Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hvor sitter tomgangsregulatoren på M20 når den ikke sitter der den gjør i denne guiden? Jeg har nemlig ikke sånn på min bil.

På dem gamle typen m20 motor så er tomgang skru står rett ved gasspjelend. den som holder igjen gasspjelden ikke skal lokk seg heilt.

står akkurat på samma braketten som gass vaieren står på.

Skrevet

Hvor hardt må du vri på den for at den skal åpne?

hadde oppe min og renset den, men måtte vri ganske hardt på den for at den skulle åpne.. ?

skal den bare gli av seg selv nesten, veldig lett altså?

Skrevet
noen som har bilde av luftmengdemåleren på e36 m52 :) ?

Luftmengdemåleren?

Den ser du da..

Spørs nå litt om du kan se den...

Sist jeg sjekka, var det luftmassemåler på M52en :wink:

Ikke akkurat lik som en mengdemåler av utseende heller da...

  • 3 months later...
Skrevet
Hvor hardt må du vri på den for at den skal åpne?

hadde oppe min og renset den, men måtte vri ganske hardt på den for at den skulle åpne.. ?

skal den bare gli av seg selv nesten, veldig lett altså?

Jeg lurer også på dette , har rengjort min i dag .. fikk den til å bli bedre , men ikke sånn at den glir av seg selv når du snur/vender på den.. må på en måte riste litt lett for å få den til å bevege seg , er det bra nok?

  • 5 months later...
Skrevet

fikk satt i 325 motor i min 320 i går.. og den jager noe grumt.. i følge biltema turtelleren jager den fra 1000 til 3000.. er helt for jævli. har ikke orginalturteller. den virker ikke såh. kan d være bare tomgangs regulatoren?

  • 5 weeks later...
Skrevet

tomgangsregulatoren ligger altså under innsuget på m50 motoren? er det noe triks for å få den ut enkelt, eller må man rett å slett skru av hele innsuget? :?

  • 2 months later...
Skrevet

For mange år siden da jeg kjørte E34 med M20 så rensa jeg tomgangsregulatoren med white spirit og sprayet den masse med 5-56 etterpå. Funket som bare det!

White spiriten jeg lot den ligge i ble ganske svart på bunn, så det var tydeligvis mye grums inne i der.

Ganske fine de M20-motorene egentlig.

  • 11 months later...
Skrevet
tomgangsregulatoren ligger altså under innsuget på m50 motoren? er det noe triks for å få den ut enkelt, eller må man rett å slett skru av hele innsuget? :?

Jeg enda opp med å løsne innsuget på min.

Jeg løsna bare delvis for så å sette innsuget nedpå igjen, men tror det er best å gjøre dette skikkelig med å skifte pakninger og ta bort alt så en ikke får dritt ned i "systemet".

Jeg fikk kompresjonsfeil ( sikkert en pakning som ikke ble helt rett) når jeg var på EU kontroll litt etterpå. Hadde bensinlekkasje på innsuget.

Jeg så i hvert fall ingen enkel måte å få ut tomgangsregulatoren på min uten å løsne innsuget.

Mulig det går med å bare fjerne luftfilterboks og luftmassemåleren, men tviler litt. Den satt på en veldig teit plass egentlig.

Jeg rensa min med white sprite og vaska til jeg ikke fikk svart white sprite. Mye dritt, men funker fint nå fortsatt et halvt år senere.

Har en 1991 M50B20 uten vanos.

  • 1 month later...
Skrevet

Nå jager bilen igjen når den blir varm (ligger dunt 2-3000 rpm når jeg står i fri). Noen som har tips til hvordan kanskje klare å rense denne tomgangsmotoren uten å skru hele innsuget og sånt av?

*Får forske litt i påska*

Skrevet

Ta ut slangen som går fra belg og inn på tomgang. Spray nedi godt med Startgass med bilen igang og bilen avskrudd. Får eventuelt driten inn i motor. Ikke svært heldig, men det er nå en måte og gjøre det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...