Gå til innhold

Bytte av dempere\fjærer på e30

325_e30_2dørs
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Ny bruker med ny bil :D

Kjøpte meg en 325 86mod som har rullet 157 000km og ingen rust! Bilen er strøken og kjørt av eldre folk.

Har fått 60/40 Apex sett i posten og skal montere det. Noen som kan gi meg en lite "How to do" liste? Plages særlig litt bak med å få ut fjæren..

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg byttet dempere\fjærer bak. Var rimelig enkelt, skrudde først av demperen. Deretter monterte jeg fjærklemme og sto oppe på navet, da løstnet det uten problem.

Begynte å løsne fram, løsnet styrestaget, monterte på fjærklemme og skrudde av de 3 mutrene i toppen i motorrommet. Må jeg ut med hele fjærbenet? Eller holder det slik jeg har gjort det fram til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med å bytte demperne fremme på e30.. hvordan? jeg har ikke sett noe på det ennå, så kanskje er det lett, jeg vet ikke jeg.. noen som vet? skal sette igang i morgen er planen... :D

sitter demperne veldig fast, eller er det bare *slofs* så er de ute?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med å bytte demperne fremme på e30.. hvordan? jeg har ikke sett noe på det ennå, så kanskje er det lett, jeg vet ikke jeg.. noen som vet? skal sette igang i morgen er planen... :D

sitter demperne veldig fast, eller er det bare *slofs* så er de ute?? :D

Når du har fått løsnet fjærbeinet fra endeleddet er resten grei skuring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak kan du bare vippe ut fjæra med en spak.

hvordan setter du inn ny da?

Den nye fjære er som oftest kortere...

Jeg skal skifte ut segne jallex-fjærer jeg, men ingen av bilutstyrbutikkene her som har fjærklemmer... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak kan du bare vippe ut fjæra med en spak.

hvordan setter du inn ny da?

Den nye fjære er som oftest kortere...

Jeg skal skifte ut segne jallex-fjærer jeg, men ingen av bilutstyrbutikkene her som har fjærklemmer... :(

Om du har senket 40mm eller mer og jallex fjærene dine er segne så er det neppe så mye spenn i de at du trenger fjærklemmer. Hvertfall ikke bak, har 35mm jallex bak på min og der er det nesten ikke spenn i fjæra når demperen er skrudd av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...