Arimanni Skrevet Juni 26, 2005 Share Skrevet Juni 26, 2005 Hei. Tenkte eg med tida sku bygga om min BMW 520ia til BMW M5. Kva må gjerast og kor mykje kjem det til å kosta? Mvh Are G. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juni 26, 2005 Share Skrevet Juni 26, 2005 Skal det se ut som en M5 og kjøre som en M5 må du kjøpe en M5 og flytte over alle delene. Har du først kjøpt en M5 er det kanskje ikke vits å flytte delene, da kan du like godt bruke den som den er og selge tomatbilen. En 520ia kommer aldri til å bli en M5, bare en bil lagd på fabrikken som M5 er en M5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet Juni 26, 2005 Share Skrevet Juni 26, 2005 Skal det se ut som en M5 og kjøre som en M5 må du kjøpe en M5 og flytte over alle delene. Har du først kjøpt en M5 er det kanskje ikke vits å flytte delene, da kan du like godt bruke den som den er og selge tomatbilen. En 520ia kommer aldri til å bli en M5, bare en bil lagd på fabrikken som M5 er en M5. Negativ du var da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juni 26, 2005 Share Skrevet Juni 26, 2005 Negativ du var da Noen må jo fortelle sannheten til drømmerne Karosseribytte er jo mulig men da forsvinner jo en av de allerede forholdsvis få E34'M5'ene fra veiene, og det er jo tragisk.. Jeg er prinsippielt motstander av å bygge om til jallamekk fra en bil i god stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2005 Skal det se ut som en M5 og kjøre som en M5 må du kjøpe en M5 og flytte over alle delene. Har du først kjøpt en M5 er det kanskje ikke vits å flytte delene, da kan du like godt bruke den som den er og selge tomatbilen. En 520ia kommer aldri til å bli en M5, bare en bil lagd på fabrikken som M5 er en M5. Sant nok. Men ein "520" med ein M5 motor og understell høyrest fristande ut fordi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2005 Negativ du var da Noen må jo fortelle sannheten til drømmerne Karosseribytte er jo mulig men da forsvinner jo en av de allerede forholdsvis få E34'M5'ene fra veiene, og det er jo tragisk.. Jeg er prinsippielt motstander av å bygge om til jallamekk fra en bil i god stand. Kan jo importere fra Tyskland og flytte deler. Det er jo eit alternativ som ligge høgt oppe på lista. Men korleis er reglane då? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juni 26, 2005 Share Skrevet Juni 26, 2005 En 520ia kommer aldri til å bli en M5, bare en bil lagd på fabrikken som M5 er en M5. Sant nok. Men ein "520" med ein M5 motor og understell høyrest fristande ut fordi. fordi hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2005 En 520ia kommer aldri til å bli en M5, bare en bil lagd på fabrikken som M5 er en M5. Sant nok. Men ein "520" med ein M5 motor og understell høyrest fristande ut fordi. fordi hvorfor? Vist du er ute etter ein orginal M5 er det jo ingen vits i å gjera da. Men vist du vil ha ein "utan om det vanlege" 520 kan det jo vera ein ide å byrja på eit sånt prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Juni 26, 2005 Share Skrevet Juni 26, 2005 Det du burde gjøre er å kjøpe en tysk eller svensk m5. Så betaler du bare momsen når du tar den inn til landet. Flytter over alle delere fra m5en til din norske bil. Er en kamerat av meg som skal gjøre det nå. Har kjøpt både en svensk m5 og en norsk bil å bygge om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2005 Det du burde gjøre er å kjøpe en tysk eller svensk m5. Så betaler du bare momsen når du tar den inn til landet. Flytter over alle delere fra m5en til din norske bil.Er en kamerat av meg som skal gjøre det nå. Har kjøpt både en svensk m5 og en norsk bil å bygge om. Takk for tipset. Er det nokon spesielle plassar der eg kan finna bilar frå for eksempel svergie? Er det også noko internettsida med alle reglane? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 26, 2005 Share Skrevet Juni 26, 2005 En 520ia kommer aldri til å bli en M5, bare en bil lagd på fabrikken som M5 er en M5. Det var da veldig pirkete... Så lenge jobben er gjort skikklig, og det blir godkjent av biltilsynet - så funker det for meg. Greit nok, en kan ikke forlange M5-pris ved evnt salg - men så lenge bilen er godkjent ombygget og jobben er skikkelig - da "er" det en M5 nok for den som eiger bilen iallefall.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 etter at man har flyttet over m5 eller m3-deler/motor, og fått godkjenning av biltrangsynet, må man betale "avgifter/forsikring" som for en org m3/m5 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 Takk for tipset. Er det nokon spesielle plassar der eg kan finna bilar frå for eksempel svergie?Er det også noko internettsida med alle reglane? I tyskland har du feks mobile.de Kommer ikke på noen andre. Hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med biltilsynet for informasjon. Ellers kan jeg sikkert spørre kameraten min om det er noe du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 etter at man har flyttet over m5 eller m3-deler/motor, og fått godkjenning av biltrangsynet, må man betale "avgifter/forsikring" som for en org m3/m5 da? Hvis bilen er ny i Norge eller importert før 1.1.96 så slipper en unna avgift-helvetet. Ang. forsikring så har jeg opplevet begge deler. Noen kjører med 520 forsikring selv om de har godkjent ombygget m5. Kun for at de vil spare penger (idioti spør du meg..). Men det er litt blandet mix for forsikringsselskapene her, noen godtar å forsikre som feks 520 SELV om bilen nå er godkjent ombygget M5 - andre ikke. Personlig så ville jeg jo ha forsikret bilen som M5 hvis den var godkjent som det. Jeg hadde en 320 som var godkjent 325i, og den kunne forsikres som både 320 og 325 (dette var hos Gjensidige i 2003). Men det spørs vel sikkert på hvilken kundebehandler en snakker med også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forsikringsagenten Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 etter at man har flyttet over m5 eller m3-deler/motor, og fått godkjenning av biltrangsynet, må man betale "avgifter/forsikring" som for en org m3/m5 da? Hvis bilen er ny i Norge eller importert før 1.1.96 så slipper en unna avgift-helvetet. Ang. forsikring så har jeg opplevet begge deler. Noen kjører med 520 forsikring selv om de har godkjent ombygget m5. Kun for at de vil spare penger (idioti spør du meg..). Men det er litt blandet mix for forsikringsselskapene her, noen godtar å forsikre som feks 520 SELV om bilen nå er godkjent ombygget M5 - andre ikke. Personlig så ville jeg jo ha forsikret bilen som M5 hvis den var godkjent som det. Jeg hadde en 320 som var godkjent 325i, og den kunne forsikres som både 320 og 325 (dette var hos Gjensidige i 2003). Men det spørs vel sikkert på hvilken kundebehandler en snakker med også? Forsikring går jo på risikostatistikk. Det er noen selskaper som legger inn flere forskjellige merkekoder inn på en og samme risikovurdering, men om det i forsikringsbeviset står at du har forsikret en 520, som egentlig er en godkjent registrert M5 kan du få problemer ved et evt. skadeoppgjør. Har du omregistret bilen til en annen type bør du forsikre den som det du har ombygd den til, så du får igjen den reelle verdien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå