Gå til innhold

Universalt konfilter - hva med luftmassemåleren?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

K&N-overgang eller? Ser de har K&N der..

Hva kom det på i pris?

Men selve boksen til LMM sitter på fortsatt da, og så sitter filteret på der? Er ihvertfall egen bokstil LMM på min bil, går på en måte i ett med luftfilterboksen, men tror de kan separeres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K&N-overgang eller? Ser de har K&N der..

Hva kom det på i pris?

Men selve boksen til LMM sitter på fortsatt da, og så sitter filteret på der? Er ihvertfall egen bokstil LMM på min bil, går på en måte i ett med luftfilterboksen, men tror de kan separeres..

Så du ikke hvordan det ble gjort på Discovery med den 325 touringen når de satte på KN filteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel bare å kjøpe et konfilter som er til den bilen det skal monteres på.

Da er det med overganger og stag slik at det kan monteres på en riktig måte.

Jeg kjøpte Green Cotton filter til min e30 og da var det med alt av monteringsdetaljer, var også med en detaljert monteringsbeskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et såkalt "KN" Greenfilter. Der fulgte det med alt man trengte til montering :) Det var forrige eier som satte dette på, så jeg vet ikke hvor det ble kjøpt.

Mitt sitter rett på LMM.

Legger ved bilde:

Bilde032.jpg

(Ja, motor er møkkete, dagen etter jeg kjøpte den, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får effekt på en chiptrimmet bil med effektanlegg,ellers får du en grommere lyd som gjør at noen føler at den går bedre selv om den som regel mister effekt på grunn av at orginalt filter er tilpasset for at din bil skal gå maksmalt,Ulemper er at du suger inn mer dritt i motoren og får mer forurenset olje ,lettere å få forgasserising på vinterstid,og oljen du renser filteret med trekker til seg mer dritt enn nødvendig så det må renses oftere enn det reklameres med. Vet om flere som har testet sine biler før og etter skift,de fleste hadde ingen eller mindre effekt på en standard motor.Har du orginal motor så hold deg til orginalt,jeg hadde selv lyst på ett knfilter men synes det var for mange negative erfaringer fra andre som hadde brukt det en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...