Lien Skrevet Januar 18, 2006 Skrevet Januar 18, 2006 hmm.. bra how to! Skal sjekke dette på min egen motor og, da den jager litt på turtall (noe du hører, ikke ser på nåla).
Aroid Skrevet Januar 20, 2006 Skrevet Januar 20, 2006 Hvor sitter tomgangsregulatoren på M20 når den ikke sitter der den gjør i denne guiden? Jeg har nemlig ikke sånn på min bil. På dem gamle typen m20 motor så er tomgang skru står rett ved gasspjelend. den som holder igjen gasspjelden ikke skal lokk seg heilt. står akkurat på samma braketten som gass vaieren står på.
Neonlars Skrevet Januar 21, 2006 Skrevet Januar 21, 2006 Min tomgangsregultator er litt anderledes en denne, men er vel samme prosedyrene for å rense den vel! Flott "How to" Gunnar!! \:D/
BMW_POWER Skrevet Januar 27, 2006 Skrevet Januar 27, 2006 Hvor hardt må du vri på den for at den skal åpne? hadde oppe min og renset den, men måtte vri ganske hardt på den for at den skulle åpne.. ? skal den bare gli av seg selv nesten, veldig lett altså?
Patrick B Skrevet Januar 27, 2006 Skrevet Januar 27, 2006 flotte greier dette! Skal teste det ut selv på M42 motoren, jager litt når den er kaldt, er faktisk litt uforbrent bensin i eksosen også
Patrick B Skrevet Januar 27, 2006 Skrevet Januar 27, 2006 BTW: er tomgangsregulatoren med insuget på M42`en også
Pedi Skrevet Januar 27, 2006 Skrevet Januar 27, 2006 noen som har bilde av luftmengdemåleren på e36 m52 ? Luftmengdemåleren? Den ser du da.. Spørs nå litt om du kan se den... Sist jeg sjekka, var det luftmassemåler på M52en Ikke akkurat lik som en mengdemåler av utseende heller da...
glenng Skrevet Mai 1, 2006 Skrevet Mai 1, 2006 Hvor hardt må du vri på den for at den skal åpne?hadde oppe min og renset den, men måtte vri ganske hardt på den for at den skulle åpne.. ? skal den bare gli av seg selv nesten, veldig lett altså? Jeg lurer også på dette , har rengjort min i dag .. fikk den til å bli bedre , men ikke sånn at den glir av seg selv når du snur/vender på den.. må på en måte riste litt lett for å få den til å bevege seg , er det bra nok?
Skimmy Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 fikk satt i 325 motor i min 320 i går.. og den jager noe grumt.. i følge biltema turtelleren jager den fra 1000 til 3000.. er helt for jævli. har ikke orginalturteller. den virker ikke såh. kan d være bare tomgangs regulatoren?
sLQvdal Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 tomgangsregulatoren ligger altså under innsuget på m50 motoren? er det noe triks for å få den ut enkelt, eller må man rett å slett skru av hele innsuget?
robel Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 det funka ikke :/ den sviver bare litt høyere nå (ca 900 rpm) jager litt enda...
Feldwebel Jensen Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 For mange år siden da jeg kjørte E34 med M20 så rensa jeg tomgangsregulatoren med white spirit og sprayet den masse med 5-56 etterpå. Funket som bare det! White spiriten jeg lot den ligge i ble ganske svart på bunn, så det var tydeligvis mye grums inne i der. Ganske fine de M20-motorene egentlig.
Stonescream Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 tomgangsregulatoren ligger altså under innsuget på m50 motoren? er det noe triks for å få den ut enkelt, eller må man rett å slett skru av hele innsuget? Jeg enda opp med å løsne innsuget på min. Jeg løsna bare delvis for så å sette innsuget nedpå igjen, men tror det er best å gjøre dette skikkelig med å skifte pakninger og ta bort alt så en ikke får dritt ned i "systemet". Jeg fikk kompresjonsfeil ( sikkert en pakning som ikke ble helt rett) når jeg var på EU kontroll litt etterpå. Hadde bensinlekkasje på innsuget. Jeg så i hvert fall ingen enkel måte å få ut tomgangsregulatoren på min uten å løsne innsuget. Mulig det går med å bare fjerne luftfilterboks og luftmassemåleren, men tviler litt. Den satt på en veldig teit plass egentlig. Jeg rensa min med white sprite og vaska til jeg ikke fikk svart white sprite. Mye dritt, men funker fint nå fortsatt et halvt år senere. Har en 1991 M50B20 uten vanos.
Stonescream Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 Nå jager bilen igjen når den blir varm (ligger dunt 2-3000 rpm når jeg står i fri). Noen som har tips til hvordan kanskje klare å rense denne tomgangsmotoren uten å skru hele innsuget og sånt av? *Får forske litt i påska*
Fliid Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Ta ut slangen som går fra belg og inn på tomgang. Spray nedi godt med Startgass med bilen igang og bilen avskrudd. Får eventuelt driten inn i motor. Ikke svært heldig, men det er nå en måte og gjøre det på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå