Gå til innhold

Spjellhus 525/535


tom535
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har byttet motor fra en 525 12v med man spjellhus til en 3,5l som har stått i en 535, denne har elektronisk gasspedal. Hva bør jeg gjøre nå. står litt fast her... motoren er på plass og det er bare det elektriske som ikke er koblet, fikk 3,5literen med komplett ledningsnett og der var det med to hjerner.

noen mener jeg bør bytte til man spjellhus men da passer jo ikke kontakten, andre mener jeg må skaffe elektronisk gasspedal og hva trenger jeg av ledninger og slikt huff... er det noen der ute som har gode forslag....... eller tips om hvor man kan finne svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh...

Hvis ikke jeg tar helt feil nå:

535 har aldri hatt det du kaller "elektronisk gasspedal". Gasspotensiometer finnes (nå snakker vi E34/32...) på 525 TDS og 750 V12., mens 535en har gamle gode gassvaieren.

Det eg tror du mener er følgende:

Alle luftspjelda (gass-spjeld) av den typen du nevner nå har en gasspjeld-bryter eller -potmeter. Vanligvis er denne med 3-stikkere (e21/30/28/34 etc), MEN noen få er med 5-stikkere. Dette er når motor er utstyrt med sports-automat. (altså med bryter 1-2-3, E, S). Denne har da IKKE manuell (les: vaier) styring av kick-down, men den har elektrisk styring - som igjen får signal fra stopperen under gass-pedal. Denne stopperen (som står i bil med sportsautomat...) er mer enn bare stopper - den er en bryter.

Så få tak i en vanlig gass-spjeldbryter med 3-stikkere, så går nok dette greit vil eg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, leste litt feil her eg.

Syns du skrev at du skulle montere 535 spjeldhus på en 525i... og at problemet låg der...

Men hva er egentlig problemet?

Hva er utgangspunktet (motor/gir), og hva skal oppi (motor/gir)...?

Så skal vi nok finne en løsning.

Men du?? 2 Styresentraler??? Tror ikkje d, enten så må den ene være ABS eller så er den til Automatkasse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...