Gå til innhold

Grøftelyskobling....??


T0MMY
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ordnet grøftelyset på min importerte e34 nå og jeg tror jeg har funnet den letteste måten. Jeg så litt i bentley manualen som jeg har på koblingskjemaene der og her er fremgangsmåten:

1. Ta ut hovedlysbryteren (ikke grøftelys/tåkelys bryteren). Du trenger kansje å dytte noe flatt som en linjal (av metall) eller lingnende inn på venstre side av bryteren for å løse ut en krok der.

2. Koble av den tjukkeste kontakten bak.

3. Inne i kontakten på brytersiden er det masse numererte pinner. 4 og 11 skal kobles sammen. Dette kan du gjøre ved å f.eks. putte en strippa kobberleder fra hull til hull i kontakten på lednings siden. (De hullene som pinne 4 og 11 går inn i)

4. Koble til kontakten igjenn. Om du brukte hull til hull metoden med en ledning vil den klemmes fast av pinnene når du setter den sammen igjenn. Går den ikke sammen bruk mindre ledning (fjern noen av kobberlederne).

5. Putt bryteren tilbake i hullet. Om den ikke sitter så godt fast ta den ut igjenn og bøy ut festekroken litt før du setter den inn igjenn.

Etter dette burde sprederne (og tåkelyset) kunne funke når hovedlysbryteren er i en hvilken som helst stilling.

Hele operasjonen tar kort tid og krever lite og du ender ikke opp med noen flere ledninger i dashbordet. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...