Gå til innhold

lufting av kjøleanlegg


boost
 Share

Anbefalte innlegg

den forje radiatoren lek.. fant lissom ikj heilt hvor hen men.. har byttet til ein som er nyare.. å eg veit funker.

noen som har noen super tips?

eg har so å si prøvd alt..

vifta på full peis inni, opna lufte skruen max. stå i helling på bilen.

det kommer varme no inni bilen . å den holder seg stablit på 90*C

men om eg har kjørt litt den litt so kjem det utigjen expansjonstanken lokket..

å den bygger ikkje opp trykk.. eg har kjørt lenge med den det blir lissom ikkje trykk i slangane..

har stått sikkert tilsaman 5 tima å lufta no.. brukt 1000`vis av krone på kjølevæska:(

er på ein 325 e-36. so om noen kan komme med flere tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette hadde jeg et seriøst problem med på min gamle E36 320 assa :x

prøvde mye rart men endte vel opp med til slutt at jeg lot bilen dure og gå på tomgang,lufteskruen av self og varmeapparatet på full faen og fylte og fylte i ekspasjonstanken leeeeeenge..så jeg var 100% sikker på at det ikke hang igjen noen luftlommer inni systemet. Holdt vel på noen timer til det kom Kun rennende vann uten bobler..skrudde da på lufteskruen mens motoren gikk å så ekspasjonstanken... kjørte meg en lang tur etterpå for og sjekke å etter det var den fin.

blir det ikke bedre så stikk innom et bmw-verksted og få de til og lufte den.. de har nok luftet X-antall bmw`er før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..

skal gjere eit siste forsøk i dag... ellers setter eg den inn..

blir fan so forbanna:)

men det kan ikkje væra toppakkingen da? at det kommer utigjen eksos so det blir so jævla trykk at den spruter utigjen?=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det Kan være toppakninga ja..en kompis slet med luftinga av en E39..der fant vi til slutt ut at det var toppakninga.. er et Jævlig iriiterende problem på bmw det der med luftinga :x

da blir det ny motor:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll opp kjølesystemet med væske. Skru på alle lokket på ekspansjonstanken. Starte og la gå på tomgang til varm motor. Full varme på varmeapparatet i kupèen.

Stopp motoren og vent til den er HELT kald.

Åpne lokk på ekspansjonstank og fyll opp igjen med kjøleveske.

Skru på igjen lokket. Starte og la gå på tomgang til varm motor. Full varme på varmeapparatet i kupèen.Stopp motoren og vent til den er HELT kald.

Åpne lokk på ekspansjonstank og fyll opp igjen med kjøleveske.

Skru på igjen lokket. Starte og la gå på tomgang til varm motor. Full varme på varmeapparatet i kupèen.Stopp motoren og vent til den er HELT kald.

Åpne lokk på ekspansjonstank og fyll opp igjen med kjøleveske

Nå er systemet fri for luft.

Enkleste og mest tidkrevende versjonen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...