Gå til innhold

520i M50 manglende gass respons?


bassen
 Share

Anbefalte innlegg

Javel, så var det han med den M50 som hopper ut av kryss, igjen. Nå er kanskje symptomene lettere å kjenne igjenn.

Dersom jeg triller nedover en bakke på 3. gir ca 1500 - 2000 rpm for så å gi helt flatt jern skjer ingenting. Det vil si, turtelleren nykker og står i (ser ut som den har elektriske forstyrrelser)og motoren høres ut som den er dyttet nedi vann. Dette varer kanskje ett eller to sekunder så plutselig kommer den. Da er alt som normalt.

Er det noen nå som kan si hva dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på forbruks nåla men turtelleren ser ut som den har fått elektrisk sjokk? Det virker og som om dette først og fremst kommer når jeg har kjørt en tur, stopper bilen 10 minutter og så kjører igjen. Hadde hentet minsten i barnehagen i sted og skulle opp en slakk liten bakke. Jeg gav gass i 2.gir og motoren stengte helt av. Så plutselig som om noe slapp eller åpnet seg fikk motoren full throttle?

Skal prøve med ny LMM i dag. Sjekket for falsk luft i går og kunne ikke finne noe med en hel boks startgass :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal bilen til Doc. å ta en diagnosetest. Dersom jeg klarer å få en "drop-in" time :-) Fyttikatta så innigranskauen plagsomt dette har vert. :angry: Har prøvd alt mellom himmel og jord. Så da får jeg vel pøse ut en haug med penger for at dem gutta på BMW skal koble bile til PC'e sin å lese dommen.

Nå er det slik at dersom jeg kjører en tur, parkerer bilen i fem minutter, starter og gir bånn på 1ste gir kolapser hele hersens motoren. Slipper jeg gassen litt kommer den som en rakett. Videre nykker den og står i hver gang jeg slipper pedalen. Kjennes nesten ut som motorbrems. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...