Eller holder det slik jeg har gjort det fram til nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Bak kan du bare vippe ut fjæra med en spak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1985-e30 Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 jeg holder akkurat på med det samme... så jeg kan også ha noen tips... apex her åg!! tror jeg skal montere det på lørdag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Bak kan du bare vippe ut fjæra med en spak. hvordan setter du inn ny da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elgx Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Jeg prøvde å få bytte fjører framme uten å ta ut fjærbeinet uten hell... håpte i det lengste, men måtte bite i det sure og skur av fjærbeinet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 2, 2005 Share Skrevet Juni 2, 2005 Bak kan du bare vippe ut fjæra med en spak. hvordan setter du inn ny da? Den nye fjære er som oftest kortere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1985-e30 Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 noen som har erfaring med å bytte demperne fremme på e30.. hvordan? jeg har ikke sett noe på det ennå, så kanskje er det lett, jeg vet ikke jeg.. noen som vet? skal sette igang i morgen er planen... sitter demperne veldig fast, eller er det bare *slofs* så er de ute?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 noen som har erfaring med å bytte demperne fremme på e30.. hvordan? jeg har ikke sett noe på det ennå, så kanskje er det lett, jeg vet ikke jeg.. noen som vet? skal sette igang i morgen er planen... sitter demperne veldig fast, eller er det bare *slofs* så er de ute?? Når du har fått løsnet fjærbeinet fra endeleddet er resten grei skuring.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Bak kan du bare vippe ut fjæra med en spak. hvordan setter du inn ny da? Den nye fjære er som oftest kortere... Jeg skal skifte ut segne jallex-fjærer jeg, men ingen av bilutstyrbutikkene her som har fjærklemmer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Bak kan du bare vippe ut fjæra med en spak. hvordan setter du inn ny da? Den nye fjære er som oftest kortere... Jeg skal skifte ut segne jallex-fjærer jeg, men ingen av bilutstyrbutikkene her som har fjærklemmer... Om du har senket 40mm eller mer og jallex fjærene dine er segne så er det neppe så mye spenn i de at du trenger fjærklemmer. Hvertfall ikke bak, har 35mm jallex bak på min og der er det nesten ikke spenn i fjæra når demperen er skrudd av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 ja, men nå tenker jeg på apex-fjærene som skal INN! Hadde vært greit å få de inn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325_e30_2dørs Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2005 Da fikk jeg byttet fremme også, fremgangsmåte: 1. løsne styrestaget 2. løsne styrekulen 3. løsne caliper fra fjærbein 4. løsne de 3 skruene i motorrommet Da er du ute med fjærbeinet, da kan du montere fjærlkemme osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå