Gå til innhold

Howto: Rense tomgangsregulator på M20


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor sitter tomgangsregulatoren på M20 når den ikke sitter der den gjør i denne guiden? Jeg har nemlig ikke sånn på min bil.

På dem gamle typen m20 motor så er tomgang skru står rett ved gasspjelend. den som holder igjen gasspjelden ikke skal lokk seg heilt.

står akkurat på samma braketten som gass vaieren står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har bilde av luftmengdemåleren på e36 m52 :) ?

Luftmengdemåleren?

Den ser du da..

Spørs nå litt om du kan se den...

Sist jeg sjekka, var det luftmassemåler på M52en :wink:

Ikke akkurat lik som en mengdemåler av utseende heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Hvor hardt må du vri på den for at den skal åpne?

hadde oppe min og renset den, men måtte vri ganske hardt på den for at den skulle åpne.. ?

skal den bare gli av seg selv nesten, veldig lett altså?

Jeg lurer også på dette , har rengjort min i dag .. fikk den til å bli bedre , men ikke sånn at den glir av seg selv når du snur/vender på den.. må på en måte riste litt lett for å få den til å bevege seg , er det bra nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 5 weeks later...
  • 2 months later...
  • 11 months later...
tomgangsregulatoren ligger altså under innsuget på m50 motoren? er det noe triks for å få den ut enkelt, eller må man rett å slett skru av hele innsuget? :?

Jeg enda opp med å løsne innsuget på min.

Jeg løsna bare delvis for så å sette innsuget nedpå igjen, men tror det er best å gjøre dette skikkelig med å skifte pakninger og ta bort alt så en ikke får dritt ned i "systemet".

Jeg fikk kompresjonsfeil ( sikkert en pakning som ikke ble helt rett) når jeg var på EU kontroll litt etterpå. Hadde bensinlekkasje på innsuget.

Jeg så i hvert fall ingen enkel måte å få ut tomgangsregulatoren på min uten å løsne innsuget.

Mulig det går med å bare fjerne luftfilterboks og luftmassemåleren, men tviler litt. Den satt på en veldig teit plass egentlig.

Jeg rensa min med white sprite og vaska til jeg ikke fikk svart white sprite. Mye dritt, men funker fint nå fortsatt et halvt år senere.

Har en 1991 M50B20 uten vanos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...