Gå til innhold

lakking av lister

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Var innom et lakkverksted nå, og lurte på hva de tok for å lakke listene på dørene og for- og bakfanger.

Han sa det kom på rundt 2000,- hvis jeg tok av alle listene først.

MEN, han sa også at det var litt risky å lakke standardlistene ettersom de er i litt knudrete plast. Han mente en kunne få problemer med at det skalet av osv. Spesielt hvis man hadde fått litt stensprut og vaska med høytrykkspyler.

Noen som har noen meninger på dette?

Går det å få kjøpt andre lister, så jeg bare kan bytte de ut? pris?

( Er en E46 sedan, om noen ikke skulle ha fått med seg det. :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De modellene som BMW leverer orginalt med lakkerte lister har glattere lister som egner seg bedre til lakkering. Det kan jo være det finnes slike til din bil også. Tror forresten ikke det er noe problem å lakke de du har nå heller så lenge de gjør det på den riktige måten og bruker de riktige produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker på om e46 har blitt levert med lakkerte lister orginalt...

Isåfall har vel alle e46 med lakkerte lister gjort det selv.

Kan kanskje pusse dem ned selv også, eller er det noe de gjør uansett på lakkverkstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lakkert de originale listene til min E36. Har gjort det på andre biler også tidligere, men aldri hatt problemer med at lakken sprekker, eller flasser. Du sparer penger på pusse de ned selv. Er ikke mye arbeid, skal jo bare mattes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....det kan verte problem med lakking av orginale svarte listrer som ikkje er bregna på lakking. plasten er uegna for lakk, og "feit". Bør i allefall bruke mykje myker i lakken. E46 har i alle fall orginalt lakkerte lister på enkelte cab og coupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...