Gå til innhold

sporing av mobiltelefon?


Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hylland og jonr har rett her.. Det går ikke ann å avlytte en telefon selv om batteriet er i og mobilen er slått på.. Må være en samtale for at det skal gå ann å avlytte den. Men det går ann å spore en telefon uten at det er en samtale, men mobilen må være slått på.

Dette er nå for så vidt logisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi her om med eller uten batteriet i?! Dette nevnes jo om hverandre i annenhver post...

Enig med Gunnar her.... Er vi ikke alle enige i at en mobiltelefon kan avlyttes med batteriet i nå da?

jeg er vertfall sterkt uenig uansett om batteriet er i eller ikke, men SteffenK skulle finne bevis så jeg måtte bite det i meg, så det ser jeg frem til, og bare for å si det, så godtar jeg ikke en link til et eller annet forun som han har diskutert dette på før som svar.

avlyttses kan den hvis telefonen er på og i bruk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hylland og jonr har rett her.. Det går ikke ann å avlytte en telefon selv om batteriet er i og mobilen er slått på.. Må være en samtale for at det skal gå ann å avlytte den. Men det går ann å spore en telefon uten at det er en samtale, men mobilen må være slått på.

Dette er nå for så vidt logisk!

Batteriet skal være i ja, men mobiltelefonen trenger ikke å være på slik som du sier. Og du sier "Må være en samtale for å gå ann å avlytte den."

Og det er sant. Men det trenger ikke være en samtale i telefonen. Det kan være en samtale som foregår i nærheten av telefonen.

Og med tanke på oppsporing så holder en påslått mobiltelefon kontakten med nettverket(3 basestasjoner) så lenge den er påslått ved å sende ut et "handshake" signal hvert 15. minutt uansett om den er i bruk eller ikke. I tillegg sender den et ekstra signal hver gang du flytter deg fra dekningsområdet for en basestasjon til et annet. Disse signalene kan i noen tilfeller være nok for å bestemme plasseringen din.

Disse handshake-signalene bare gir basestasjonen som har best dekning der du befinner deg og derfor litt omtrentlig posisjonering. Men hvis du snakker eller sender sms blir posisjonen din triangulert og du er helt nøyaktig plassert på kartet.

Over til det andre.. jonr, send en mail til forsvaret, så spør du dem hvorfor de har regelen: "Alle mobiltelefoner skal være DEMONTERT i sikre rom"

Du kan i samme slengen spørre dem hvorfor myndighetene utviklet en telfon til militært bruk som ikke kunne avlyttes når den var slått av, nettop fordi dette og generell sikkerhet ellers var et stort problem.

Det er faktisk mulig. Men jeg håper du skjønner at dette ikke er noe som vanlig politi har tilgang til.

Jeg jobber med å skaffe deg bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Skjønner det er mye frem og tilbake her, men det jeg lurere på er følgende: Du skriver at mobilen sender ut et "Handshake" signal vært femtende minutt.. Jeg har hørt rykter om at den stråler, dvs sender ut slike signaler selv om mobilen er avslått. Men hvordan kan den sende ut "Handshake" signaler hvis mobilen er tom for strøm, og da mener jeg HELT tom for strøm. Da kan jo ikke lenger selskapene "oppdateres"! Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart som står i denne tråden... Tenmkte jeg kunne prøve å komme med noen oppklaringer. Jeg har selv jobbet 2 år i forsvaret. Et å ved Forsvarets Overkommando, samband og dataavdelingen FO/ADM6 og et år ved Forsvarets Overkomando Sikkerhetsavdeling, FOS. I dag er FOS nasjonalt sikkerhetsorgan. Jeg er ingeniør i telekommunikasjon og sivilingeniør i digital signalbehandling, så jeg tror jeg vet hvma jeg prater om innen telekom, avlyttning og slikt.

Generlet kan en si at ALT sdom sender signaler, enten på kabel, fiber, tråløst kan avlyttes. Jeg har vært med å avlytte krypterte (kodede) samband på fiberkabel. Man trodde får få år siden av avlytting av fiber var umulig..... Krypteringen var NATO sin kryptering, den er noe av det mest avanserte som finnes, men ikke umulig å knekke....

I forsvaret er det som nevnt tidligere i denne trå egne rom man ikke har lov til å ha mobiltelefon pga avlyttningsfare. Disse rom er grader Strengt Hemmelig, SH, tilsvarer top secret i NATO. I disse rom er mobil forbutt selv om batteriet er tatt av. MAN KAN NEMMELIG SPORE MOB TILEFONER SELV OM BATTERIET ER TATT AV TELEFONEN!!!!! Det er tidligere gjort av FOS. Det gjelder ikke alle telefoner, men de fleste... Når batteriet er tatt av ligger det backup batterer i telefonen for å bevare en del info. I tillegg er det kondensatorer som kan holde spenningen i ukevis....

Denne tråden har jo tatt litt av. Begynte vel med en som hadde mistet/frastjålet sin mobil... Men støtter fullt ut, fra mitt faglige synspunkt, de som mener mobiler kan avlyttes, med batteriet fjernet. Det er ikke lett, men teknisk mulig.

De som ikke tror på dette kan jo fortsette å gå rundt i uvitenhet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forsvaret er det som nevnt tidligere i denne trå egne rom man ikke har lov til å ha mobiltelefon pga avlyttningsfare. Disse rom er grader Strengt Hemmelig, SH, tilsvarer top secret i NATO. I disse rom er mobil forbutt selv om batteriet er tatt av. MAN KAN NEMMELIG SPORE MOB TILEFONER SELV OM BATTERIET ER TATT AV TELEFONEN!!!!! Det er tidligere gjort av FOS. Det gjelder ikke alle telefoner, men de fleste... Når batteriet er tatt av ligger det backup batterer i telefonen for å bevare en del info. I tillegg er det kondensatorer som kan holde spenningen i ukevis....

Det var sånne rom vi hadde. Og E-tjenesten informerte om det samme, men turte ikke bevege meg utpå de forklaringene der, ettersom jeg egentlig ikke kan noe særlig om det. Takk for oppklaringen!

Men en annen ting: Hvor mye forstyrrer sølvpapir? (Innpakning)

Hva med MRR'en? (Bare sånn helt overfladisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart som står i denne tråden... Tenmkte jeg kunne prøve å komme med noen oppklaringer. Jeg har selv jobbet 2 år i forsvaret. Et å ved Forsvarets Overkommando, samband og dataavdelingen FO/ADM6 og et år ved Forsvarets Overkomando Sikkerhetsavdeling, FOS. I dag er FOS nasjonalt sikkerhetsorgan. Jeg er ingeniør i telekommunikasjon og sivilingeniør i digital signalbehandling, så jeg tror jeg vet hvma jeg prater om innen telekom, avlyttning og slikt.

Generlet kan en si at ALT sdom sender signaler, enten på kabel, fiber, tråløst kan avlyttes. Jeg har vært med å avlytte krypterte (kodede) samband på fiberkabel. Man trodde får få år siden av avlytting av fiber var umulig..... Krypteringen var NATO sin kryptering, den er noe av det mest avanserte som finnes, men ikke umulig å knekke....

I forsvaret er det som nevnt tidligere i denne trå egne rom man ikke har lov til å ha mobiltelefon pga avlyttningsfare. Disse rom er grader Strengt Hemmelig, SH, tilsvarer top secret i NATO. I disse rom er mobil forbutt selv om batteriet er tatt av. MAN KAN NEMMELIG SPORE MOB TILEFONER SELV OM BATTERIET ER TATT AV TELEFONEN!!!!! Det er tidligere gjort av FOS. Det gjelder ikke alle telefoner, men de fleste... Når batteriet er tatt av ligger det backup batterer i telefonen for å bevare en del info. I tillegg er det kondensatorer som kan holde spenningen i ukevis....

Denne tråden har jo tatt litt av. Begynte vel med en som hadde mistet/frastjålet sin mobil... Men støtter fullt ut, fra mitt faglige synspunkt, de som mener mobiler kan avlyttes, med batteriet fjernet. Det er ikke lett, men teknisk mulig.

De som ikke tror på dette kan jo fortsette å gå rundt i uvitenhet.....

Endelig! Det det var bra skrevet! Hva sier dere nå jonr og dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men viss det er teknisk mulig å spore en telefon uten batteri eller som er tom for batteri, hvorfor gjør ikke politiet dette da når personer er savnet??

Men la oss si at det går ann å spore telefoner som er slått av eller mangler batteri, men det går fortsatt ikke ann å avlytte telefoner som er slått av slik som SteffenK mener!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et signal drevet av et innebygd batteri kan ikke akkurat rekke langt, og heller ikke vare særlig lenge. Det krever tross alt en del strøm å være operativ på slikt. Tipper det er snakk om helt ekstreme tilfeller hvor ting tilfeldigvis er slik og slik og slik, nærmest kun teoretisk mulig.

Surveillance by way of mobile phones even when the instrument is turned off

is carried out by the relevant services dialing the number of the mobile

phone and then, before dialing the last digit, running a particular code

that turns on the microphone. The telephone thus becomes a "bug" which

conveys all sounds up to 15 meters in diameter. This kind of surveillance

can be disabled only by removing the battery from the mobile phone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...