Blade Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Noen som har erfaring med digitale forsterkere? Vurderer å skaffe meg en Cadence Amadeus. Hvordan er strømbruken av disse? Trenger jeg kondensator og ekstra batteri? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 aner ikke hva forskjellen på disse er, men om du trenger ekstra batteri/kondensator kommer jo ann på hvor stor forsterker du kjøper da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2005 Det blir 2stk mono cadence amadeus på 1000watt. Men jeg har hørt rykter om at digitale forstekere ikke trekker så mye strøm.... (?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Digitale forsterkere er jo den "nye" typen, med "bedre" funksjonalitet, de utnytter strømmen bedre! Men om de suger mer strøm i forhold til de analoge, det veit jeg ikke! Hvis du titter her: http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=102&ids=artID så får du mye info ang. kondensatorer og bruk! Da ser du at et godt tips er 1f kondensator pr 1000w! så da trenger du 2 stk 1fahrads kondensatorer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Digitale forsterkere bruker mindre strøm. Forsvinner mindre til varme osv. Disse er som regel monobloker, siden dem ikke er så bra på høyere frekvenser. Er det noen spesiell grund til at du vil ha Amadeus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2005 Veit egentlig ikke hvorfor... Har alltid likt cadence, de "tuller" ikke så mye med WATT styrken, og ser bra ut. Det er MONO jeg skal ha.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Oki. Har hatt endel Cadence produkter selv jeg. Men jeg vil heller anbefale deg denne forsterkeren da får du i tillegg bedre lydkvalitet. http://www.nautiluz.net/Bugboys/Audison%20Vrx1.500.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2005 Men Audioson pleier jo å være sviiindyrt da.... (?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Men Audioson pleier jo å være sviiindyrt da.... (?) Var vel ikke så mye dyrere en om man skal ha en ortlig Rockford for eks, men koster jo litt som du ser på linken. Audison Vrx 1.500.2 * 1x2000watt 1Ohm * When you need even higher powers, you can connect two VRx 1.500 in bridge, achieving 2000 W RMS on 4 Ohms and 4000 W RMS on 2 Ohms. Pris 10790,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2005 Men Audioson pleier jo å være sviiindyrt da.... (?) Var vel ikke så mye dyrere en om man skal ha en ortlig Rockford for eks, men koster jo litt som du ser på linken. Audison Vrx 1.500.2 * 1x2000watt 1Ohm * When you need even higher powers, you can connect two VRx 1.500 in bridge, achieving 2000 W RMS on 4 Ohms and 4000 W RMS on 2 Ohms. Pris 10790,- Jaja.... koster jo å være kar... heh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Hehe, det kan man si Dette er jo også et alternativ om du vil ha litt trykk i bilen Rockford Fosgate Power T30001BD Effekt RMS 4 Ohm 1 x 1000 Watt Effekt RMS 2 Ohm 1 x 2000 Watt Effekt RMS 1 Ohm 1 x 3000 Watt Pris Kr. 16995,- Men den er jo ikke digital da tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Den audison forsterkeren der er jo ikke noe dyrere enn om du skal ha 2stk amadeus. Du kan få Audison forsterkeren for 9990,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå