bimmerdude Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Var ute og kjørte på motorveien før i dag da det plutselig kom en sølvfarget BMW E34 fykende forbi meg. I bakspeilet så jeg en gullfarget Seat Leon 20VT (turbo) holdt på å krasje i meg bakfra før den svingte ut i andre fil bare noen få meter etter E34'en. Det var tett med biler på veien og disse idiotene kappkjørte. Hastigheten var langt over 150 km/t. Er det mulig å bli så dum i hodet? Han tosken i Seat'en lå bare noen meter bak meg før han vrengte over i andre fila. Jeg var nødt å kjøre forsiktig pga fast food i bilen og da passet det veldig dårlig å ha en som ligger rett oppi baken på meg når jeg må bremse. Hva i helvete er det med folk som ikke holder avstand og akselererer opp i rumpa på deg før de skifter fil. Man skal ALLTID ha minst 3 sekunder avstand til bilen foran. Jeg var nemlig nødt å bremse litt før avkjøringsfila. Det gjelder til alle her også! Skal dere kjøre forbi så skift fil først, så akselerer. Aldri sett opp farten og legg dere opp i rumpa på han foran før dere svinger ut i andre fila. Skulle gjerne annmeldt disse idiotene til politiet. Kappkjøring når man setter andre liv i fare er så mye drittsekk som det er mulig å bli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Hvorfor i alle dager må du bremse før avkjøringsfeltet? Hvis dettte er den veien jeg kaller "motorveien" så finnes det bare ett sted det er nødvendig å bremse før avkjøringsfeltet OM DU KJØRER SEMI! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 det er faktisk ulovlig å bremse unødvendig kraftig opp på motorveien. man skal holde fartsgrensen til man går inn på avkjøringsfeltet, for så å bremse ned... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 det er faktisk ulovlig å bremse unødvendig kraftig opp på motorveien. man skal holde fartsgrensen til man går inn på avkjøringsfeltet, for så å bremse ned... Nettopp derfor det heter retardasjonsfelt og ikke avkjøringsfil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Var ute og kjørte på motorveien før i dag da det plutselig kom en sølvfarget BMW E34 fykende forbi meg. I bakspeilet så jeg en gullfarget Seat Leon 20VT (turbo) holdt på å krasje i meg bakfra før den svingte ut i andre fil bare noen få meter etter E34'en.Det var tett med biler på veien og disse idiotene kappkjørte. Hastigheten var langt over 150 km/t. Er det mulig å bli så dum i hodet? Han tosken i Seat'en lå bare noen meter bak meg før han vrengte over i andre fila. Jeg var nødt å kjøre forsiktig pga fast food i bilen og da passet det veldig dårlig å ha en som ligger rett oppi baken på meg når jeg må bremse. Hva i helvete er det med folk som ikke holder avstand og akselererer opp i rumpa på deg før de skifter fil. Man skal ALLTID ha minst 3 sekunder avstand til bilen foran. Jeg var nemlig nødt å bremse litt før avkjøringsfila. Det gjelder til alle her også! Skal dere kjøre forbi så skift fil først, så akselerer. Aldri sett opp farten og legg dere opp i rumpa på han foran før dere svinger ut i andre fila. Skulle gjerne annmeldt disse idiotene til politiet. Kappkjøring når man setter andre liv i fare er så mye drittsekk som det er mulig å bli. Tenk å henge seg opp i piss om oppbremsing og greier....var det ikkje bra lett å ta esensen i dette seriøse innlegget?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 måtte vel utnytte seg av dragsuget ditt da.... he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 måtte vel utnytte seg av dragsuget ditt da.... he he ...den var faktisk god oppi dette seriøse temaet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Alltid 3 sek fra den andre bilen ? Hvordan skal du få det til på motorveien med mange biler tilstede ? Nytter ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Alltid 3 sek fra den andre bilen ? Hvordan skal du få det til på motorveien med mange biler tilstede ? Nytter ikke det Jeg gjør alltid det.. ALLTID avstand til bilen forran, selv om trafikken er tett. Selvfølgelig klarer noen alltid å legge seg inn mellom meg og han forran, da slakker jeg heller opp. Jeg vil unødig skli inn i rompa på han forran! Når folk ligger for tett bak meg, trykker jeg to ganger på bremsen, eller blinker med tåkelysene bak.. Trafikksikkerhet er viktig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 heh, hva i alle dager var vitsen med å henge seg opp i bremsinga her da?? Men til trådstarter - fyfaen det finnes mange mongohuer ute på veiene, og slike treffer du på overalt Lurer på hvor purken er når de burde vert der hehe... Jeg for min del holder ENDA lenger avstand til bilen foran nå, vil unødig få steinsprut igjen nå som panseret er lylakkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 just a reminder...... purken tar faktisk lappen din for flere mnd hvis du ligger og trykker oppi ræva på en annen bilist lenge nok. er du riktig heldig så er det en sivilbil du pusher på og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 hvis du kikker litt på filmen -days of thunder- så gir godeste Tom deg en liten innføring i hva dette med utnyttelse av dragsug går ut på straight into victory lane...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 1001-1002-1003 :D 3 sekunder På motorvei i 80km/t kjører man ca 22,2m i sekundet, 3 sekunder utgjør altså ca 66,6m. Tenk hvis du ligger bare 1-2 sekunder bak bilen foran, og han bråbremser, før du rekker å reagere så sitter man allerede klistra oppetter bakfangern hans/hennes.. Jeg vet at det er mye biler ute på veiene, og at "noen" kan føle at det blir vanskelig og holde 3 sek avstand til bilen foran, men det er jo faktisk snakk om egen og andres sikkerhet! og da syns jeg ikke det bør være så veldig vanskelig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå