Gå til innhold

Hvilken pris kan jeg forvente?


shv
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har vurdert å selge bilen min, og lurer på om noen her inne har formening om hva som vil være riktig pris.

Bilen er en 1992 E36 Coupe. Var i utgangspunktet en 320 Automat. Har bygget om til M3 motor (3,0l, 286 hk), girkasse, understell (Akslinger, bremser, fjører, dempere, stab. stag++)

Bilen er idag registrert som 320, men kan godkjennes med ombygginger da alle deler i understell/drivverk er fra M3. Har valgt å ikke godkjenne den enda da bilen er import. Vil koste ca. 40-45K å godkjenne den pga. avgifter.

Bilen har nå gått 149K, motor ca. det samme (litt mindre)

Bilen har skinninteriør, el. vindu/speil/takluke.

Ellers skal det, i forhold til bildet, monteres M3 speil og frontspoiler, lakkes helt ned.

Det følger med 8 stk. alu felger, 4 stk. 17" vinter (nesten nye dekk) 4 stk. 17" sommer (også nesten nye dekk). Bilen har 25% diffbrems (standard M3)

Beklager dårlig bilde, skal skaffe flere av bedre kvalitet.

270.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg usikker...

Jeg bare tok forskjellen på importavgifter på bilen sånn som den var original, og med nye verdier etter ombygging. Minus aldersfratrekk selvfølgelig. Biler første gang registrert i Norge før 1996 slipper avgift.

Er usikker på pris. Ser at Originale M3'er ligger på ca. 250-300K.

Ombygde biler som er godkjent varierer veldig, har sett alt fra 200-300K.

Har sett ombygde biler som ikke er godkjent fra ca. 170-200K.

Min mangler noe M3 "kosmetikk" (spoilere/skjørt/etc), så jeg såg for meg en pris på ca. 150K.

Men jeg er ganske usikker på om dette vil være en ok pris, tenkte derfor at jeg skulle se om jeg fikk noe tilbakemeldinger på forumet her på prisbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne bilen i går og den er veldig bra. Selvfølgelig mangler den noe for den kresne blant annet skulle den vært lakkert helt ned og mangler M-detaljer.

Husk at dette er en bil som ikke blir solgt på det åpne miljøet. En kjøper kommer nok fra "bilmiljøet" eller er over middels bilinteressert....

Rundt 120k - 150k er realistisk pris. Alt etter hvor lenge du vil ha den tilsalgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ellers nevne at jeg har kjøpt M3 speil og har en front spoiler som skal på, og bilen skal lakkes ned før evt. salg.

Ellers holder jeg i disse øyeblikk på med noen små utbedringer, f.eks bytte viftereim og kjedestrammer. Olje er byttet for 500 km siden (Castrol TWS).

Bilen er EU godkjent til Juni 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010 :(

Dette da den ble importert i 2000. Hvis ikke avgiftsreglene endrer seg før den tiden da.

Ellers vil vel avgiftene bli lavere og lavere for hvert år fremover.

Men det er mulig jeg roter litt nå.

Det ble jo betalt inn en avgift for bilen i 2000 når den ble importert. Er det denne som skal trekkes fra det det ville koste å importere en M3 idag? Eller er det det det hadde kostet å importere 320'en idag som skal trekkes fra?

(Mye "det" der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo betalt inn en avgift for bilen i 2000 når den ble importert. Er det denne som skal trekkes fra det det ville koste å importere en M3 idag? Eller er det det det hadde kostet å importere 320'en idag som skal trekkes fra?

La oss si du omregistrerer den nå, etter 5 år. Da betaler du avgift som på en M3 (3-liter) importert idag, minus det som ble betalt i 2000, minus 5 års bruksfradrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...