Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette blir bra ja!

Kjøp no vanlige plugger på esso/shell/bilextra så du får starta iaf da! :)

Så kjører du en tur hit på test tur, så kan vi sparke i dekka til hverandre, å preike litt bimmer en dag hehe ;)

Stapper du inn GT40`n nå, så blir`n farlig!! 8)

Skrevet

Her har det jo skjedd en GOOOOD del siden sist gang jeg kikka litt innom deg :shock:

Den kommer til å bli RÅÅÅÅÅ! regner du med mange HK når motorn er ferdig trimma opp :?:

HÅPER det ikke blir problemer under første oppstart!!

*Ber til bilgudene* [-o<[-o<

Skrevet
plugga for faen... dem kjøpe du på bilextra....

Ja d var akkurat det jeg sa idag når jeg sto opp og... men nei. for rundt både høyt og lavt for å få tak i men det var ingen som hadde.. endte opp med å bestille DENSO plugger på BilXtra.. Nei det var ikke mulig å få tak i NGK plugger... :evil:

Men jeg fikk kjøpt litt annet på runden min da:

bilde(471).jpg

Litt bremseveske så jeg får lufta bremsene og clutchen i helga, 6liter med jalla olje fra BilXtra, oljefilter, servo olje så jeg får ha på det og spray lim så jeg får leke meg litt i helga... hehe :P

Skrevet
Dette blir bra ja!

Kjøp no vanlige plugger på esso/shell/bilextra så du får starta iaf da! :)

Så kjører du en tur hit på test tur, så kan vi sparke i dekka til hverandre, å preike litt bimmer en dag hehe ;)

Stapper du inn GT40`n nå, så blir`n farlig!! 8)

Hehe... ja du kan banne på at jeg kommer når jeg har fått fyr på maskinisten...:P Har utlolig lyst og kjenne draget i børsa di og.... hehe...

GT40`n har jeg solgt... men jeg har begynt å sikle veldig mye på en Lysholm skru kompressor.. så det er bare å begynne å spare.... :):)

Skrevet

Ja d var akkurat det jeg sa idag når jeg sto opp og... men nei. for rundt både høyt og lavt for å få tak i men det var ingen som hadde.. endte opp med å bestille DENSO plugger på BilXtra.. Nei det var ikke mulig å få tak i NGK plugger... :evil:

bilde(471).jpg

Litt bremseveske så jeg får lufta bremsene og clutchen i helga, 6liter med jalla olje fra BilXtra, oljefilter, servo olje så jeg får ha på det og spray lim så jeg får leke meg litt i helga... hehe :P

Øhh, skal du bruke den olja på M5 maskina?

Skrevet

bilde(471).jpg

Øhh, skal du bruke den olja på M5 maskina?

det samme reagerte jeg på også.. FY FY!!

Skrevet

hehe.... ja den skal brukes i 50mil... alt er jo nyoverhalt og skal slites til... fortvil ikke.. det skal på med argere olje etter 50 mil....:P

Skrevet

Brukte den olja på en tidligere bil en gang selv (10W-40 delsyntetisk CD Cardic, 4-5 liter til hundrelappen), siden jeg bare skulle ha et kort "olje-stint". Merket null negativ forskjell i forhold til Castrol RS 0W-40 til 170,-/literen, faktisk tikket den muligens en liten smule mindre. I følge daglig leder i en BilXtra-sjappe er det Esso-olje på disse kannene.

Skrevet

Har du ikke noen gamle plugger å starte opp første gangen med? Har hørt at pluggene blir aldri det samme om de går våte en gang....og slikt kan jo skje ved førstegangs oppstart. Hadde vært surt å vrake fullstendig nye plugger etter 10 sekunder med startmotorgange.

Skrevet

Dette blir BRA!!!

Gleder meg virkelig til å se den bilen - en HØYDARE tenker jeg. Er fortsatt veldig spent på å se den med de felgene :D

Et godt råd skal jeg gi deg på veien: Den oljen er helt grei til å helle på første gangen. Men IKKE start motoren med den... Hell den på, snurr motoren manuelt rundt, ta ut pluggene og sett starteren igang (får å få opp litt oljetrykk). Dernest snurrer du motoren manuelt rundt igen noen ganger. Etter dette tapper du ut oljen igjen fortere enn svint og så legger du på enten Castrol TWS 10/60 eller Valvoline Racing (husker ikke resten av navnet) 10/60. Dette er oljen du skal kjøre på. Hilsen en som har opplevd motorskader på en S-motor grunnet feil olje...

PS.

Jeg regner egentlig med at du ikke skal bruke bilen spesielt mye i vinterhalvåret? Om du skal gjøre det vil jeg anbefale deg å bruke feks. SLX "BMW Longlife".

PS 2.

Jeg regner også med at du har husket å gi alle lager osv. et lite oljedypp FØR du monterte sammen?

Skrevet

Japp motoren er montert hos autotrim i tr.heim... er han osm har gjort alt der, samt bytting av eller lagre og ringer og litt maskinering...:P Denne bilen er nok ikke en bil som blir brukt vinterhalvåret nei...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...