Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye koster en E30 318is? Finner ikke noen til salgs på nettet...

Sitter å vurderer å kjøpe meg en 318is, for min 520 er litt treig og tung synes jeg... Den er ikke "leken" nok for meg. Er 318is en bra bil, eller er det bedre å gå for en 325i?

Skrevet

spørs vel helt hva du skal bruke bilen til det :)

325 har mer power mens iSbilen er mer balansert og er i mine øyne veldig morsom og kjøre :) Klarer fint og leke deg med den de fleste plasser..men skal du ha mest mulig power så er det nok 325 eller mer du bør gå for

Skrevet

Skal ha noe det er morsomt å kjøre med, som er lett å kontrollere når man ligger brei på f.eks snø og våt asfalt.

Skrevet

kjøp deg 325 hvis du skal ha E30..eller M3 er nå det beste kanskje..men det koster jo sitt.. fins bare en 4`er motor som jeg kjøper å det er M3 maskina i E30..ellers er 6`er eller større et Must.. Så kjøp deg en E30 325 eller noe så har du leketøy på asfalt/snø etc.. på snø trenger du ikke motor da men.. :P

Skrevet
320is er en "Italia M3". Stemmer at det er en M3 motor, men det er bare 2 liter. Bilene av denne typen man finner f. eks. i Tyskland er rimelig dyre + norske avgifter.

http://www.mobile.de/SID7MPakOXNMYJaJAK ... 156402534&

Så da er det vel bedre å finne en fin 325 her i Norge.

disse bilene er heller ikke levert med katalysator, så det vanskelig å få dem registrert i norge.

Det er nok mye mye billigere og enklere å kjøpe en 318IS og sette i en m3 motor.. Da har man samme understellet som en 320is og m3 motor.. for de som liker slikt.

Skrevet

320i er hvertfall alt for dau... Har jo hatt en... Trodde kanskje 318is var litt mer liv i... Får vel se på en 325i eller noe da. M3 blir litt dyrt :( Ellers hadde jeg selvfølgelig kjøpt det umiddelbart ;)

Skrevet

I rogalandsavdelingen av bmwccn er det 2 erfarne sjåfører som kjører E30 318IS og E30 325I, gjennomgående så tror jeg vi kan si at 318IS'en kjører raskest på de lokale treffene.

sjåføren av is'en har kjørt mye oftere den seneste tiden, men 325i føreren er nok en av de mest erfarne i rogalandsklubben. Han har også eid bilen i 200 000km og 7-8år, så han burde kjenne den ganske bra.

Min konklusjon: Det aller aller meste ligger i sjåføren, og 325 er ikke mye raskere enn 318IS, om noe.

Jeg mener også at 318IS er artigere å kjøre pga vektfordelingen, den er også vesentlig billigere i drift på alle områder.

Skrevet

BMW må ha 6 syllindre eller mer, bortsett fra e-30 M3 da. Greit at en 320i ikke går bedre enn en 318is, men fy for en mye "deilligere" lyd. Gå for 325i du..

Skrevet
BMW må ha 6 syllindre eller mer, bortsett fra e-30 M3 da. Greit at en 320i ikke går bedre enn en 318is, men fy for en mye "deilligere" lyd. Gå for 325i du..

Bare lurer, hvorfor er e30 m3 untatt fra den "regelen"?

Skrevet

Fordi at det er en "grom" motor i utgangspunktet med oki effekt og lyd. Men jeg sa det mest for å ikke fornærme e-30 M-3 eiere. Er noe spesielt med 6 eller mer syllyndrer under panseret-lyden er mye grommere enn noen firer kan få.

Men alt er jo smak og behag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...