Gå til innhold

Kjøre fort? Dårlig samvittighet?

SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Er det bare med meg det gnager på samvittigheten ganske ofte? Ofte når jeg går til seng om kvelden får jeg dårlig samvittighet for at jeg har kjørt fort, og sier til meg selv at jeg skal skjerpe meg. Men det skjer aldri..

Noen andre som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det kommer an på..jeg kjører sjeldent "stygg fort" andre steder enn der det er lov, f.eks E6 4-felt og 100km/t-grense, der pleier jeg å ligge i mellom 110-120, altså 10-20 over grensa!

*hysj*

men jeg får ikke no dårlig samvittighet av det slik som -SteffenK- sa...

Men som dere sikkert så av en tråd jeg hadde for en stund siden, så var kjæresten innblanda i en mindre krasj, så jeg kommer nok til og kjøre "pent" når ho sitter på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare med meg det gnager på samvittigheten ganske ofte? Ofte når jeg går til seng om kvelden får jeg dårlig samvittighet for at jeg har kjørt fort, og sier til meg selv at jeg skal skjerpe meg. Men det skjer aldri..

En gang når jeg kappkjørte mot en kompis fikk jeg dårlig samvittighet. Tenkte til meg sjøl at jeg ikke skal gjøre det igjen, å har ikke gjort det siden heller ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nesten aldri dårlig samvittighet av å kjøre for fort, siden fartsgrensene i distriktet her er vanvittig lattelige! Fartsgrensene blir satt ned mer og mer for hver år :evil:

Men glemmer jeg at jeg har vikeplikt eller noe sånt, slik at andre biler må vike, blir jeg ganske forbanna på meg selv :P . Siden jeg klager på at andre ikke holder vikeplikten :lol:

Men ikke sånn langtidsvarende da ...sover godt liksom :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha mistet alt for mange jeg kjenner i trafikkulykker der høy fart har vært årsaken, så har høyrefoten min blitt betydelig lettere.

Det at jeg selv braste inn i en telefonstolpe i 90 km/t har nok også hjulpet litt på.

Jeg innrømmer at det nok fremdeles _hender_ at høyrefoten blir litt tung, men aldri, aldri mens jeg har passasjerer i bilen.

*pekefinger* [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke på den måten jeg får dårlig samvittighet. Det er når jeg har kjørt ganske skamfort når det sitter på folk. Var ei jente som begynnte å gråte i baksetet for ett par uker siden. Det var ikke no morsomt.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bør ta hensyn om det sitter på noen som har vært i en ulykke..

Var selv i en bilulykke når jeg var 17, var livredd når jeg satt bak i en coupe-bil og likte ikke høy fart..Men når jeg fikk leke meg fritt på glattkjøringsbanen.. Da kom det seg :twisted:

Kjører nok over grensene nå, og slakker ned bevisst der politiet bruker å stå..men så er det jo slik at "alle" gjør jo det, selv om det ikke er en unnskyldning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt redd av og lese om dere som til stadighet kjører "for fort" jeg.. :o Den største bekymringen syns og være at purken kan stå rundt neste sving..

Det er _en_ ting og ligge 10-15 over fartsgrensa, eller dra litt på når man kjører forbi altså, det er ikke det jeg mener.

Hadde det vært opp til meg hadde nok jeg også kjørt fort og en del mer enn 10 - 15 over grensa, men det jeg bekymrer meg mest for er om uhellet skulle være ute, og jeg faktisk møter noen som på grunn av meg og min hastighet kommer til skade.

Jeg synes også det er skikkelig uansvarlig og kjøre fort om man har passasjerer på.

Dessuten er det ofte passasjeren(e) det går hardest utover ved f.eks utforkjøring, jeg har det siste året opplevd to grusomme trafikkulykker i høy fart, passasjeren omkom i begge to, mens sjåføren greide seg relativt bra.

Etter min smell i telefonstolpen i 90 km/t så så jeg virkelig hva hastighet kan gjøre....

Om jeg kunne garantert at jeg bare hadde kjørt ihjel meg selv, ja da hadde jeg kanskje kjørt fortere. Men ta ansvar for kjøringen deres, det er ikke bare dere selv dere kan komme til og skade!

En annen side av samme sak er at det er ikke en døyt og hente hos forsikringsselskapet dersom ulykken skyldes uaktsom kjøring... Litt leit og bli gjeldsslave fordi du må betale erstatning til den du ødela/familien som mistet noen fordi du var litt ivrig med gasspedalen. I tillegg skaper slike ulykker utrolig mye unødvendig bitterhet og sinne..

Det er bedre og komme 5 minutter for sent enn 50 år for tidlig!

Dagens lille moralpreken! Men dette er et tema som engasjerer meg sterkt.... :lecture:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det når eg har lagt brei "med uhell" i 100km/t og sånn, sier det til stadighet til meg selv..! F.eks før i dag. Spant på 1-3 gir forbi noen ungdommer som sto langs veien.. Ikke god følelse i ettertid!! Kunne gått gale! MEn gøy når du holder på!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt for mye veikontroller i Bergen til at jeg tørr å kjøre noe fort.

Men jeg skal innrømme at jeg har kjørt 140 oppe på vidden på fjellet. Men det straffet seg hardt når jeg måtte bremse for noen sauer. OG jeg skal si dere EN ting. Fyf... BMW min har noen sykt gode bremser. Stoppet lenge før sauene, men endte opp med en rød stiper over belte stedet.

Personling begynner jeg å lure på å kjøpe en litt mer anonym bil. Bilen er helt standard. Ingen ting spesielt med bilen. MEN jeg har blitt stoppet i hver eneste kontroll med BMW'en, mens i firmabilen har jeg ikke blitt stoppet EN eneste gang. Og jeg kjører MYE mer med firmabilen.

Og da er BMW'en 3-4 ganger mer sikker. :stupid:

Det vil si 8 ganger siden i fjor sommer. Blåst i fløyten 6 ganger.

Veivesenet har stoppet meg 2 ganger for kjøretøy kontroll.

GODKJENT hver eneste gang.

MEN jeg har sittet på med en som kjørte i 160 - 180 i hundre sonen mellom Solo og hammar. Er ikke så ivri på gassen etter det. :-&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...