Gå til innhold

Kappkjøring på motorveien

bimmerdude
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte på motorveien før i dag da det plutselig kom en sølvfarget BMW E34 fykende forbi meg. I bakspeilet så jeg en gullfarget Seat Leon 20VT (turbo) holdt på å krasje i meg bakfra før den svingte ut i andre fil bare noen få meter etter E34'en.

Det var tett med biler på veien og disse idiotene kappkjørte. Hastigheten var langt over 150 km/t. Er det mulig å bli så dum i hodet?

Han tosken i Seat'en lå bare noen meter bak meg før han vrengte over i andre fila. Jeg var nødt å kjøre forsiktig pga fast food i bilen og da passet det veldig dårlig å ha en som ligger rett oppi baken på meg når jeg må bremse.

Hva i helvete er det med folk som ikke holder avstand og akselererer opp i rumpa på deg før de skifter fil. Man skal ALLTID ha minst 3 sekunder avstand til bilen foran. Jeg var nemlig nødt å bremse litt før avkjøringsfila.

Det gjelder til alle her også! Skal dere kjøre forbi så skift fil først, så akselerer. Aldri sett opp farten og legg dere opp i rumpa på han foran før dere svinger ut i andre fila.

Skulle gjerne annmeldt disse idiotene til politiet. Kappkjøring når man setter andre liv i fare er så mye drittsekk som det er mulig å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk ulovlig å bremse unødvendig kraftig opp på motorveien. man skal holde fartsgrensen til man går inn på avkjøringsfeltet, for så å bremse ned...

Nettopp derfor det heter retardasjonsfelt og ikke avkjøringsfil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og kjørte på motorveien før i dag da det plutselig kom en sølvfarget BMW E34 fykende forbi meg. I bakspeilet så jeg en gullfarget Seat Leon 20VT (turbo) holdt på å krasje i meg bakfra før den svingte ut i andre fil bare noen få meter etter E34'en.

Det var tett med biler på veien og disse idiotene kappkjørte. Hastigheten var langt over 150 km/t. Er det mulig å bli så dum i hodet?

Han tosken i Seat'en lå bare noen meter bak meg før han vrengte over i andre fila. Jeg var nødt å kjøre forsiktig pga fast food i bilen og da passet det veldig dårlig å ha en som ligger rett oppi baken på meg når jeg må bremse.

Hva i helvete er det med folk som ikke holder avstand og akselererer opp i rumpa på deg før de skifter fil. Man skal ALLTID ha minst 3 sekunder avstand til bilen foran. Jeg var nemlig nødt å bremse litt før avkjøringsfila.

Det gjelder til alle her også! Skal dere kjøre forbi så skift fil først, så akselerer. Aldri sett opp farten og legg dere opp i rumpa på han foran før dere svinger ut i andre fila.

Skulle gjerne annmeldt disse idiotene til politiet. Kappkjøring når man setter andre liv i fare er så mye drittsekk som det er mulig å bli.

Tenk å henge seg opp i piss om oppbremsing og greier....var det ikkje bra lett å ta esensen i dette seriøse innlegget?? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid 3 sek fra den andre bilen ? Hvordan skal du få det til på motorveien med mange biler tilstede ? Nytter ikke det

Jeg gjør alltid det.. ALLTID avstand til bilen forran, selv om trafikken er tett. Selvfølgelig klarer noen alltid å legge seg inn mellom meg og han forran, da slakker jeg heller opp. Jeg vil unødig skli inn i rompa på han forran! Når folk ligger for tett bak meg, trykker jeg to ganger på bremsen, eller blinker med tåkelysene bak.. Trafikksikkerhet er viktig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, hva i alle dager var vitsen med å henge seg opp i bremsinga her da?? Men til trådstarter - fyfaen det finnes mange mongohuer ute på veiene, og slike treffer du på overalt :( Lurer på hvor purken er når de burde vert der :P hehe...

Jeg for min del holder ENDA lenger avstand til bilen foran nå, vil unødig få steinsprut igjen nå som panseret er lylakkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1001-1002-1003 :D:D 3 sekunder

På motorvei i 80km/t kjører man ca 22,2m i sekundet, 3 sekunder utgjør altså ca 66,6m. Tenk hvis du ligger bare 1-2 sekunder bak bilen foran, og han bråbremser, før du rekker å reagere så sitter man allerede klistra oppetter bakfangern hans/hennes..

Jeg vet at det er mye biler ute på veiene, og at "noen" kan føle at det blir vanskelig og holde 3 sek avstand til bilen foran, men det er jo faktisk snakk om egen og andres sikkerhet! og da syns jeg ikke det bør være så veldig vanskelig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...