Hydrema Skrevet Juni 18, 2005 Skrevet Juni 18, 2005 Byttet topp og motorstyreenhet. har problemer med startingen, den starter men stopper med en gang.Noen ganger starter den på første og går normalt, andre ganger må jeg prøve opptill 4 ganger. Når bilen først går, fungerer den som den skal Har vært på BMW og programert styringen t startsperrren,så alt skulle være iorden med den. Virker som den kutter diesel tilførselen helt.Så noe merkelig er det men hva?
marius paulsen Skrevet Juni 18, 2005 Skrevet Juni 18, 2005 vet at pauls1 har hatt samme problemene på sin 524,kanskje han kan svare på det i mårra!
Gizle Skrevet Juni 19, 2005 Skrevet Juni 19, 2005 Byttet topp og motorstyreenhet. har problemer med startingen, den starter men stopper med en gang.Noen ganger starter den på første og går normalt, andre ganger må jeg prøve opptill 4 ganger. Når bilen først går, fungerer den som den skal Har vært på BMW og programert styringen t startsperrren,så alt skulle være iorden med den. Virker som den kutter diesel tilførselen helt.Så noe merkelig er det men hva? Her kan det faktisk være flere ting: 1. Dysene begynner å bli slitt 2. Relèet som styrer glødepluggene slurer 3. Dieselpumpa er slitt 4. Tilbakeslagsventilen lekker
BlueM Skrevet Juni 19, 2005 Skrevet Juni 19, 2005 Hadde samme problem på min 318 tds. For den sitt vedkommende var det dieselpumpa. På den ga det imidlertid seg selv ganske kjapt, da bilen plutselig "døde" når det var mindre enn halv tank på den. Ny dieselpumpe - og bilen ble mye bedre. Desverre begikk motoren selvmord kort tid etterpå, men om dette hadde noe med overnevnte problem vites ikke.
Hydrema Skrevet Juni 19, 2005 Forfatter Skrevet Juni 19, 2005 Hadde samme problem på min 318 tds. For den sitt vedkommende var det dieselpumpa. På den ga det imidlertid seg selv ganske kjapt, da bilen plutselig "døde" når det var mindre enn halv tank på den. Ny dieselpumpe - og bilen ble mye bedre.Desverre begikk motoren selvmord kort tid etterpå, men om dette hadde noe med overnevnte problem vites ikke. Du mener vel fødepumpa til dieselen som sitter i tanken?? Den har en tedens til og suge falsk luft under halv tank.
ovex Skrevet Juni 19, 2005 Skrevet Juni 19, 2005 Hadde samme problem på min 318 tds. For den sitt vedkommende var det dieselpumpa. På den ga det imidlertid seg selv ganske kjapt, da bilen plutselig "døde" når det var mindre enn halv tank på den. Ny dieselpumpe - og bilen ble mye bedre.Desverre begikk motoren selvmord kort tid etterpå, men om dette hadde noe med overnevnte problem vites ikke. Du mener vel fødepumpa til dieselen som sitter i tanken?? Den har en tedens til og suge falsk luft under halv tank. ...ja dette tenkte eg og på....
Tore Diesel Skrevet Juni 19, 2005 Skrevet Juni 19, 2005 Byttet topp og motorstyreenhet. har problemer med startingen, den starter men stopper med en gang.Noen ganger starter den på første og går normalt, andre ganger må jeg prøve opptill 4 ganger. Når bilen først går, fungerer den som den skal Har vært på BMW og programert styringen t startsperrren,så alt skulle være iorden med den. Virker som den kutter diesel tilførselen helt.Så noe merkelig er det men hva? Ikke sikkert det finnes en slik føler på motoren din, som det gjorde på min 88'mod. 324 td, men jeg hadde ett slikt problem, og der var det en turtallsføler som var årsaken til at motoren kutta. (Dieselkutt) Denne føleren satt hos meg mot girkassa, i nærheten av startern. Dersom du har er slik en, kan det lønne seg å sjekke'n. Den er justerbar. (Festehullet som den er skrudd fast i er ovalt)
Hydrema Skrevet Juni 21, 2005 Forfatter Skrevet Juni 21, 2005 Takk for tipset ,skal sjekke det ut... Det virker som den kutter diesel tilførselen helt, skrudde av tenningen under kjøring,prøvde så å ta den på gir, men den var helt død.. derfor trur jeg feilen ligger elektronisk, enig?
Tore Diesel Skrevet Juni 21, 2005 Skrevet Juni 21, 2005 Ja jeg er forsåvidt enig, selv om jeg på langt nær er sikker. Jeg plukka av ett dyserør på 324'n, for å sjekke om det kom diesel i det hele tatt da'n hadde startproblem, og det gjorde det ikke. Faktisk ikke så mye som en dråpe. Er hvertfall logikk i at det kan være en føler som registrerer om motoren går (turtall), som kan være årsaken til dette. For dersom hjernen får beskjed om at motoren ikke går, vil jeg tro den sørger for at dieselpumpa kutter tilførselen.
Tore Diesel Skrevet Juni 21, 2005 Skrevet Juni 21, 2005 Dersom motoren kutter tvert, har jeg foresten ikke tro på at det er verken "slitte" dyser, glødeplugger eller slitt dieselpumpe. Ikke siden motoren starter og går fint, helt til den får "problemet". Ikke har jeg den store troa på at det er luft som er årsaken heller, siden den går fint når den først går. Dersom du ser en magnetventil eller 2 på dieselpumpa, kan det være her problemet ligger også. (Kalles start eller stopp solenoid dersom jeg husker riktig.) Går vel en ledning inn på hver av disse, og her skal det være mulig å måle om disse får strøm som de skal. Dersom det virker som om det ikke er strømmen som kutter, kan det jo være en av disse ventilene som fjusker. (må da byttes ut) Usikker på om du har en eller flere av disse. Jeg hadde 1 på min 88 324, men mener det er 2 på en gamlere 324/524, med mekanisk dieselpumpe. Har desverre lite peil på 318 tds, men du kan jo "myse" litt på dieselpumpa di!
318 TDS Skrevet Mai 25, 2006 Skrevet Mai 25, 2006 Hadde samme problem på min 318 tds. For den sitt vedkommende var det dieselpumpa. På den ga det imidlertid seg selv ganske kjapt, da bilen plutselig "døde" når det var mindre enn halv tank på den. Ny dieselpumpe - og bilen ble mye bedre.Desverre begikk motoren selvmord kort tid etterpå, men om dette hadde noe med overnevnte problem vites ikke. Du mener vel fødepumpa til dieselen som sitter i tanken?? Den har en tedens til og suge falsk luft under halv tank. ...ja dette tenkte eg og på.... Har samme problem på vår 318tds. Under halv tank blir bilen tungstartet, og på kvart tank dør den... Hvis pumpa suger falskluft hva må jeg gjøre? Er det mye styr å skifte fødepumpen?
SmTrading Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Låner tråden. Dette skjedde meg i dag. Plutselig stoppet bilen 318tds, så dro jeg den på starter litt lenger en normalt også starter den igjen og går litt til. Fylte til over halv tank og dette har ikke skjedd igjen enda. Hva er det? Fødepumpe? Måtte pumpe på gassen for å få opp turtall igjen før jeg fylte
Tore Diesel Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Supert at du kommer med årsaken! Ikke alle som tar seg bryet med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå