Gå til innhold

Pedi's E21 Peters Cabriolet... Dataliner !


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

HVor sitter chassienummeret på e21? På venstre innerskjerm som på e12? Hvordan gjør du det ang dette?

Det sitter på høgre innerskjerm. Jeg var på forhånd innom biltilsynet og ga beskjed. Innerskjermen er tatt bilde av på bil, som er oversendt og bekreftet av et BMW-verksted her - så jeg har alle papirene i permen min om flytting av rammenr. Så jeg skal innom med bilen min før jeg skal på lakk for å vise bilen, samt den gamle inneskjermen:

Update021005006.jpg

Så alt er på stell - fortsatt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt det der. Var det mye greier å bygge om til E-30 cab? Har en e21 cab som jeg holder på med jeg også 76 mod

La meg si det slik: Ingenting er problem, men det er en helsikes mange ting å ta hensyn til. Hadde vært enklere å latt den være orginal, men skal en bygge en bil akkurat slik en vil ha den - så får en bare ta tid og tålmodighet til hjelp...

Med tanke på at E30en er bredere enn E21en, så er nøyaktighet en dyd (sier jeg, som kun har prøvejustert/montert alt ennå... :wink: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du punkt, eller sømsveise sammen karosseri delene?

Sømsveising er jo mye brukt på løpsbiler for å stive opp, så dette må vel være en idè ?

Skal jeg være helt ærlig, så skal det punktes noen plasser, og sømsveises andre plasser. Jeg trenger så mye "stivelse" jeg kan få i denne bilen, så her må jeg nok gjøre det som trengs for å få den stiv nok.

Tror du kommer til å like motorprosjektet også jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hva du hadde fått gjort med toppen, og tror jeg har en sterk anelse om turbo, så ja jeg tror også jeg kommer til å like motor prosjektet ;)

Det jeg er aller mest glad for, er at jeg ikke får regningene dine :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det har kostet noen kroner til nå ja, og enda så har jeg ingenting som er ferdigstillt på bilen ennå. Har masse av "litt-av-hvert", men ikke nok ennå for komplettering. Motordeler begynner å flaske seg etter hvert nå faktisk, men det er endel tusinger igjen der og desverre...

Synd at ikke sponsorene står i kø liksom... :wink:

Men ang. de regningene.... Jeg har faktisk tatt vare på enhver kvittering i E21-permen min, så når den er ferdigstillet en gang i tiden - da skal jeg telle over. IKKE før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E21 er en serie som er undervurdert, synd de sees så sjelden. Tøft prosjekt, likte skjermene osv ;) Ser den vel forhåpentligvis på BMWCCN til våren? =)

Takk for omtalen, men har en liten tvil om akkurat CCN til våren. Ser ut som om jeg kanskje skal klare å nå et sensommer-treff. Vil ikke raske på, er viktigere å få alle biter på plass. Kjøpte bilen i 1996, og den har stått lagret siden - så noen måneder fra eller til nå spiller ingen rolle. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser her ja. hadde stått stille en stund nå ja. bra det går fremmover,

dette kommer til å bli en nydlig bil når den er ferdig ja.

lykke til vidre med bygget

Ja, den står i ro altfor mye. Har vært endel i Tyskland på reis, så det blir ingen tid til E21en når familie skal pleies også. Men nå skal jeg til BMW og bestille de siste kaross-bitene som var rustet, så da får vi se om vi får en fortgang i ting...

Takk for fine ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg først skriver i tråden din må jeg spørre om en ting,har du klart å få tak i ny frontplate til e21? ikke kassetten,men frontplata som er skrudd.Sliter litt med å skaffe den.

Når jeg var å bestilte meg nye deler i dag, så fekk jeg hentet det nye frontpanelet mitt... Det er denne du mener? Er bare til å bestille, ligger på lager i Tyskland - kom på 3 dager den.

Så jeg slenger nå bare ut et par bilder - siden de nå ligger å godgjør seg på serveren... :wink:

FrontpanelE21001.jpg

FrontpanelE21002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre om hvilken farge du har tenkt på? :D

Planen var Catalonia Splash, en effektfarge som går i blå, lilla og kobber. Sinnsykt fet effektfarge i sollys, men har i ettertid innsett at den gjerne blir litt kjedelig (og egentlig blå..) i mørkt/dunkelt lys.

Så nå står jeg å vurderer en Candy-farge istedenfor... Blå eller rød.

Det eneste jeg vet, er at det blir en eller annen form for effekt-lakk... Men ikke den "legendariske" kamelon-lakken, den er jeg litt lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...