Gå til innhold

Litt småtrøbbel med E36 325, setter pris på innspill! Takk

Jonte
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har litt små trøbbel med min BMW E36 som jeg håper å få ordnet opp i nå, så jeg får alt på stell :)

Check Control panelet mitt:

- Kjølevæske nivå feilmelding får jeg.. Ved hver oppstart.. Jeg har skiftet den føleren som er på undersiden av radiatoren.. Er der flere følere som skal skiftes? Eller kan det være noe annet galt? Jordingsproblemer?

- Spylevæske nivå feilmelding av og til.. Jeg får spylevæske lav feilmelding av og til.. Det som er veldig pussig her, er at jeg får denne når jeg har mye spylevæske.. Jeg tappet ut nesten alt av væska i dag.. Sånn at det er kun et lite lag igjen, sånn at det akkurat ikke renner ut av beholdern når jeg tar ut føleren der.. Da får jeg ikke beskjed om at det er lite spylevæske.. Noen som har ei forklaring?

Lekkasje og vindutrøbbel:

- Problemer med vinduene.. Ingen av vinduene vil gå ned de to cm´ene det skal gå ned / opp når døren åpnes / lukkes.. Er dette mikrobryterene som er problemet? Det er kun problemer med at vinduene ikke går ned / opp.. Ellers fungerer de flott.. Dette problemet har kommet i det siste, mye etter at det har regnet ute, også har de fungert når det har blitt tørt igjen.. Men, nå fungerer de ikke i det hele å det store.. Har prøvd å rense med wd-40 i dørlåsene, men dette fungerte ikke noe spesielt bra.. Er det mikrobryterene? Eller kan det være noe annet? Tips?

- Lekkasje på høyreside forran.. Når det er kraftig regnvær så lekker det pittelitt inn på høyresiden.. Jeg fant feilen i dag.. Det er en bit av pakningen som vinduet skal gå opp mot, helt framme som er borte.. Slitt gummi.. Men, det ser ut som jeg må skifte ut hele dørpakningen.. Er dette faktum? Eller finnes det noen annen løsning? Tips? Takk..

Problemer med motorgange:

- Når bilen min har stått en stund, slik at den er blitt kald, så går den ujevnt til å begynne med, men etter noen sekunder blir den bra igjen.. Eller om jeg kjører rett etter oppstart går den seg til.. Jeg har skiftet plugger.. Fant ut at det er noen dårlige plugghetter der også, så nye er bestilt.. Noen andre tips? Kondens i tanken? Hva gjør jeg da? Fyller full tank og kondensfjerner?

- Litt småfjusk med førersete

Jeg har sport setene på bilen min.. Og der er en spake framme på siden av setet, som skal styre at man skal kunne ´bikke´ setet fram og tilbake.. det fungerer flott på passasjersiden.. men, på førersiden skjer det ingenting når jeg drar i denne.. Dessuten går setet mitt 2-3cm bakover når jeg setter meg bak i det.. Noen løsning?

Takk for evt hjelp.. Settes veldig pris på!!

Dette er det som må puskes litt med, så blir bilen helt perfekt og strøken igjen :)

Jonte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at føleren på høyresiden oppe på radiatoren er til AC'n, så da vet jeg ikke hva det er som er problemet.. jeg vet også at jeg ikke er den eneste som sliter med dette her.. .. Og ellers har jeg snudd spylevæske føleren til rett vis.. så nå fungerer den.. :)

Men, trenger hjelp til andre ting.. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kjølevæske nivå feilmelding får jeg.. Ved hver oppstart.. Jeg har skiftet den føleren som er på undersiden av radiatoren.. Er der flere følere som skal skiftes? Eller kan det være noe annet galt? Jordingsproblemer?

Hadde samme problemet på bilen min, skiftet vannivåføler men fikk fortsatt feilmelding.

Men så fikk jeg i meg en ny computer (pga pixelproblemer med den gamle) og da ble alt bra, har ikke fått opp en feil mld siden :)

Syntes det var merkelig at det var computeren det var noe galt med :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på bilen min, skiftet vannivåføler men fikk fortsatt feilmelding.

Men så fikk jeg i meg en ny computer (pga pixelproblemer med den gamle) og da ble alt bra, har ikke fått opp en feil mld siden :)

Syntes det var merkelig at det var computeren det var noe galt med :roll:

Kanskje man må nullstille denne eller noe sånt? Jeg liker ikke dette feilmeldingsdritten jeg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...