Jarle Skoftedalen Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Skrevet Juli 31, 2005 drar opp til Borger Strand for å kjøpe datasprut nå, hehe... Gleder meg som en unge!
Runar-CSi Skrevet Juli 31, 2005 Skrevet Juli 31, 2005 drar opp til Borger Strand for å kjøpe datasprut nå, hehe... Gleder meg som en unge! Får du kjøpe det som han har laga??
Jarle Skoftedalen Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Skrevet Juli 31, 2005 ikke egentlig, men kjenner en som kjenner han og så trengte han visst noe som jeg hadde så vi fiksa en avtale der... han selger visst ikke til andre enn de han kjenner og sånn!
Runar-CSi Skrevet Juli 31, 2005 Skrevet Juli 31, 2005 var akkurat det jeg tenkte meg.... .... hva måtte du ut med sånn ca da??
Jarle Skoftedalen Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Skrevet Juli 31, 2005 blir nok noen tusen vet egentlig ikke hvor mye alt kommer på, skal bare kjøpe ECU og ledningsnett av han og så må jeg kjøpe givere og dyser senere , har ikke vært der enda, for han er i oslo, så jeg drar opp til han etterpå! blir morro det!
propan Skrevet August 1, 2005 Skrevet August 1, 2005 Kjøp halvgiver til haltech og 3 bars mapsensor på dahlems. Fik du ordna det reimhjulet el? Lufttemp sensoren er orginal kjølevann sensor fra 325i Men det sa han sikkert til deg... Er du litt smart så hiver du inn lamda sensor med en gang også.. rett etter turbo.Lettere å ta grunn-mappen da.
Jarle Skoftedalen Skrevet August 1, 2005 Forfatter Skrevet August 1, 2005 supert Jan Erik, henta ECU`n nå, så skal handle dyser og givere så fort som mulig, måtte lage reimhjulsopplegget selv, lyst til å hjelpe meg en dag? hehe.. aldri vært borti datasprut får, han ba meg bruke lufttempsensor fra M50, den funka visst fett, men hvis 325`ns vanntemp funker så er ingenting bedre! Tenkte å montere lambda ja, kobler jeg den til ECU`n eller skal jeg kjøpe en egen måler? Så nå trenger jeg grønne cosworthdyser eller noen like store, for Borger hadde laga en map til akkurat dette på en M10, da blir jo alt litt enklere!
propan Skrevet August 1, 2005 Skrevet August 1, 2005 Det kommer ny programvare etterhvert på den.Som en kan kjøre på lamda,men det er ikke noe vits i egentlig. Er det justert så er det greit liksom,grunnen til at han lager det er at det er noen som har forholdsvis nye biler som må kjøre med kat.Og da er det ett must med lamda. Jeg tror ikke jeg skal kople til den fast,jeg kjøpte bare lamda på teman og koble den til multimeter.Bare for å få grunn-mappen. Det må mappes skikkelig med bredbåndslamda uansett. Optimale er såklart på ruller el motorbenk... men det koster kling.
Jarle Skoftedalen Skrevet August 17, 2005 Forfatter Skrevet August 17, 2005 ei stund siden det har skjedd no her, men ting tar tid, har jo mått fikse en ny arbeidbil også Men har hvertfall begynt litt seriøst nå, ny polert intercooler er bestilt sammen med panser låser og bagasjeromslåser, blir litt rally Dyser fikk jeg for litt siden, og grenrør er snart ferdig. Powerflexforinger rundt om er også bestilt! så nå begynner den gamle bilen å koste penger hydraulisk håndbrekk skal handles etter lønning, det skal også en ny wastegate og smidde stempler! Tok et par bilder for å vise; Her er grenrøret snart ferdig: Her har jeg kappa innsuget, skal lage nytt innsug som passer litt bedre med tanke på gassjeld osv, og så er et tig-sveisa aluminiumsinnsuget mye råere å se på Her bare prøvemonterte jeg de nye dysene, 380ccm ved 3 bar. Og dataspruten er kjøpt: Og til slutt måtte jeg ta med et bilde av nye arbeidsbilen, 80 modell taunus 1,6 med 2 liter sierra motor, grenrør, kvasskam, letta svinghjul (letta over 2kg) og 2" eksos! Litt harry? JA!
Ettertenning Skrevet August 17, 2005 Skrevet August 17, 2005 ser ut til at du har nok og gjøre på vertfall! håper dette går veien da, og så må du ikkje vere snill med forden!
Jarle Skoftedalen Skrevet September 12, 2005 Forfatter Skrevet September 12, 2005 da er buret satt inn, intercooler montert og nytt innsug straks ferdig! Powerflexene er i posten til meg nå og skal om to timer hente noen store aluminiumsplater til dørsider m.m.. Legger ut bilder senere idag! Finnes det noen feridge harde motorfester til e30 å få kjøpt? Må sette inn motoren for tilpassing av grenrøret og gidder ikke montere no gammel drit igjen! hehe..' Noen som vet hvor mye borring og o-ringing av blokka koster?? Må borre opp til 91mm og få inn pianotråd!
Gunnar Skrevet September 12, 2005 Skrevet September 12, 2005 Noen som vet hvor mye borring og o-ringing av blokka koster?? Må borre opp til 91mm og få inn pianotråd! http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=235006
Jarle Skoftedalen Skrevet September 12, 2005 Forfatter Skrevet September 12, 2005 huff, dyrt! hehe.. men jeg har jo bare rekkefirer så da er det vel litt snillere priser! hehe... blir visst et dyrt prosjekt dette og! hehe...
sh0rty^ Skrevet September 12, 2005 Skrevet September 12, 2005 Hei Jarle Jeg kjenner en i porsgrunn som skulle frese ringer i blokka mi, for pianotråder. Dette er jo sekser da, og da skulle han ha 1000 lapp for det. Og det ekke så gæærnt skullen tru. Send meg pm om du er interressert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå