Gå til innhold

Avisnotis: Mista lappen etter burnout..


Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Mista lappen etter burnout

HØYANGER:

Ein mann i byrjinga av 20-åra fekk førarkortet kversett etter ein såkalla burnout i Høyanger måndag kveld.

Kversett???

Hmmm... Mange flotte ord i det norske språket gitt.... Hadde det ikke stått i den sammenhengen det gjorde, så hadde jeg ALDRI visst hva det betydde... Men jeg går utifra at "kversett" = miste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig ord ja. Men det er feilstavet. De har skrevet det med én 'r'. Får ikke noe treff i ordboka på det, men får treff på kverrsett:

Ordet 'kverrsett' er ikke et oppslagsord i Bokmålsordboka. Men kanskje du

tenker på en annen form av et oppslagsord, se nedenfor:

OM TILSLAGET

ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

Tilslagsord: Bøyingsform Oppslagsord

kverrsett verb imp kverrsette

kverrsette (jamfør norrønt kyrrsetja) beslaglegge, arrestere .

Ordet 'kverrsett' er ikkje eit oppslagsord i Nynorskordboka. Men kanskje

du tenkjer på ei anna form av eit oppslagsord, sjå nedanfor:

OM TILSLAGET

ARTIKKEL FRÅ NYNORSKORDBOKA

Tilslagsord: Bøyingsform Oppslagsord

kverrsett adj m/f ubunden form, eintal, kverrsetje

kverrsett adj m/f ubunden form, eintal, kverrsette

kverrsett adj inkjekjønn, ubunden form, eintal, kverrsetje

kverrsett adj inkjekjønn, ubunden form, eintal, kverrsette

kverrsett verb imp kverrsette

kverrsett verb perf-part kverrsetje

kverrsett verb perf-part kverrsette

kverrsett verb pres kverrsette

~setje [kløyvd infinitiv

-a]

[~sette kløyvd infinitiv

-a]

1 setje, halde fast

2 jus: ta med lov (I,1), ta hefte i, dra inn ; beslagleggje, konfiskere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista lappen etter burnout

HØYANGER:

Ein mann i byrjinga av 20-åra fekk førarkortet kversett etter ein såkalla burnout i Høyanger måndag kveld.

Kversett???

Tipper på inndratt på norsk/bokmål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverrsette er nynorsk for å beslaglegge.. Politiet i Høyanger har ikkje så mykje å finna på.. Burne i Sentrum vil sei å burne utenfor NARVESEN.. Det er ein liten plass med fullt av rånere.. Mange som kjører som idioter der!!!

Eg var i Balestrand, ein plass som er 45 minutt frå Høyanger.. Folk anmeldte meg for å køyre litt hardt, men eg hadde vel egentleg ikkje gitt på så mykje.. Var vel berre det at det kom til gromlyd av bilen min når eg ga på..

Så politiet i Høyanger køyrte til Balestrand for å leite etter ein kvit BMW me prøveskilt.. Dei patruljerte der i ein time, men fant meg heldigvis ikkje.. Eg fekk beskjed av ein venn at dei var der, for dei hadde stoppa han og spurt om han hadde sett ein kvit BMW..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke undervurder verdien av originalt eksosanlegg når det gjelder å unngå anmeldelser og slikt!

Høres jo ut som folk kjører skikkelig svin selv i lav fart med lite demp i eksosanlegget. Da jeg bodde hos foreldrene mine var det ei eller annen kjerring som klagde til mor en gang - jeg aksellererte *kun* i 1. gir i 30 eller 40-sone. Var ikke over grensa engang.. Bråkte bare fordi jeg hadde turtall. Drittkjerring. Hadde sikkert gått helt av skaftet om jeg hadde hatt effektanlegg.

Er uansett overbevist om at jeg slipper unna med mye mer enn folk med effektanlegg bare fordi jeg alltid har hatt originalanlegg på bilene mine. Kan ha godt turtall uten at noen bryr seg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri visst seg å være noe sjakktrekk å burne på et "sentralt" sted, blir nesten slått hardt ned på uansett.

Nå vet jeg ikke hvordan dette området så ut og alt sånn, så jeg skal la være å kommentere det noe mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut en breisladd, 10 meter fra politi-kammeret i et veikryss klokka 13.00 på dagen det gikk helt greit. Så gjorde jeg det samme en time senere, da ble jeg kort-løs i 3 mnd. De sa at det ble for mye med to ganger på så kort tid. Kunne fått en advarsel synes no jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut en breisladd, 10 meter fra politi-kammeret i et veikryss klokka 13.00 på dagen det gikk helt greit. Så gjorde jeg det samme en time senere, da ble jeg kort-løs i 3 mnd. De sa at det ble for mye med to ganger på så kort tid. Kunne fått en advarsel synes no jeg!

Hehe, det der var kanskje dumdristig vil mange mene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista lappen etter burnout

HØYANGER:

Ein mann i byrjinga av 20-åra fekk førarkortet kversett etter ein såkalla burnout i Høyanger måndag kveld.

Kversett???

hehe, er et dumt, lite nynorsk brukt ord for "fratatt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...