Gå til innhold

Pedi's E21 Peters Cabriolet... Dataliner !


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikkje fått gjort så mye i den siste tida pga mye reising, men har nå vore å fått inn noen nye deler - både fra Statene, Sverige og lokale BMW-forhandler...

Her er blokka etter glassblåsing:

update04082005001.jpg

og

update04082005003.jpg

... og her har me fått ein varmebestandige sølv-farge:

update04082005009.jpg

update04082005008.jpg

Noen nye deler e jo og komt på plass. Nytt dashbord, hanskerom, midtkonsoll og diverse andre deler til dasjen:

update04082005005.jpg

Her er endelig Toppakning fra MLS kommet. 3mm, 3-lags stålpakning. MDS DIS-4 tenning og 3 x MSD dual coil-pakker - samt flenser til turbo (eksos turbo, manifold/topp og T4-flens) klar for videre bearbeiding.

update04082005006.jpg

Et lite bilde for å illustrere tykkelsen på pakningen.... :wink:

update04082005007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble toppen din bra etter en liten tur i sverige?

Tror den hadde ganske godt av en Svensketur ja..

Noen gram ( :wink: ) lettere i portene, mirafreste seter, nye tettninger (fikk det med på kjøpet...), duraluminiums (eller noe sånn) ventilfjører (55kg oppspenningstrykk, samt 120 kg makspress ved åpning. Og tåler nå 14 mm løft kontra 9mm orginalt) samt at den fikk med seg 2 nye kamdrev med freste spor (slik at de kan justeres) og 2 nye kamaksler med riiimelig nye modifikasjoner i forhold til de orginale kammene...

Så litt svensk luft hadde den ikke vondt av nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut,han skal slipe opp en kam for meg også etterhvert tenkte jeg.Han sa det hadde en helt enorm effekt økning! Mente bare med den kam`en ville jeg øke 110-120hk!Da begynner det å ta fyr i kjelen!

Men når jeg først skriver i tråden din må jeg spørre om en ting,har du klart å få tak i ny frontplate til e21? ikke kassetten,men frontplata som er skrudd.Sliter litt med å skaffe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg først skriver i tråden din må jeg spørre om en ting,har du klart å få tak i ny frontplate til e21? ikke kassetten,men frontplata som er skrudd.Sliter litt med å skaffe den.

Skal jeg være helt ærlig, så har jeg FAKTISK ikke kjøpt den ny enda...

Dette er av 2 grunner:

1. Den jeg har er riiimelig strøken. Men den blir nok kjøpt ny allikevel, siden resten av bilen er kjøpt ny nå.... koster ca tusenlappen.

2. Jeg vet enda ikke hva frontspoiler jeg skal ha, med tanke på intercooleren som kommer der. Så det blir nok å bruke den jeg har foreløpig, og hvis det blir noe nevneverdig gods igjen av den - så kjøper jeg nok en ny, hvis jeg må kappe vekk "hele driten" - da vet jeg ikke om jeg kjøper ny....

Men vil nok tro at den kan skaffes, på lik linje med ALT annet som jeg har kjøpt. Fikk telefon i går om at innerskjermene mine bak (den indre..) nå va kommet til min lokale BMW-forhandler. Så de får jeg vel hente en dag (3200 kr det også... :cry: )

Ble noen tusenlapper i Dashbord-delene (osv osv...), så jeg får gjerne vente noen dager... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å få tak i det aller meste av deler til gamle BMW fra BMW-forhandler. I følge 02-Henning går det til og med å bestille fabrikksnytt 02-karosseri den dag i dag!

Er ikke som hos Ford, hvor en god del Cosworth-deler har gått helt ut av produksjon.. Latterlig når det gjelder biler mellom 10 og 20 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å få tak i det aller meste av deler til gamle BMW fra BMW-forhandler. I følge 02-Henning går det til og med å bestille fabrikksnytt 02-karosseri den dag i dag!

Er ikke som hos Ford, hvor en god del Cosworth-deler har gått helt ut av produksjon.. Latterlig når det gjelder biler mellom 10 og 20 år!

Ja, jeg har jo (faktisk..) kjøpt nesten hele bilen ny i deler, så det er helt utrolig at ca 99% av E21 faktisk er å oppdrive ennå... Men fabrikksnytt chassis finnes ikke å oppdrive til E21 lengre. Har faktisk prøvd å bestille for en stund tilbake, både fra BMW-forhandler og fra Walloth. Helt tomt desverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer å mer imponert av arbeidet ditt Pedi, og for ikke å si kunnskapen (!! 8-[ ) Kan defintivt bli en av Norge (norden? europas?) peneste E21 Cab!

Stå på, utrolig godt å se hvordan du legger sjelen din i bilen (og $!)

:bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan defintivt bli en av Norge (norden? europas?) peneste E21 Cab!

Stå på, utrolig godt å se hvordan du legger sjelen din i bilen (og $!)

Iogmed at det bare er laget 110 stk av de, så må jeg nok klare å få den beste av de.... :wink:

Men sannheten er faktisk at utenom at jeg bygger denne nå i forhold til min egen smak, så håper jeg at gjerne de "E36/46-gutta" gjerne kan bli litt "imponert" og, for hvis jeg får dette til - så må den bli good.

Dette hørtes forresten sikkert mye ut som selvskryt, men ikke missforstå. Det er ikke meningen å verken være selvgod eller oppe i skyene. Alle deler jeg kjøper er kontant, og de omskoleringspengene jeg får fra Aetat hjelper intet. Jeg må nok jobbe sene kvelder for å få råd til å kjøpe inn dette (og heldigvis noen Tysklandsturer med lastebil iblandt)... Det eneste lyspunktet er at jeg har en plan om hvordan jeg vil ha bilen, og tror at den vil falle i smak hos selv den mest kresne... Håper jeg... :wink:

Målet er ferdigstillelse 2006 (siden den da er veteran), men må selvsagt ferdigstille litt etter lommeboken. Har ingen intensjon om å kjøre denne bilen en meter uten at den er akkurat slik jeg vil ha den.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette her høres utrolig bra ut. Gleder meg virkelig til å se den ferdig! Skikkelig morsomt prosjekt, noe virkelig utenom det vanlige. :)

Vet du forresten prodnummeret på bilen din? Og hvor mange av de som fortsatt lever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forresten prodnummeret på bilen din? Og hvor mange av de som fortsatt lever?

Har prøvd i mange år å spore opp hva som helst egentlig, men info finnes knapt. Har desverre ( :twisted: ) ikke noe produksjonsnummer, og heller ikke vet jeg noe om hvor mange som er igjen. Men sier jeg 50, så tar jeg sikkert ikke for hardt i vil jeg tro. Det går minst 6-7 i Norges land, det har iallefall klart å spore opp. Jeg har kontakt med 4 av de (utenom min selvsagt...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om den blå 320 caben med ALPINE merke på bakplata lever enda?

En kompis av meg hadde den for en 3-4 år tilbake her i Bamble. Regner med den går i 'telemark enda hvis den lever?

Også er den en til som gikk her som var knall gul for mange år siden,den var bygd om til e30 dashbord og check panel og litt div.Mener den ble kraftig smelt for litt tilbake og rettet opp el fikset på en skole el no?Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...