Gå til innhold

Så gamle er bilene i snitt når de skrapes.


venture2076
 Share

Anbefalte innlegg

har hatt en så gammel bil ja..men er endel år siden :P

sier litt om landet norge.avgifter på avgifter som gjør at folk ikke har råd til og kjøpe eller har råd til og eie/forsikre en nyere og tryggere bil..

den norske stat kan brenne i h****** i mine øyne :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at ikke Norge kan forstå det snart at ved å senke avgiftene på bil ville gjennomsnitts alderen på bilparken i Norge sunket betraktelig, og ved å koste litt på veier o.l ville de kanskje vært et steg nærmere null visjonen sin...

mange familier og o.l har ikke råd til annet enn en gammel bil som ikke finnes verken trafikk sikker eller drift sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fordi nye biler er mer økonomiske på alle måter og bruker mindre drivstoff. Lavere drivstofforbruk betyr lavere bensin- og dieselsalg, som igjen betyr mindre penger i statskassa. Det samme med gode veier, siden kjøring i 80-100 km/t betyr langt mindre drivstofforbruk enn tomgang og køkjøring. Desverre er nok inntektene på dette for høye i forhold til utgiftene helsevesenet får av dårlig bilpark og elendig veistandard, så vi må nok bare leve med gamle biler og dyr bensin.

Ok, jeg var litt stygg der, men det ville ikke forundre meg om det ikke var altfor langt unna sannheten.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...