Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
drar opp til Borger Strand for å kjøpe datasprut nå, hehe... Gleder meg som en unge! :rompe:

Får du kjøpe det som han har laga??

Skrevet

blir nok noen tusen :wink: vet egentlig ikke hvor mye alt kommer på, skal bare kjøpe ECU og ledningsnett av han og så må jeg kjøpe givere og dyser senere , har ikke vært der enda, for han er i oslo, så jeg drar opp til han etterpå! blir morro det!

Skrevet

Kjøp halvgiver til haltech og 3 bars mapsensor på dahlems.

Fik du ordna det reimhjulet el?

Lufttemp sensoren er orginal kjølevann sensor fra 325i

Men det sa han sikkert til deg...

Er du litt smart så hiver du inn lamda sensor med en gang også.. rett etter turbo.Lettere å ta grunn-mappen da.

Skrevet

supert Jan Erik, henta ECU`n nå, så skal handle dyser og givere så fort som mulig, måtte lage reimhjulsopplegget selv, lyst til å hjelpe meg en dag? hehe.. aldri vært borti datasprut får, han ba meg bruke lufttempsensor fra M50, den funka visst fett, men hvis 325`ns vanntemp funker så er ingenting bedre!

Tenkte å montere lambda ja, kobler jeg den til ECU`n eller skal jeg kjøpe en egen måler?

Så nå trenger jeg grønne cosworthdyser eller noen like store, for Borger hadde laga en map til akkurat dette på en M10, da blir jo alt litt enklere!

Skrevet

Det kommer ny programvare etterhvert på den.Som en kan kjøre på lamda,men det er ikke noe vits i egentlig.

Er det justert så er det greit liksom,grunnen til at han lager det er at det er noen som har forholdsvis nye biler som må kjøre med kat.Og da er det ett must med lamda.

Jeg tror ikke jeg skal kople til den fast,jeg kjøpte bare lamda på teman

og koble den til multimeter.Bare for å få grunn-mappen.

Det må mappes skikkelig med bredbåndslamda uansett.

Optimale er såklart på ruller el motorbenk... men det koster kling.

• 3 weeks later...
Skrevet

ei stund siden det har skjedd no her, men ting tar tid, har jo mått fikse en ny arbeidbil også :wink:

Men har hvertfall begynt litt seriøst nå, ny polert intercooler er bestilt sammen med panser låser og bagasjeromslåser, blir litt rally :lol:

Dyser fikk jeg for litt siden, og grenrør er snart ferdig. Powerflexforinger rundt om er også bestilt! så nå begynner den gamle bilen å koste penger :( hydraulisk håndbrekk skal handles etter lønning, det skal også en ny wastegate og smidde stempler!

Tok et par bilder for å vise;

Her er grenrøret snart ferdig:

Bmw_n_lakkert_hihi_001.jpg

Her har jeg kappa innsuget, skal lage nytt innsug som passer litt bedre med tanke på gassjeld osv, og så er et tig-sveisa aluminiumsinnsuget mye råere å se på :D Her bare prøvemonterte jeg de nye dysene, 380ccm ved 3 bar.

Bmw_n_lakkert_hihi_004.jpg

Og dataspruten er kjøpt:

Bmw_n_lakkert_hihi_002.jpg

Og til slutt måtte jeg ta med et bilde av nye arbeidsbilen, 80 modell taunus 1,6 med 2 liter sierra motor, grenrør, kvasskam, letta svinghjul (letta over 2kg) og 2" eksos! Litt harry? JA! :twisted:

Bmw_n_lakkert_hihi_010.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

da er buret satt inn, intercooler montert og nytt innsug straks ferdig! Powerflexene er i posten til meg nå og skal om to timer hente noen store aluminiumsplater til dørsider m.m..

Legger ut bilder senere idag!

Finnes det noen feridge harde motorfester til e30 å få kjøpt?

Må sette inn motoren for tilpassing av grenrøret og gidder ikke montere no gammel drit igjen! hehe..'

Noen som vet hvor mye borring og o-ringing av blokka koster??

Må borre opp til 91mm og få inn pianotråd!

Skrevet

Hei Jarle

Jeg kjenner en i porsgrunn som skulle frese ringer i blokka mi, for pianotråder. Dette er jo sekser da, og da skulle han ha 1000 lapp for det. Og det ekke så gæærnt skullen tru.

Send meg pm om du er interressert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...