Gå til innhold

F1:Williams på jakt etter ny motorleverandør?


 Share

Anbefalte innlegg

Williams på jakt etter ny motorleverandør?

Selv om BMW og Williams har en avtale som løper frem til 2009 er det liten tvil om at forholdet mellom de to har sett langt bedre tider. Ryktene sier at vi kan komme til å oppleve at BMW velger Sauber som sitt ”fabrikkteam” allerede fra neste år. I følge de samme ryktene er både Honda, Toyota og Renault aktuelle samarbeidspartnere for Williams.

- Vi har kontrakt med BMW for neste år, men jeg er ikke bekymret om noe skulle skje. Det er flere motoralternativer som er aktuelle sa Frank Willams til tyske Bild. Litt sleivete, med henvisning til avtalen med Sauber, kommenterte han at BMW så ut til å være ”over alt” i F1 om dagen. Samtidig sa han at Williams riktignok ville være fornøyde med å fortsette med BMW, men la til:

- Tidligere samarbeid med Honda og Renault har vært en større suksess enn det vi opplever nå.

Det ventes at det vil komme en offisiell bekreftelse fra BMW om motorleveranse til Sauber i løpet av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel vært litt krangling mellom Williams og BMW... Hørt at BMW var missfornøyd med chassiet til bilen.. BMW lager jo bare motorene, Williams står for selve "bilen".... Det at BMW vil ha et team for seg selv hvor de har 100 % kontroll over forholdene kunne vært spennende det.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel vært litt krangling mellom Williams og BMW... Hørt at BMW var missfornøyd med chassiet til bilen.. BMW lager jo bare motorene, Williams står for selve "bilen".... Det at BMW vil ha et team for seg selv hvor de har 100 % kontroll over forholdene kunne vært spennende det.. :D

DET ER BRA!!!!!!! har aldri likt det Williams navnet :D ser bedre ut med bare -= BMW =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel vært litt krangling mellom Williams og BMW... Hørt at BMW var missfornøyd med chassiet til bilen.. BMW lager jo bare motorene, Williams står for selve "bilen".... Det at BMW vil ha et team for seg selv hvor de har 100 % kontroll over forholdene kunne vært spennende det.. :D

Ja, jeg vet det. Williams har hatt litt problemer med aerodynamikken og stabiliteten i flere år.. Og det med BMW som eget team er jo akkurat det jeg mener at jeg trodde de ville ha hvis de skulle bort fra Williams, men ut fra det du siterte i starten på tråden ser det jo ikke slik ut. Ser ut som de mener BMW skal levere motorer til Sauber. Jeg var av oppfatning at de ville kjøpe hele rukkelet. Hvis ikke har det jo liten hensikt å gå over fra Williams, for Williams er nok et bedre team enn Sauber (som vel kjører med Ferrari-motorer i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer bråk i teamet om dagen... :?

Det har nærmest vært en ordkrig mellom de to partnerene Williams og BMW den siste tiden. BMW har i rimelig lang tid lagt mye av skylden for manglende suksess på sin konstruktør, og dette har fått det til å flyte over for Williams-leiren. Særlig etter at BMW åpent gikk ut å sa at de var på jakt etter en ny samarbeidspartner, har konflikten tilspisset seg.

Jeg har enorm, enorm tillit til Frank (Williams) og Patrick (Head), sier Webber. BMW er likevel en imponerende organisasjon, men jeg har alltid sagt at jeg vil kjøre for Frank. Frank er ingen nykommer når det gjelder å ta var på laget og forhandlinger.

Selv om han er optimistisk, innser australieren at det kan bli snakk om en ny samarbeidspartner snart.

-Jeg tror de vil jobbe veldig hardt for å ordne opp i BMW-saken, og uansett hvilken motor vi har neste år, vil det være det beste for laget. Om det er BMW, da er det det riktige valget, om det ikke er det, stoler jeg på at de gjør det riktige og skaffer den riktige motoren.

Patrick Head er den siste som har uttalt seg i saken. Head anklaget Mario Theissen og BMW, for ensidig å klandre Wiliams for alt som gikk galt, og selv ta all æren når de hadde suksess. Head nevnte blandt annet startproblemene som ofte har kostet laget verdifulle plasser i begynnelsen av løpene, hvilket er tett relatert til motorkraften. Williams-sjefen mener at BMWs motorer ikke leverer kraften på god nok måte og derfor ikke kan regnes blandt de beste motorene, mens BMW alltid har påstått å ha den beste motoren i sporten og at de ikke begår feil. Wiliams sier de ser på dette som en illojal og uærlig måte å behandle en partner på. Med slike utsagn ser det ikke videre lyst ut for et samarbeid, men det er fortsatt helt uvisst hva som vil skje i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....BMW var vist nok på nippen til å gi bud på Jaguar og, men RedBull Racing snappa det opp...

Dette er og noko som kan vere med på å understreke at BMW vil stille som komplett F1 team i framtida.... Vert spenande å følgje med .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...