Gå til innhold

Bilen "sluker" kjøle veske


Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 91 mod 320 e36 som de siste ukene har begynt og bruke store mengder kjøle veske . ( o,5 liter dagen)

Plugger ,olje og vifta ser helt fin ut. Jeg greier ikke og se lekasjen med øye, kan heller ikke se noe lekk under bilen. Det ryker heller ikke vitt/blått ut av eksosen så tror ikke det er toppen heller.

Radiator har blitt trykk testett, og de byttet en slange som det lakk av under trykk.

Uansett det fortsetter og forsvinne rundt 0,5 liter dagen :cry:

Her er en liten historie om hvordan bilen har vært siden mars (da den ble kjøpt):

Først gikk den varm, da ble det byttet vanpumpe + termostat så var det i orden. Så begynte den og lekke olje, bytte av bån panne pakkning, så var det delvis i orden. Den lekker olje enda, men mekanikerene som har jobbet på bilen (4 gannger) er ikke sikkre på hvor. Den lekker i fra girkassa (de tror det er O ringer på toppen som er grunnen ) den har vært inne på rep 4 gannger pga olje og girkasse lekk (på Bil 24 i sarpsborg) den har vært inne 3 ganner på samme sted pga kjøleveske og at bilen gikk varm, de greide ikke og løse problemet der, og sente bilen til Tk bil, som igjenn fikk løst feilen med en gang. Den gangen var det en føler som hadde blit ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Det gjør det ikke, men hvor forsvinner i såfall vannet ?

Et eller annet sted må det jo bli av?

Jeg hører små skvulpe lyder forran i bilen, høres nesten ut som det kommer rett bak dashbordet . Finner ikke ordntlig ut hvor de kommer fra. Også virker ikke varme/kjøle anlegge ordentlig. (har ikke klima eller ac )

Hvis jeg begynner og kjøre bilen og det er satt til max temp, kan jeg fint stille ned til kald luft, men da ikke opp igjen til varm.

Det samme motsatt vei. Fks hvis det er satt til kaldt kan jeg stille det til og blåse varmt , men ikke tilbake til kaldt.

Så har det også noe og si hvordan jeg ønsker at luften skal blåse. Setter jeg det til og blåse mot vinduet, blåser det kun varmt samme f.

Setter jeg det til bena blåser det kun kaldt samme f.

Eneste som jeg kan stille på, er mot meg og inn i cupen.

(der kan jeg gjøre bare en endring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som luft i kjølesystemet, å da vil det virke som at det forsvinner kjøleveske, men i virkeligheten, så er det luften som forflytterseg.

ok? påvirker det bilens kjøleanlegg som jeg beskrev? Er de så utrolig vriene og lufte da? Før eller siden så må jo vannet komme fram ?

Jeg har fylt på rundt 3,5 liter totalt den siste uken. Og enda er den nesten nede på bunden dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men da burde det røket noe ut i helvete av eksosen da?

Pluss at olje med vann er nesten blå grå ! Og min er lyse brun og fin.

Ikke ryker det av bilen heller. Og hvis bilen tar inn 0,5 liter vann i motor på en dag, burde det ha syntes på olje pluss eksos !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å titte litt rundt, så ser du jo LETT hvor det lekker olje, om den bruker en halv liter om dagen da :P

he he he.. den lekker ikke en halv liter olje om dagen !

Det er kjøleveske som forsvinner i store mengder :wink:

Men hvor ? det er det jeg lurer på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke nødvendigvis å miste olje selvom toppakningen er gåen. en halvliter dagen, hvis du kjører masse er i og for seg ikke så voldsomt mye. kan det være at det lekker inn i coupen en eller annen plass?

nei... jeg mister ikke mye olje nå. Noe men det greier jeg ikke se hvor kommer fra :cry:

Det jeg mente , er at man burde sett det på oljen om det var kommet van inn i motoren, da blir den helt grå/hvit.

Joda.. kan hende det kommer inn mot cupen, hør

er som sakt noen rare lyder derfra + varmeapperatett ikke fungere helt lurt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...