Gunnar Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Vurderer å hive på et universalt konfilter på M20en min, men lurer litt på hva jeg skal gjøre med luftmassemåleren. Noen som har prøvd slikt før? Hva gjorde du i så fall med den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Ingen problem. Du bestiller en overgang ifra luftmengdemåleren til konfilteret! Selv bestilte jeg ifra Turbopower.no Da må du bestille selve overgangen, skruklemmene og silikonslange. Er bare å ta mål og slikt, før du ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2005 K&N-overgang eller? Ser de har K&N der.. Hva kom det på i pris? Men selve boksen til LMM sitter på fortsatt da, og så sitter filteret på der? Er ihvertfall egen bokstil LMM på min bil, går på en måte i ett med luftfilterboksen, men tror de kan separeres.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Må huske at KN filter overgangene er firkantet utgang på..vertfall de eg har sett..har sett mange universal filtre som er runde i enden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 K&N-overgang eller? Ser de har K&N der..Hva kom det på i pris? Men selve boksen til LMM sitter på fortsatt da, og så sitter filteret på der? Er ihvertfall egen bokstil LMM på min bil, går på en måte i ett med luftfilterboksen, men tror de kan separeres.. Så du ikke hvordan det ble gjort på Discovery med den 325 touringen når de satte på KN filteret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Det enkleste er vel bare å kjøpe et konfilter som er til den bilen det skal monteres på. Da er det med overganger og stag slik at det kan monteres på en riktig måte. Jeg kjøpte Green Cotton filter til min e30 og da var det med alt av monteringsdetaljer, var også med en detaljert monteringsbeskrivelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Jeg har også et såkalt "KN" Greenfilter. Der fulgte det med alt man trengte til montering Det var forrige eier som satte dette på, så jeg vet ikke hvor det ble kjøpt. Mitt sitter rett på LMM. Legger ved bilde: (Ja, motor er møkkete, dagen etter jeg kjøpte den, hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 vil tro at du faktisk taper effekt på den monteringa dær! du må avskjærme filtret fra motoren så det får kald luft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Er så lite tap det er snakk om uansett. Enkelt å fikse, bare lage seg en liten brakett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Er så lite tap det er snakk om uansett.Enkelt å fikse, bare lage seg en liten brakett. litt selvmotsigende dette da! hvorfor bytte luftfilter da hvist du taper effekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 ikkje sikkert han taper effekt da, men lyden er jo et argument da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 paulsen brothers` fikk ikke no lyd da monterte kon filter på sin m20b20 motor i gammel bilen sin.. hørtes omtrent ut som før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 paulsen brothers` fikk ikke no lyd da monterte kon filter på sin m20b20 motor i gammel bilen sin.. hørtes omtrent ut som før bare mer bråk!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Ser man kan bytte ut det orginale filteret med et sportsfilter, uten å modifisere. Hjelper det noe? Hører man forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Du får effekt på en chiptrimmet bil med effektanlegg,ellers får du en grommere lyd som gjør at noen føler at den går bedre selv om den som regel mister effekt på grunn av at orginalt filter er tilpasset for at din bil skal gå maksmalt,Ulemper er at du suger inn mer dritt i motoren og får mer forurenset olje ,lettere å få forgasserising på vinterstid,og oljen du renser filteret med trekker til seg mer dritt enn nødvendig så det må renses oftere enn det reklameres med. Vet om flere som har testet sine biler før og etter skift,de fleste hadde ingen eller mindre effekt på en standard motor.Har du orginal motor så hold deg til orginalt,jeg hadde selv lyst på ett knfilter men synes det var for mange negative erfaringer fra andre som hadde brukt det en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå