bmwtor Skrevet Juni 16, 2005 Share Skrevet Juni 16, 2005 Noen som har peil på, om hva som må gjøres for å få på M3-E30 nav, på en vanlig E30???? Har 18" felger nå, men må ha no større........... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juni 16, 2005 Share Skrevet Juni 16, 2005 må ha noe større enn 18"?! seriøst, er det plass til det da? Du finner slike ombyggingssett, som gjør det til 5-bolt, en annen her inne som tenkte å gjøre det. Det funker nesten som spacere, bare den omgjør til 5-bolt. Må ha veldig høyt inpress da tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Juni 16, 2005 Share Skrevet Juni 16, 2005 Et alternativ til slike "konverteringsspacere" er jo å bygge om til E30 M3 understell. Det er selvsagt en del jobb, og koster en del. Men jeg forstår seriøst ikke hva du skal med større enn 18" på E30! Dersom du har E30 av den eldre typen, med 195/60-14 som original dekkdimensjon så vil f.eks. 225/25-19 være meget tett opptil original rulleomkrets. Og ærlig talt, E30 er ikke SÅ komfortabel i utgangspunktet, med slike hjul og senking så må det bli et sant lite helvete å kjøre! Selv hadde jeg 215/40-17 med 60/40-senking på min E30, og jeg ville ikke hatt mindre komfort på den for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juni 16, 2005 Share Skrevet Juni 16, 2005 ...nei dette virkar merkeleg...skulle tru at 18" og var i overkant. Er dei spacerplatene godkjente? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Juni 16, 2005 Share Skrevet Juni 16, 2005 ...nei dette virkar merkeleg...skulle tru at 18" og var i overkant. Er dei spacerplatene godkjente? Sterkt tvilsomt! Glemt hvor du bor eller? Er jo tross alt Norge, vårt kjære elskede hjemland..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Juni 16, 2005 Share Skrevet Juni 16, 2005 Jeg hadde TÜV-godkjente spacere på min forrige bil (E30 325i). Dette var spacere som ble skrudd fast til navet, så ble felgen skrudd fast til spaceren. Disse spacerne endret ikke boltsirkel/boltantall da, det var kun for å få rett innpress på felgene, siden disse hadde 60 mm innpress! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juni 17, 2005 Share Skrevet Juni 17, 2005 jeg kjøpte akkurat 20mm MOMO spacere, disse er IKKE skrudd i navet, men det fulgte med Tüv-papirer på disse. Trodde ikke dette gikk, men har jo bevis på det nå, blir artig å høre med biltilsynet hehe.. kan hende ikke de er like imponert over dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet Juni 17, 2005 Share Skrevet Juni 17, 2005 Litt off topic nå men, når man kjører med spacere så må man vel nødvendigvis ha lengre hjulbolter ikke sant? Noe sted man får kjøpt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 17, 2005 Share Skrevet Juni 17, 2005 De fleste som selger felger har eller kan skaffe lengre hjulbolter. De finnes i forskjellige lengder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xsess Skrevet Juni 19, 2005 Share Skrevet Juni 19, 2005 E30 M3 hjuloppheng passer vanlig e30, dette er det beste ombygnings settet vil nå jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå