Gå til innhold

Pedi's E21 Peters Cabriolet... Dataliner !


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

demontere litt mere? er det så mye mere det går ann å demontere nå da? hehe. er jo mere stål i en gokart en det som er igjen av bilen din. men nydelig å se at noen går så kraftig til verks for å få ting helt 100% strøkent og sånn man vill ha det. gleder meg til å se deler kommer på plass igjenn å det ligner på en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nydelig prosjekt, varmer sjelen min da jeg får se noen som tar vare på de gamle kongebilene! Så fort du gjør noe mer med bilen legg ut bilder for hver "modifikasjon" du gjør, altså ikke hver skrue du setter i , men da du har fått satt opp karosseriet igjen, fått i MOTOR,. Du vil ellers angre å, hvis du ikke tar bilder! Flott prosjekt,!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det.

Klart jeg tar bilder, har mange flere enn de som er lagt ut her selvsagt - for jeg har jo en internett-side som snart skal komme i drift. Mangler bare finnish og et billig web-hotell, så er jeg på nett...

Så bilder skal det bli nok av. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du "rekkefølgen" da du demonterte bilen? :P

Men utrolig tøft at du legger så mye arbeid i det. Og tør ikke tenke på hva dette må ha kostet. Du har jo kjøpt nesten hele bilen på nytt i deler..

Rekkefølge er en fin ting :wink: Det er faktisk ganske omfattende, for det er mange deler som er "tråklet" sammen for å utgjøre stivheten i bilen...

Hva det koster vet jeg på krona... Dvs, jeg vet ikke, men har alle kvitteringene i permen. ALT karosserideler minus bunnplate/gulv (for det leveres ikke, desverre), torpedovegg og plate over bensintankene er kjøpt nytt. Eneste bakluka som gjenstår å bestille nå. Ellers er skjermer, panser, dører, stolper, kanaler, innerskjermer etc etc kjøpt nytt orginalt. Og bakluka burde egentlig vært bestillt nå, men fikk varmepumpa montert i garasjen i dag - så der gjekk det noen kroner kan du si, og neste uke reiser jeg til syden, så kontoen vil ikke samarbeide så voldsomt akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ikke akkurat som om det er lite penger i lommeboka di da? hehe driver med det kanonbygget som faktisk går for fremover og har råd til å ha feit garasje og sydentur? sliter bare med å spare penger til smidde stempler nå jeg som andre dødlige,. hehe. men nydelig å se at ting går fremover med denna cab'n. gleder meg til å se den ferdig. da vill det jo i terorien være en ny bil med noen gamle på hehe.

men lykke til vidre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere seine netter som det jobbes (på "kundebiler") enn du aner for å dekke inn dette byggeprosjektet mitt. Skole og lastebilkjøring har ikke akkurat dekket så mye... Det er helst motorjobber og skader det er penger i...

Smidde stempel er like dyrt å kjøpe for meg som deg, og jeg må nok vente litt me de jeg også, da varmepumpa stakk av med de pengene i går..

Men min filosofi er som Phoenix Gold's slagord: Do it right first time! Med det så mener jeg at jeg drøyer heller ferdigstilling til 2008 om nødvendig, hvis jeg ikke har råd til de delene jeg vil ha... Å sette feks motor sammen uten feks smidde staker/stempel er helt uaktuellt. Da venter jeg heller til dagen jeg har råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme filosofi jeg går etter det. en av grunnene til at jeg la tråden min død hehe. så har jeg helle ikke noe garasje å skru i så dør litt tid om vinteren. men skal man ha ting helt 100% strøkent så får det heller ta den tiden det tar si. hvertfall med du som driver med et klenodium av en bil.

men åssen er det med gokjenning osv når bilen er blitt veteran? skal det ikke teoretisk være mye lettere å få godkjent ting og tang. eller åssen funker det. men husk vi er glade i bilder hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men åssen er det med gokjenning osv når bilen er blitt veteran? skal det ikke teoretisk være mye lettere å få godkjent ting og tang. eller åssen funker det. men husk vi er glade i bilder hehe.

Ang. godkjenning av veteran kontra ikke... Det kan jeg ikke svare på faktisk. tror ikke det har så særs mye å si. Uansett så har jeg en dialog om bygget mitt, så de er klar over hva det går i...

Bilder kommer, hele veien... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa når man fra starten av har fast dialog med noen på biltilsynet så er det vel egentlig uvesentlig om det er veteran eller ikke når du skal gjøre bygginga di så omfatende som den er. men lykke til skal du hvertfal ha så få vi glede oss til nye oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hei Pedi..

Kordan går det med prosjektet ditt.??

Uff... Venter fremdeles på å få komme i jigg. Har ikke vært så rart med penger i det siste heller, så litt for mye stand-by er det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...