Gå til innhold

Defa bilalarm... mystisk...


Trygve
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle ut å kjøre ein liten tur klokko 2350 igår... Gjekk ut i garasjen og opna døra... Denna gutten hadde glømt at alarmen var tatt på.... :oops: so da begynte jo å ule so sinnsjukt...

Det kjipe var at eg ikkje fekk den av... So da ente opp med at eg opna panseret å klypte ledningen til sirena... Slik at ikkje alle naboane me små unger sko klikke heilt på meg....:P

men alarmen fekk eg fortsatt ikkje av... balte ei stund, før eg berre satt meg i bilen og vridde om nøkkelen... å bilen starta og alarmen stoppa...

Eg trudde no at da ikkje skulle gå an å starta bilen visst alarmen gjekk... Ikkje noko stress å "stjela" ein bil me alarm visst ein då berre kan kutta ledninga til sirena så den ikkje ule... å så gå inn å starte bilen...

Skal da vera slik?? Eller er alarmen feilkobla???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må koble sireneledningen på fløyta slik at startsperra slår seg på når den røde ledningen blir kobla mot den gule... Eller du kan berre drita i å montera den sjølv og heller innrømma at du ikkje har peiling!

Det stod vel ingen steder at han hadde gjort dette selv. Så ikke si slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må koble sireneledningen på fløyta slik at startsperra slår seg på når den røde ledningen blir kobla mot den gule... Eller du kan berre drita i å montera den sjølv og heller innrømma at du ikkje har peiling!

Når alarmen er riktig kobla skal startsperra slå inn når alarmen går!

Uansett om du klipper av sirenen eller strømmen til alarm-unit får man ikke startet,da ledningen til starter fra tenning er klippet i to.Går alarmen kutter den koblingen i denne ledningen-tar man strømmen slår ikke relèet inn. Kobler man en Defa alarm som er i orden som den skal så er det en meget bra alarm.Kjøpte for 3 t siden en ny en til min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet dette er litt off topic... hva koster det for en defa alarm? helst ferdig montert eller inspisert av godkjent personel (forsikrings grunner)

4k+/- alt etter hvor og hvem. Penger du tjener inn ved første innbrudd, da alarm dekker 4000,- i egenandel hos de fleste forsikringsselskaper (4k er vanlig egenandel ved brann/tyveri). Men sånn ellers må jeg desverre opplyse om at alarm er rimelig ubrukelig som tyverivarsling.. (ref: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=43115#43115)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må koble sireneledningen på fløyta slik at startsperra slår seg på når den røde ledningen blir kobla mot den gule... Eller du kan berre drita i å montera den sjølv og heller innrømma at du ikkje har peiling!

Når alarmen er riktig kobla skal startsperra slå inn når alarmen går!

Uansett om du klipper av sirenen eller strømmen til alarm-unit får man ikke startet,da ledningen til starter fra tenning er klippet i to.Går alarmen kutter den koblingen i denne ledningen-tar man strømmen slår ikke relèet inn. Kobler man en Defa alarm som er i orden som den skal så er det en meget bra alarm.Kjøpte for 3 t siden en ny en til min egen.

Treng ikke være feilkobling, men det kan være feil alarm t den bilen. Du kan velge alarm for biler hhv med eller uten sperre orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...