hagenisse Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 Da jeg fikk 10cm døgang på pedalen etter 2 nedbremsinger og generelt hadde store problemer med å få abs-en til å jobbe enda jeg trampet til alt jeg orket beviste vel at noe må gjøres med bremsene mine. Ny bremsevæske er jo klart (var akkurat at den gamle gikk igjennom teknisk), men tror nok det er på tide med nye klosser også, kan ikke huske at de er byttet så lenge jeg har hatt bilen. Så da er spørsmålet, hva slags? Og hvor får jeg det? Skivene mine er for så vidt ikke så gamle, men de ser allerede rustne og fæle ut så hadde vært fint å bytte ut de og, om ikke annet kun for utseende Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 Gs Bildeler Har noen gode bremseklosser og bremseskiver, begge tingene er fra EBC og skal være av bra kvalitiet til ikke så dyr penge ! Skal bestille disse om maks en uke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 os bildeler har salg på alt av bremser nå, om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 os bildeler har salg på alt av bremser nå, om jeg ikke husker feil Hvis de har salg på disse delne ligger de fra 10 kr til 150 kroner dyrere en på GS Bildeler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 Jeg har montert EBC turbo groove skiver og redstuff-klosser,må si at jeg er imponert over det i forhold til standard skiver/klosser. Brukte dette på Rudskogen,fungerte veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 Bra å høre ! Da blir det nok de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 Blir ikke EBC Redstuff litt drastisk på en gatebil? Det fleste anbefaler Greenstuff til gate/banekjøring. Husk at på veien er du av og til avhengig av å bråbremse med kalde klosser. Må ikke Redstuffklossene varmes opp litt før de tar skikkelig? Jeg ville utfra det jeg har lest på nettet valgt Greenstuff. Den største fordelen med Greenstuff er at de omtrent ikke støver. Jeg har slike foran i kombinasjon med Brembo Max skiver og eneste stedet jeg finner bremsestøv er på bakhjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 Okei, nok en erfaring å ta med seg videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 os bildeler har salg på alt av bremser nå, om jeg ikke husker feil Hvis de har salg på disse delne ligger de fra 10 kr til 150 kroner dyrere en på GS Bildeler hehe, hva har det med saken å gjøre ? tilbud er det nå uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 os bildeler har salg på alt av bremser nå, om jeg ikke husker feil Hvis de har salg på disse delne ligger de fra 10 kr til 150 kroner dyrere en på GS Bildeler hehe, hva har det med saken å gjøre ? tilbud er det nå uansett Jaja, men det eer uansett billigere på GS Bildler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 Jeg ville utfra det jeg har lest på nettet valgt Greenstuff. Den største fordelen med Greenstuff er at de omtrent ikke støver. Jeg har slike foran i kombinasjon med Brembo Max skiver og eneste stedet jeg finner bremsestøv er på bakhjulene. Jeg har ebc turbo groove skiver og green stuff klosser foran, og "vanlige" ebc skiver bak med greenstuff der også. Det støver nå litt fremme med meg, men det er bare å se litt hardt på felgen så forsvinner støvet Har generelt hørt mye dritt om ebc særlig på BMWCCN forumet, men har nå vært veldig fornøyd selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 os bildeler har salg på alt av bremser nå, om jeg ikke husker feil Hvis de har salg på disse delne ligger de fra 10 kr til 150 kroner dyrere en på GS Bildeler hehe, hva har det med saken å gjøre ? tilbud er det nå uansett Jaja, men det eer uansett billigere på GS Bildler sorry så ikke at du mente det var billigere hos GS bildeler, trodde du mente det ikke var så mye tilbud at det spilte noen rolle. noen eks. OS. Bremseskive fram E-36 (ventilert)pr stk Kr.602.1,- inkl. MVA. Bremseskive fram E-36 (ikke ventilert) pr stk Kr.387.9,- inkl. MVA. GS Bremseskive fram E-36 (ventilert) (286X22) 668.75 ,- inkl. MVA. OS. Bremseskive bak E-36 ikke ventilert pr stk Kr.387.9,- inkl. MVA Bremseskive bak E-36 ventilert pr stk Kr.407.7,- inkl. MVA GS. Bremseskive bak E-36/E-46 (280X10) 431.25 (om disse er ventilert eller ikke vet jeg ikke, dyrere er det uansett) I think i made my point, men om du gjerne vil kjøpe på GS så gjerne for meg, billigere er det værtfall på OS uansett, og 100 ganger bedre service (syntes jeg personlig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2005 Jeg har slike foran i kombinasjon med Brembo Max skiver og eneste stedet jeg finner bremsestøv er på bakhjulene. Fornøyd med dette Frode? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 os bildeler har salg på alt av bremser nå, om jeg ikke husker feil Hvis de har salg på disse delne ligger de fra 10 kr til 150 kroner dyrere en på GS Bildeler hehe, hva har det med saken å gjøre ? tilbud er det nå uansett Jaja, men det eer uansett billigere på GS Bildler sorry så ikke at du mente det var billigere hos GS bildeler, trodde du mente det ikke var så mye tilbud at det spilte noen rolle. noen eks. OS. Bremseskive fram E-36 (ventilert)pr stk Kr.602.1,- inkl. MVA. Bremseskive fram E-36 (ikke ventilert) pr stk Kr.387.9,- inkl. MVA. GS Bremseskive fram E-36 (ventilert) (286X22) 668.75 ,- inkl. MVA. OS. Bremseskive bak E-36 ikke ventilert pr stk Kr.387.9,- inkl. MVA Bremseskive bak E-36 ventilert pr stk Kr.407.7,- inkl. MVA GS. Bremseskive bak E-36/E-46 (280X10) 431.25 (om disse er ventilert eller ikke vet jeg ikke, dyrere er det uansett) I think i made my point, men om du gjerne vil kjøpe på GS så gjerne for meg, billigere er det værtfall på OS uansett, og 100 ganger bedre service (syntes jeg personlig) Okei hehe... men samme det... skal uansett kjøpe disse delne, har bestillt de nå, med maaaange andre ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 20, 2005 Share Skrevet Juni 20, 2005 Fornøyd med dette Frode? Tja, hva skal jeg si.. Har egentlig aldri blitt helt klok på bremsene på denne bilen. De fungerer helt greit men etter å ha prøvd en annen E36 (316i med tromler bak) vet jeg ikke helt hvordan de skal være. Den bilen jeg prøvde hadde sinnsykt gode bremser som tok mye bedre enn de jeg har. Jeg har skiftet mye i bremsesystemet uten at det har blitt noe annerledes. Kombinasjonen skal uansett være helt grei. Greenstuff er gode greier og det er også Brembo skiver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå