Gå til innhold

- Helt sykt med fire kroner literen


///M
 Share

Anbefalte innlegg

er du politikerspire kilronan :wink: .i mitt yrke foreksempel har ikke lønna steget på 20 år.tror du da at jeg syns det er helt topp at bensinprisen stiger,dieselprisen stiger(bare fordi staten ser sitt snitt til å tjene noen kroner der og),bomstasjoner dukker opp som paddehatter rundtomkring,bøtene dobler seg,boligprisene går sky high,osv.... finnes flere ting enn bare bensinpriser som må taes i betraktning i "regnestykket" ditt. men det verste er vel egentlig at bare en brøkdel av inntektene på bil og vei går utigjen til forbedring av veier og trafikksikkerhet. når vi en gang blir med i eu så er det jo bra at vi har kjørt rundt i 20år gamle biler og betalt masse avgifter så de andre landene kan dra nytte av pengene våre hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Norge er billigst på bensin i forhold til inntekt i europa... Men det er mye idiotisk, som at norsk olje er billigere i utlandet og at 80% av det vi tjenere går i skatt og avgifter. Det vil si at vi jobber ca frem til oktober for staten only, i løpet av ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er fornuften i at bensinprisene skal stige fordi VI(altså Norge) tjener ENDA mer på oljen som VI produserer..logikken er vel at ting burde bli lettere når faktisk VI tjener mer på oljen som VI produserer..men nei da..staten(som kan brenne i helvete!) skrur bare opp prisene så de tjener Enda mer enn de allerede gjør..og samtidig gjør de det vanskeligere for oss "vanlige" nordmenn og leve godt!

første vi bør gjøre er og kvitte oss med HELE regjeringa som sitter i dag..kan Umulig bli verre enn det allerede er når det gjelder avgifter..

:lol: Digger deg ass :lol:

Hater den gestapo regjeringen som sitter nå.

Carl I. Hagen er den eneste med litt vett i hodet. som faktisk klarer og svare ja eller nei i en debatt. istedenfor. hmm assa det kommer an på ditt og datt. :twisted:

Tenk på hvor mange ganger staten melker deg for penger i løpet av en lønning.

Er 20 år og betaler 36% skatt.

Så kjøper jeg bensin og da går 80% av det til staten.

kjøper jeg meg pils i helgen og må betale ca 60% der også.

og røyk etc.

Spørr du meg burde de ha nok penger til å kle trafikk lysene i diamanter.

HVOR FAEN ER ALLE PENGENE :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er fornuften i at bensinprisene skal stige fordi VI(altså Norge) tjener ENDA mer på oljen som VI produserer..logikken er vel at ting burde bli lettere når faktisk VI tjener mer på oljen som VI produserer..men nei da..staten(som kan brenne i helvete!) skrur bare opp prisene så de tjener Enda mer enn de allerede gjør..og samtidig gjør de det vanskeligere for oss "vanlige" nordmenn og leve godt!

første vi bør gjøre er og kvitte oss med HELE regjeringa som sitter i dag..kan Umulig bli verre enn det allerede er når det gjelder avgifter..

:lol: Digger deg ass :lol:

Hater den gestapo regjeringen som sitter nå.

Carl I. Hagen er den eneste med litt vett i hodet. som faktisk klarer og svare ja eller nei i en debatt. istedenfor. hmm assa det kommer an på ditt og datt. :twisted:

Tenk på hvor mange ganger staten melker deg for penger i løpet av en lønning.

Er 20 år og betaler 36% skatt.

Så kjøper jeg bensin og da går 80% av det til staten.

kjøper jeg meg pils i helgen og må betale ca 60% der også.

og røyk etc.

Spørr du meg burde de ha nok penger til å kle trafikk lysene i diamanter.

HVOR FAEN ER ALLE PENGENE :?:

Joda, mye vil ha mer og hvem som helst kan jo klare å kritisere staten for alt som er galt. Først og fremst er det ikke alt innen økonomistyring på nasjonalt nivå som er åpenbart og logisk. De som tror at oljepengene fungerer som en konto vi bare kan ta ut penger fra når vi trenger noe nytt, tar feil. Oljepengene er faktisk ikke bare 'våre' penger. De tilhører også fremtidige generasjoner. Men dette nevnte jeg jo i en post lenger opp. Når man er 20 år og har dårlig råd så skulle en selvfølgelig ønske at man slapp å betale skatt, at bensinen kostet tre kroner og at penger til firefelts motorveier kunne tas rett fra pengesekken. Men i virkeligheten så er det selvfølgelig mye mer komplisert enn som så. Nøyaktig hvor komplisert det er kan man få et innblikk i ved å f.eks snike seg inn på en forelesning i makroøkonomi ved nærmeste høgskole. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er fornuften i at bensinprisene skal stige fordi VI(altså Norge) tjener ENDA mer på oljen som VI produserer..logikken er vel at ting burde bli lettere når faktisk VI tjener mer på oljen som VI produserer..men nei da..staten(som kan brenne i helvete!) skrur bare opp prisene så de tjener Enda mer enn de allerede gjør..og samtidig gjør de det vanskeligere for oss "vanlige" nordmenn og leve godt!

første vi bør gjøre er og kvitte oss med HELE regjeringa som sitter i dag..kan Umulig bli verre enn det allerede er når det gjelder avgifter..

:lol: Digger deg ass :lol:

Hater den gestapo regjeringen som sitter nå.

Carl I. Hagen er den eneste med litt vett i hodet. som faktisk klarer og svare ja eller nei i en debatt. istedenfor. hmm assa det kommer an på ditt og datt. :twisted:

Tenk på hvor mange ganger staten melker deg for penger i løpet av en lønning.

Er 20 år og betaler 36% skatt.

Så kjøper jeg bensin og da går 80% av det til staten.

kjøper jeg meg pils i helgen og må betale ca 60% der også.

og røyk etc.

Spørr du meg burde de ha nok penger til å kle trafikk lysene i diamanter.

HVOR FAEN ER ALLE PENGENE :?:

Joda, mye vil ha mer og hvem som helst kan jo klare å kritisere staten for alt som er galt. Først og fremst er det ikke alt innen økonomistyring på nasjonalt nivå som er åpenbart og logisk. De som tror at oljepengene fungerer som en konto vi bare kan ta ut penger fra når vi trenger noe nytt, tar feil. Oljepengene er faktisk ikke bare 'våre' penger. De tilhører også fremtidige generasjoner. Men dette nevnte jeg jo i en post lenger opp. Når man er 20 år og har dårlig råd så skulle en selvfølgelig ønske at man slapp å betale skatt, at bensinen kostet tre kroner og at penger til firefelts motorveier kunne tas rett fra pengesekken. Men i virkeligheten så er det selvfølgelig mye mer komplisert enn som så. Nøyaktig hvor komplisert det er kan man få et innblikk i ved å f.eks snike seg inn på en forelesning i makroøkonomi ved nærmeste høgskole. :)

Ehhhhhhh. tror du jeg er brød eller??

Har jobbet 2 år som ass. økonomisjef i staten.

Betaler jeg års avgift og alle andre bil relaterte skattene og avgiftene, forventer jeg at de pengene blir brukt på veien o.l. Meg i rævva at alle de pengene blir brukt på det. hadde det blitt gjort hadde vi hatt flyvende motorveier. Du skriver over at pengene er også for de neste generasjonene. MEN, når jeg betaler spenn for å kjøre på veien skal det brukes på å tette de jævla hullene i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhhhhh. tror du jeg er brød eller??

Har jobbet 2 år som ass. økonomisjef i staten.

Jeg vet ingenting om deg men jeg registrerer at du er 20 år.

Har du utdannelse innen økonomi eller ble du lært opp når du begynte? :roll:

Du sier også at du lurer på hvor alle pengene blir av. Det burde du vite som ass. økonomisjef i staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhhhhh. tror du jeg er brød eller??

Har jobbet 2 år som ass. økonomisjef i staten.

Jeg vet ingenting om deg men jeg registrerer at du er 20 år.

Har du utdannelse innen økonomi eller ble du lært opp når du begynte? :roll:

Du sier også at du lurer på hvor alle pengene blir av. Det burde du vite som ass. økonomisjef i staten.

Økonomisjef MY ASS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhhhhh. tror du jeg er brød eller??

Har jobbet 2 år som ass. økonomisjef i staten.

Jeg vet ingenting om deg men jeg registrerer at du er 20 år.

Har du utdannelse innen økonomi eller ble du lært opp når du begynte? :roll:

Du sier også at du lurer på hvor alle pengene blir av. Det burde du vite som ass. økonomisjef i staten.

Økonomisjef MY ASS

vet ikke om du kan lese men. jeg skrev:

ass. økonomisjef. det vil si assisterende økonomisjef.

:twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om du kan lese men. jeg skrev:

ass. økonomisjef. det vil si assisterende økonomisjef.

:twisted:

"Ass. økonomisjef i staten" vil vel egentlig si hakket under finansminister Per Christian Foss? ;)

Når du ypper frempå med slikt må du regne med litt spørsmål. Like greit å komme med sannheten først som sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...