Gå til innhold

Hjelp? felger


Riefarn
 Share

Anbefalte innlegg

Var hos Sharif i dag å skulle handle felger, hadde ringt på forhånd å forhørt meg at de hadde det jeg skulle ha, ASA AR1 8x18.... Når jeg kom dit hadde de vist bare 9x18.... tenkte dette gikk greit, vet jo at jeg må valse, men det største problemet er at hjulet subber inni demperen på venstre side foran?? Med ET35? må bruke spacere eller hva?? Alle tips taes med stor takk! :)

Synes felgene ble pene på bilen ihvertfall :D

Photo_0064.jpg

Photo_0061.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Sharif i dag å skulle handle felger, hadde ringt på forhånd å forhørt meg at de hadde det jeg skulle ha, ASA AR1 8x18.... Når jeg kom dit hadde de vist bare 9x18.... tenkte dette gikk greit, vet jo at jeg må valse, men det største problemet er at hjulet subber inni demperen på venstre side foran?? Med ET35? må bruke spacere eller hva?? Alle tips taes med stor takk! :)

Synes felgene ble pene på bilen ihvertfall :D

Photo_0064.jpg

Photo_0061.jpg

Spacere er vel eneste utvei ja.

Felgene kledde bilen godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde den på EU kontroll forrige uke, hadde det vært hjullager hadde de vel sagt ifra der? Synes det er litt snodig jeg også.....

Ikke helt snodig. Den øverste skruen som holder demperen til navet er nemlig eksentrisk slik at man kan justere kantingen til hjulet i forhold til bakke (og dermed til demper). Desto nærmere dekket er til demperen desto større negativ camber. Det kan da tyde på at camber er forskjellig på sidene. Lenge siden hjulstillingskontroll?

IKKE forsøk å juster denne slik at demperen klarer felgen ettersom du da mest sannsynlig vil få feil hjulstilling. Uansett vil nok en seriøs valsing kombinert med 5 mm spacer løse problemet med demperen. Du vil nok uansett få litt interresant styring på bilen med ET30 og 9toms felger ;) Den billigste løsningen er nok å få 8-toms felger isteden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde den på EU kontroll forrige uke, hadde det vært hjullager hadde de vel sagt ifra der? Synes det er litt snodig jeg også.....

Ikke helt snodig. Den øverste skruen som holder demperen til navet er nemlig eksentrisk slik at man kan justere kantingen til hjulet i forhold til bakke (og dermed til demper). Desto nærmere dekket er til demperen desto større negativ camber. Det kan da tyde på at camber er forskjellig på sidene. Lenge siden hjulstillingskontroll?

IKKE forsøk å juster denne slik at demperen klarer felgen ettersom du da mest sannsynlig vil få feil hjulstilling. Uansett vil nok en seriøs valsing kombinert med 5 mm spacer løse problemet med demperen. Du vil nok uansett få litt interresant styring på bilen med ET30 og 9toms felger ;) Den billigste løsningen er nok å få 8-toms felger isteden...

Hadde den på hjulstillingskontroll uka før Eukontollen, hehe... er ET35 forresten... regner med at å sette på spacere og valse gjøre susen, håper ihvertfall det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den på hjulstillingskontroll uka før Eukontollen, hehe... er ET35 forresten... regner med at å sette på spacere og valse gjøre susen, håper ihvertfall det :D

ET30 er etter du har satt på 5mm spacer. 35-5=30 ;)

Husk at biltrangsynet kan få rykkninger dersom de oppdager det, ettersom du da er utenfor godkejnt avvik på inpress. Du kan dermed risikere å bli innkalt til kontroll der du må foreligge papirer (fra TUV eller lignende). I tillegg må du huske at også spacerene må være TUV-godkjente.

Som sagt mye billigere og enklere å få riktige felger i utgangspunktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...